2025-07-13, 19:36
Medlem
Hej.
Jag har en bärbar Acer dator (full hd-1080). Ljudet på den är svagt (volym är på 100%). Hur kan jag öka ljudet?
Senast redigerad av matematiker 2025-07-13 kl. 19:39.
Citera
2025-07-13, 19:44
Medlem
BaronAfTrosas avatar
100% är 100% det är dina högtalare i datorn som är för klena, vill du ha högre ljud är det hörlurar eller annan kraftfullare högtalare som gäller.
Citera
2025-07-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej.
Jag har en bärbar Acer dator (full hd-1080). Ljudet på den är svagt (volym är på 100%). Hur kan jag öka ljudet?
Hade det problemet oxå, ladda ner en app Equalizer APO så nu har jag den på ca 45%
Citera
2025-07-14, 05:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
100% är 100% det är dina högtalare i datorn som är för klena, vill du ha högre ljud är det hörlurar eller annan kraftfullare högtalare som gäller.
Har märkt av samma problem i bland på min stationära dator med hyfsat kraftfulla högtalare om jag lyssnar på musik via Mp3 så kan ljudet bli olidligt högt, men ser jag film, nästan oberoende av källa (Yuotube, streaming, fulnerladdat. Då hör man knappt vad de säger, fast man har ljudet på max.

Nu ser jag inte film på datorn vanligtvis, men händer jag vill se nyheterna eller någon dokumentär i bland.
Citera
2025-08-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Hade det problemet oxå, ladda ner en app Equalizer APO så nu har jag den på ca 45%
HEJ:
Tack för svaret. Jag gjorde som du sa. Jag laddade ner detta men hände ingenting. Är det nånting extra som jag ska göra tillsammans med nerladdning av "Equalizer APO"?
Citera
2025-08-04, 12:31
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
HEJ:
Tack för svaret. Jag gjorde som du sa. Jag laddade ner detta men hände ingenting. Är det nånting extra som jag ska göra tillsammans med nerladdning av "Equalizer APO"?

Vet inte vad snubben du citerade tänkt men jag skulle rekommendera att du även laddar ner och installerar tillägget till Equalizer APO som heter PEACE, då får du ett enklare interface att styra allt med.

Om det löser ditt problem vågar jag heller inte svara på men ge det ett försök.
Citera
2025-08-04, 14:55
Medlem
fx sound som har en egen tråd här någonstans är jag mycket nöjd med.
https://github.com/fxsound2/fxsound-app

Kör den för att boosta ljudet från youtube som har en förmåga att bli på tok för låg även när volymvredet är på 11.
Citera
2025-08-04, 15:05
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hej.

Ljudnivån i t.ex. videor etc. går ofta att justera i själva "filmfönstret", det är inte så att du inte höjt ljudnivån i dessa?
Citera
2025-08-22, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ljudnivån i t.ex. videor etc. går ofta att justera i själva "filmfönstret", det är inte så att du inte höjt ljudnivån i dessa?
Tack för svaret. Ljudnivån på själva #filmfönsteret# är också 100 procent men det hjälper inte.
Senast redigerad av matematiker 2025-08-22 kl. 05:11.
Citera
2025-08-22, 06:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej.
Använd detta program: (FB) FxSound ljudförbättrare, numera gratisvara.
Välj dynamisk förstärkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in