2025-07-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Stämmer! Dock vad som bedöms som störande är dock något som är definierat efter praxis. Tex tvättmaskin etc är normala levandsljud (om det inte sker för sent) samma med exempelvis väldigt höga barnskrik. I det här fallet skulle jag nog säga att köra bas mitt på dagen varje dag inte borde vara ok

Att tvätta i tvättmaskin konstant är inte heller okej om det stör.
Citera
2025-07-13, 11:49
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Att tvätta i tvättmaskin konstant är inte heller okej om det stör.

Beror på från fall till fall. I princip har du rätt men det skulle krävas en mycket längre process och mer bevisning samt klagomål från andra grannar för att visa att det inte är ett sk ”normalt levnadsljud”
Citera
2025-07-14, 17:02
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Beror på från fall till fall. I princip har du rätt men det skulle krävas en mycket längre process och mer bevisning samt klagomål från andra grannar för att visa att det inte är ett sk ”normalt levnadsljud”

Mina grannar har slagit ihop sig mot lilla mig, och samverkar för att dem vill få bort mig. Från deras bostadsrätt, vet inte anledningen. Antar att dem inte gillar mina åsikter eller något!

Dom har inget lagstöd så jag antar att polisen kan få tyst på små bjäbbet ?då dem inte lyssnar på mig i fråga.
Citera
2025-12-13, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Vill inte begå något brott, jag sköter mig och arbetar. Men samtidigt så vill jag inte att han stör mig..
Har betalat 2 miljoner kontant för lägenheten... Är det bökigt när det gäller bostadsrätter?

Måste man anlita någon " utanför " systemet som får rätt i sak ? eller hur gör jag.. ?

Låter riktigt tråkigt men om du orkar bo kvar så försök fixa en lägenhet längst upp nästa gång.
Citera
2025-12-14, 20:27
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Mina grannar har slagit ihop sig mot lilla mig, och samverkar för att dem vill få bort mig. Från deras bostadsrätt, vet inte anledningen. Antar att dem inte gillar mina åsikter eller något!

Dom har inget lagstöd så jag antar att polisen kan få tyst på små bjäbbet ?då dem inte lyssnar på mig i fråga.

Vill de få bort dig från deras bostadsrätt? Varför bor du i deras lägenhet?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in