2025-07-11, 11:36
Medlem
LiberalGuys avatar
Är amerikaner mindre rädda för säga som dom tycker rätt än svenskar? Eller det tvärtom?
Citera
2025-07-11, 11:39
Medlem
Epimaness avatar
Hur låter det när deras boss hör på? Då var det inte så kaxigt när jobbet står på spel.
Citera
2025-07-11, 11:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur låter det när deras boss hör på? Då var det inte så kaxigt när jobbet står på spel.

De skriver ju ofta på avtal att de ska vara en reklampelare för företaget även på sin fritid. Kan tänka mig att det hämmar.

Annars tror jag svenskar tänker sig för innan de talar, i USA har man fått lära sig att amerikaner är bäst i världen och då är ju allt de säger rätt och riktigt.
Citera
2025-07-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De skriver ju ofta på avtal att de ska vara en reklampelare för företaget även på sin fritid. Kan tänka mig att det hämmar.

Annars tror jag svenskar tänker sig för innan de talar, i USA har man fått lära sig att amerikaner är bäst i världen och då är ju allt de säger rätt och riktigt.

Uppfattar svenskar som mer passivt aggressiva. Typiskt svenskt att säga ”Det var mitt fel inte ditt.” Fast det är den andras fel.
Citera
2025-07-11, 12:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
Uppfattar svenskar som mer passivt aggressiva. Typiskt svenskt att säga ”Det var mitt fel inte ditt.” Fast det är den andras fel.

Kanske. Händer konstiga saker. Kom ut en tant och skällde på mig. Hon trodde väl jag skulle skälla tillbaka men jag bad om ursäkt och då började hon också be om ursäkt och sedan stod vi där och bad varandra om ursäkt.
Citera
2025-07-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kanske. Händer konstiga saker. Kom ut en tant och skällde på mig. Hon trodde väl jag skulle skälla tillbaka men jag bad om ursäkt och då började hon också be om ursäkt och sedan stod vi där och bad varandra om ursäkt.

Tycker i vissa fall att svenskar och japaner är rätt lika varandra när kommer till sociala normer. Man ska helst inte tappa ansiktet bland folk.
Citera
2025-07-11, 16:12
Medlem
Dom är i alla fall inte rädd för att ha en åsikt även om andra inte gillar den.
En av de få grejorna som jag gillar med amerka-fölke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in