Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Jag har aldrig påstått att någon har en bevisbörda. Det kom från dig. Däremot kan du aldrig motbevisa saker hon visat mig där hon nämner saker om döda släktingar jag själv inte ens visste något om utan behövde fråga min morsa. Så, att du inte kan motbevisa säger inte att du har en bevisbörda.
Däremot, om du påstår att en annan människa har fel så har du en bevisbörda och återigen så kan du inte bevisa någonting i detta fall.
Det är extremt mycket mer sannolikt att din flickvän bara råkat träffa rätt med det hon sagt om dina släktingar, än att det skulle ha något med någon paranormal förmåga att göra som hon skulle besitta. Antingen för att det inte är nåt som är särskilt unikt i sig, och kan råka passa in på många men känns som nån unik träff för dig. Något av ett barnumuttalande kanske. Eller att hon ändå kan ha fått nån vetskap om saken ändå på helt naturligt sätt. Eller med hjälp av en dos slump.
Det är faktiskt mycket vanligt att folk upplever det som väldigt träffsäkert och unikt för just dem, och skulle vara omöjligt för denne att veta, när t ex medium uttalar sig om dem eller deras anhöriga etc, fast det är uppenbart att så inte var fallet om man granskar det lite mer kritiskt. Utan att det var helt naturliga orsaker, och inte nåt magiskt, till att det verkade så träffsäkert.
Det har visat sig i många exempel, att det handlat om ren slump, eller att infon kunnat fås på andra helt naturliga sätt, eller att det är efterkonstruktioner och önsketänkande, eller i värsta fall bara påhittade anekdoter.