2025-07-13, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Poängen med att störta det kapitalistiska samhället är inte att själv bli rik på andras bekostnad. Poängen är att bryta oss loss från det slaveri som kapitalistklassen har byggt upp.
Vi ska kunna leva fria liv och återupprätta äkta gemenskap, i stället för att reduceras till individualistiska världsmedborgare som tävlar mot varandra om olika positioner inom företag, i deras rat-race.

Därför har jag inget emot att araber och andra folk just nu enas i motstånd mot kapitalet, så länge det inte handlar om att kräva högre skatter för att rädda det liberala välfärdssystemet.
Det ändrar inte maktrelationerna. Det rör inte makteliten i grunden.

Målet är att avskaffa hela systemet. Skapa verklig frihet och verklig gemenskap.
Inte den konstlade ”tillsammanskänslan” vi tvingas in i idag. Utan en äkta gemenskap.
Och den gemenskapen, efter kapitalismens fall, söker vi inte med araber och somalier.
Vi söker den med människor som ser ut som vi, som fungerar som vi.

Varför? För att människan är biologiskt programmerad att fungera så.
Vi är fortfarande jägare och samlare i grunden, med en stenåldershjärna.
Vi är skapta för små, homogena grupper där djupa emotionella band kunde byggas.
Det är vårt naturliga läge. Allt annat som vi försöker konstruera utanför detta leder till alienation.

Vi måste återgå till hur mänsklig natur fungerar om vi vill uppnå mening och lycka i livet.
Inte tvingas in i konstlade gemenskaper som bara gynnar kapitalistklassen,
som vill fylla Europa med araber och svarta för att de ser oss alla som konsumenter som ska upprätthålla ekonomin åt dem.

Fuck det. Och fuck dig om du tycker det.
Det finns otroligt många vita européer som har nära relationer och produktiva professionella relationer med mörkhyade eller "kulturella främlingar". Det är uppenbart inte sant att gemensam hudfärg eller gemensam kulturell bakgrund är ett krav för gemenskap. Det är en nynazistsik lögn.
Citera
2025-07-13, 15:28
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det finns otroligt många vita européer som har nära relationer och produktiva professionella relationer med mörkhyade eller "kulturella främlingar". Det är uppenbart inte sant att gemensam hudfärg eller gemensam kulturell bakgrund är ett krav för gemenskap. Det är en nynazistsik lögn.

Professionella relationer är transaktionella. De kan fungera mellan alla. Men de bygger på nytta, inte på djup. Det är funktion, inte emotionell närhet. Två funktioner i ett system, inte människa till människa.

I ett kapitalistiskt samhälle blir människor medel snarare än mål. Relationer används för att leverera bekräftelse, sex, status eller stabilitet. Allt blir konsumtion, inklusive vänskap och kärlek.

När kulturella skillnader är stora blir relationen ett projekt. Du måste ständigt förklara dig, anpassa dig, kompromissa. Det dödar spontaniteten och kväver djupet.

Psykologisk forskning är tydlig: Äkta emotionell närhet drivs av likhet, inte av olikhet. Människan är en spegelvarelse. Vi letar efter någon som reflekterar tillbaka vårt eget jag. Därför skapas starkast band där likheterna är många, naturliga och tydliga.
Citera
2025-07-13, 16:55
Avstängd
Citat:
Professionella relationer är transaktionella. De kan fungera mellan alla. Men de bygger på nytta, inte på djup. Det är funktion, inte emotionell närhet. Två funktioner i ett system, inte människa till människa.

I ett kapitalistiskt samhälle blir människor medel snarare än mål. Relationer används för att leverera bekräftelse, sex, status eller stabilitet. Allt blir konsumtion, inklusive vänskap och kärlek.

När kulturella skillnader är stora blir relationen ett projekt. Du måste ständigt förklara dig, anpassa dig, kompromissa. Det dödar spontaniteten och kväver djupet.

Psykologisk forskning är tydlig: Äkta emotionell närhet drivs av likhet, inte av olikhet. Människan är en spegelvarelse. Vi letar efter någon som reflekterar tillbaka vårt eget jag. Därför skapas starkast band där likheterna är många, naturliga och tydliga.
Nej, så är det kanske för en rasist men inte för normala människor. Jag och många jag känner har eller har haft nära relationer med andra hudfärger. Vi har inte haft något problem med att se dem som lika oss. Det finns ingen forskning som motsäger det.
Citera
2025-07-13, 17:02
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, så är det kanske för en rasist men inte för normala människor. Jag och många jag känner har eller har haft nära relationer med andra hudfärger. Vi har inte haft något problem med att se dem som lika oss. Det finns ingen forskning som motsäger det.

Du är fan inte normal. Resten av det du skrev är bara önsketänkande.

Vi kan ha en transaktionell överenskommelse med icke-vita. Att vi enas i kampen mot kapitalismen och största systemet. Det har jag inget emot. Jag välkomnar det.
Men efter det ska de åka hem så vårt folk ska kunna återställa folkgemenskapen här i väst.
Citera
2025-07-14, 13:04
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Vi kan ha en transaktionell överenskommelse med icke-vita. Att vi enas i kampen mot kapitalismen och största systemet. Det har jag inget emot. Jag välkomnar det.
Även denna förhoppning bygger på en cope. Deras närvaro är nämligen ett utslag för en socialpolitisk utveckling som de saknar incitament för att häva. Det importerade trasproletariatet -- vanekriminella, bidragsparasiter och sexuellt avvikande element -- har nämligen en naturlig allierad i den samtida statsapparaten, vare sig de utgör nyliberalens BNP-höjande konsumentflod (GAL) eller vänsterkotteriernas "revolutionära subjekt" (också GAL).

Vad avser trådens frågeställning vill jag tillägga att skalan har en förrädisk sida i den mån att den senare kategorin (TAN) ger en skenbild av att vi kollektivt har något annat val än den första. Den enda glädje vi har av att rösta på ett uttryckligt TAN-alternativ berör en vilja att kontrasignalera etablissemanget vart fjärde år, med risk för social pariastatus. PJ Anders Linder kommenterade att skalan uppvisar ett godhetsindex, och i det avseendet har han fullständigt rätt.

Ett ytterligare problem med GAL-TAN-skalan är också att den berör partiernas abstrakta ställningstaganden snarare än deras konkreta politik. 1989 ansåg Ingvar Carlsson (S) att floden av 30.000 flyktingar, huvudsakligen turkbulgarer, var skäl nog att införa ett omedelbart asylstopp. Policyn upphävdes av regeringen Bildt 1991, och i dagsläget är SD och dess väljare nöjda med en årlig ström av nyanlända på över 100.000 per år. Vi kan naturligtvis hänvisa till ett "boiling frog"-scenario för att beskriva skiftet över tid, men faktum kvarstår att den praktiska politiken är väsensskild från de ideal som uttrycks i ett partiprogram.
Citera
2025-07-14, 18:25
Medlem
Citat:
Du är fan inte normal. Resten av det du skrev är bara önsketänkande.

Men efter det ska de åka hem så vårt folk ska kunna återställa folkgemenskapen här i väst.
Du är ju ta mig f*n blind om du inte ser att det är ju DU som är medlet för deras maktinnehav. Godtrogna idioter som räcker pistolen över till blattar som sedan springer och kaosar sönder samhället istället för att bygga upp det. Så länge det finns nyttiga idioter som dig kommer de fortfarande att stanna.

Det enda en muslimsk blatte förtjänar är en spark och bli fängslad samt satt på ett plan till hemlandet. Inget annat, vare sig bidrag, stöd eller sjukvård. Parasiter förtjänar inget annat.
Citera
2025-07-15, 12:05
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du är ju ta mig f*n blind om du inte ser att det är ju DU som är medlet för deras maktinnehav. Godtrogna idioter som räcker pistolen över till blattar som sedan springer och kaosar sönder samhället istället för att bygga upp det. Så länge det finns nyttiga idioter som dig kommer de fortfarande att stanna.

Det enda en muslimsk blatte förtjänar är en spark och bli fängslad samt satt på ett plan till hemlandet. Inget annat, vare sig bidrag, stöd eller sjukvård. Parasiter förtjänar inget annat.

Vår maktelit föraktar vårt folk och vill att vi ska dö ut, De jobbar aktivt med att sänka vår fertilitet, höja matpriser och hyror och sälja oss mat förpackat i plast så att vi blir förgiftade med PFAS, tungmetaller och mikroplaster som gör att vi inte kan få barn samtidigt som de indoktrinerar oss i skolan att satsa på karriär och strunta i familjelivet. De håller på med ett systematiskt folkmord mot oss, så om kaosblattar börjar mörda dem och skapar kaos i deras system, varför förväntar du dig att jag skulle gråta över det? Fuck them.

Däremot om kaosblattar dödar hederliga arbetande svenskar, så skulle jag känna sorg över det. Jag vill inte att oskyldiga rättfärdiga människor ska fara illa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in