Citat:
Ursprungligen postat av
Solestrolls
Vad hade du förväntat dig? Du reagerar som vilken pundare som helst? Verksam beståndsdel i Concerta är metylfenidat som är vädigt likt amfetamin.
Jag kan inte riktigt svara på exakt vad jag hade förväntat mig (mer än få hjälp). Då jag aldrig tidigare ätit ADHD medicin, är det svårt att veta vilken effekt man ska förvänta sig. På vilket sätt reagerar jag som en pundare? Isåfall hade jag väl bara knaprat i mig alla burkar och varit nöjd, sen bett om mer. Eller iallafall velat ha så hög dos som möjligt? Hade ju knappast kontaktat läkaren efter en vecka och beskrivit att steg 2 av 4 är för hög engångsdos.
Ja, jag är fullt medveten om att det är metylfenidat och vad det innebär. Och det suger att ha svårigheter som gör att man måste äta någon medicin, men definitivt ännu mer tråkigt med ”starka” mediciner. Äta medicin är definitivt ingenting jag VILL, men jag har så pass besvär, som gör att jag åtminstone behöver prova det. Och med tanke på att jag levt ett halvt liv utan att veta vad mina problem beror på, så har jag lärt mig hantera väldigt mycket. Men inte allt. Och finns det då någon medicin som kan underlätta, då är det absolut värt för mig att prova.
Hellre det än att fortsätta o riskera att crasha helt o behöva dubbel vård och 5 mediciner till.