• 1
  • 2
2025-07-15, 22:20
Medlem
Kan man bli av med kivra. Jag har alltid bra med pengar på mitt konto så de finns teckning.

Ibland skickar kivra en notis om betalning jag har installerat appen för att dessa notiser verkar försvinna.

Sen då och då kommer typ räkningar som är el bolag eller vad som helst att de gått till inkasso. Även sånt som verkar dras på autogiro. Påminelser slutar fungera inkasso krav kommer. I bank har jag aldrig missat betala en räkning likaså när man fick dom hem i postlådan men minst x antal har verkat krånglat till de av kivra för påminnelse avgifter eller inkasso. Då får man helt plötsligt en notis..

Ingen ide att fråga om någon känner igen sig alla säger väl att de är mitt fel....
Citera
2025-07-15, 22:41
Medlem
Logga in på ditt Kivra-konto och gå till Inställningar. Där kan du välja att avsluta tjänsten.
Då slipper du få massa fakturor i Kivra.

Jag vet vad du pratar om, och var tvungen att avsluta det på grund av samma anledning som du.
Citera
2025-07-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Kan man bli av med kivra. Jag har alltid bra med pengar på mitt konto så de finns teckning.

Ibland skickar kivra en notis om betalning jag har installerat appen för att dessa notiser verkar försvinna.

Sen då och då kommer typ räkningar som är el bolag eller vad som helst att de gått till inkasso. Även sånt som verkar dras på autogiro. Påminelser slutar fungera inkasso krav kommer. I bank har jag aldrig missat betala en räkning likaså när man fick dom hem i postlådan men minst x antal har verkat krånglat till de av kivra för påminnelse avgifter eller inkasso. Då får man helt plötsligt en notis..

Ingen ide att fråga om någon känner igen sig alla säger väl att de är mitt fel....

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Logga in på ditt Kivra-konto och gå till Inställningar. Där kan du välja att avsluta tjänsten.
Då slipper du få massa fakturor i Kivra.

Jag vet vad du pratar om, och var tvungen att avsluta det på grund av samma anledning som du.
I nämnda inställningar, ange vilka företag som ni vill respektive inte vill få brev från via Kivra. Sedan går det att hantera respektive företags fakturor om dessa åstundas till vanlig fysisk brevlåda eller som e-faktura (ofta bästa alternativet) alternativt låta vissa regleras med autogiro. Kivra är bra att ha till diverse annat, räcker att stoppa sådant som inte är önskvärt.
Citera
2025-07-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
I nämnda inställningar, ange vilka företag som ni vill respektive inte vill få brev från via Kivra. Sedan går det att hantera respektive företags fakturor om dessa åstundas till vanlig fysisk brevlåda eller som e-faktura (ofta bästa alternativet) alternativt låta vissa regleras med autogiro. Kivra är bra att ha till diverse annat, räcker att stoppa sådant som inte är önskvärt.

Precis, de enda gånger jag fått fakturor i Kivra är när jag missat att sätta upp efaktura (tex hos LF måste man ställa in för varje enskild försäkring att de ska skicka efaktura)
Citera
2025-07-16, 16:24
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tycker också Kivra funkar kasst. Har också råkat ut för påminnelser när jag inte ens fått första räkningen. Men nu har jag allt på e-faktura då det hamnar i min bank och när jag loggar in där typ en gång i månaden så betalar jag allt. Det funkar perfekt.

Om det är just elräkningar du har bekymmer med så ta för vana att logga in på ditt elbolag och kolla direkt där. Så gjorde jag innan jag la om det till e-faktura.
Citera
2025-07-16, 20:06
Medlem
Hur svårt kan det vara att ha lite ekonomisk kontroll, vad du köper vad du betalar, de flesta snorungar här verkar köpa utan koll, i så fall förstår jag
Citera
2025-07-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Hur svårt kan det vara att ha lite ekonomisk kontroll, vad du köper vad du betalar, de flesta snorungar här verkar köpa utan koll, i så fall förstår jag

Ja de var ju inte frågan.

Blir problem när man har ett tjugotal fastigheter sen strular en betalning pga att någon inte betalt sen så kommer aldrig meddelande från kivra som dom 2025 borde kunna skicka till mail eller mobil villet jag ställt in och ominstallerat appen, men mystiskt så efter ett tag så slutar den ändå att skicka notis, och lite undrar man ju om de är fler som får påminnelse avgifter pga av denna olycka som just uppstår med kivra. Ja kunde jag betala för något bättre så hade jag gärna lagt några hundra i månaden för en bättre app.
Senast redigerad av Nytt-liv2024 2025-07-16 kl. 22:58.
Citera
2025-07-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ja de var ju inte frågan.

Blir problem när man har ett tjugotal fastigheter sen strular en betalning pga att någon inte betalt sen så kommer aldrig meddelande från kivra som dom 2025 borde kunna skicka till mail eller mobil villet jag ställt in och ominstallerat appen, men mystiskt så efter ett tag så slutar den ändå att skicka notis, och lite undrar man ju om de är fler som får påminnelse avgifter pga av denna olycka som just uppstår med kivra. Ja kunde jag betala för något bättre så hade jag gärna lagt några hundra i månaden för en bättre app.
Finns ju hur man vill betala, dras automatiskt/månad mm vill man inte det så ja då får man väl kanske skylla sig själv, har dock aldrig haft några problem med klarna mer än att deras sida kan vara rörig,om när och hur man betalat det kan jag hålla med om
Citera
2025-07-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Finns ju hur man vill betala, dras automatiskt/månad mm vill man inte det så ja då får man väl kanske skylla sig själv, har dock aldrig haft några problem med klarna mer än att deras sida kan vara rörig,om när och hur man betalat det kan jag hålla med om
Jaha du pratar om klarna den är väl sådär.mitt var kivra
Citera
2025-07-17, 20:31
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Vilket osammanhängande svammel. Du verkar svagbegåvad.
Kivra notifierar dig när det kommer en ny faktura, bara att lägga in i din bank, alternativt fixa e-faktura så kommer den direkt i banken.
Betala i tid så slipper du problem.
Citera
2025-07-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vilket osammanhängande svammel. Du verkar svagbegåvad.
Kivra notifierar dig när det kommer en ny faktura, bara att lägga in i din bank, alternativt fixa e-faktura så kommer den direkt i banken.
Betala i tid så slipper du problem.
Nej dom skickar inte alltid dessa meddelanden.

Orkar inte förklara en gång till angaende räkningarna.
Citera
2025-07-20, 15:27
Medlem
Nu kommer en betalversion. Är efterfrågat. De är som moderaternas politik man kör skola vård och kommunal service i botten sen kommer man med erbjudande om att få betala för samma tjänst. Men kivra kanske blir bättre. Dock lät de som att de handlade om att företag ska slippa betala kivra och istället användare kan betala. Bara tjänsten blir bättre så blir jag nöjd. Men som de är idag så är de oftast bara vinst som är viktigt...

https://www.sweclockers.com/nyhet/41...t-for-tjansten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in