2025-07-11, 20:46
Medlem
När man är ute på rundor brukar man titt som tätt stöta på hundägare som envisas med att filma/fota en, men vad gör de med materialet?
Har blivit filmad otaliga gånger och aldrig torskat (hittills), så känns ganska osannolikt att de upprättar en anmälan eller dylikt. Känns bara så oerhört patetiskt när de inte ens säger någonting utan bara står där och filmar
Citera
2025-07-11, 20:48
Medlem
De kanske hoppas på att du ska tända till och gå till attack så de får sopa ner dig i backen.
Citera
2025-07-11, 20:49
Avstängd
67arigGubbes avatar
Lägger upp på fb grubber o gnäller
Citera
2025-07-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppla-av
När man är ute på rundor brukar man titt som tätt stöta på hundägare som envisas med att filma/fota en, men vad gör de med materialet?
Har blivit filmad otaliga gånger och aldrig torskat (hittills), så känns ganska osannolikt att de upprättar en anmälan eller dylikt. Känns bara så oerhört patetiskt när de inte ens säger någonting utan bara står där och filmar

De samlar bevis som de sedan ger polisen såklart. Sen får du påhälsning när du minst anar det så göm dina cannor.
Citera
2025-07-11, 20:52
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har målat hela mitt liv och blir aldrig fotad. Du tar onödiga risker.

De skickar väl till bylingen eller lokalblaskan.
Citera
2025-07-11, 20:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppla-av

Vad är det för ”rundor” du är ute på? Är du ute och kollar områden för att senare komma tillbaka och göra inbrott eller stöld av bil mm mm?
Finns grannsamverkan i många områden och då är väl just hundägare de som är ute mest i området. Jag har hund och bor i ett villaområde, ser väldigt sällan någon av mina grannar vare sig på framsida eller baksida medans antingen jag eller sambo är ute och går med hunden minst tre gånger per dag, ibland mer. Alla gånger går man i sitt hemområde minst två gånger, på väg bort och på väg hem.
Citera
2025-07-11, 21:15
Avslutad
Fantastiskt att man kan fota och filma helt fritt. Vilken fantastiskt värld vi har ändå. Vill ni vara fria eller under kontroll?

Ser ni vad jag gjorde här? Friare eller mera kontroll med angiveri.

Ni avgör själva så jag föreslår att ni funderar på vilka ni är, vem du är.

Vi förändra världen just nu så jag föreslår att ni gör den så fri som möjligt. Går det åt andra hållet så går ni fel väg.

Ni bestämmer själva hur världen kommer bli framöver, det ligger i våra händer.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-07-11 kl. 21:23.
Citera
2025-07-11, 21:55
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Dom filmar väl för att dom tycker du är en idiot och så filmar dom så dom kan visa sina vänner och bekanta vilken nöt dom såg på kvällsrundan.
Eller så tycker dom det du taggar ser ut som skit.
Citera
2025-07-12, 07:06
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Hur vet du det?
Citera
2025-07-12, 09:39
Medlem
En del filmer läggs upp i lokala grupper på FB där man försöker identifiera förövaren.
Senast redigerad av MagisterFistel 2025-07-12 kl. 09:40. Anledning: Felstavning
Citera
2025-07-12, 15:44
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Samma här, måste vara osmidiga rundor för ts
Citera
2025-07-13, 09:51
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Lägger upp på fb grubber o gnäller

"Polisen gör ingenting!😡🤬"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera