Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Är du helt blåst?
I USA räknas man som byxmyndig vid 18 års ålder så det har ingenting med semantik att göra.
Se på den gamla porrstjärnan Traci Lords som började sin sexkarriär när hon var 16, hon ljög och påstod at hon var 18 sånär hennes rätta ålder kom fram var det flera manliga porrstjärnor som råkade illa ut.
Kul att du lyckats lära dig ett nytt ord, semantik.
Du behöver iofs inte använda ordet flera gånger i samma inlägg då vi vet att du är en pedofil så det är ganska självklart att du kritiserar lagar som hindrar dig från att knulla småflickor.
Nej, inte överallt. I många stater är man byxmyndig vid 16 eller 17 år.
Jag använder ordet semantik då en man som har sex med samtycke med en 17 åring inte skadar någon. Han "brott" ligger då inte i att skada eller göra illa en annan människa utan att den andra människan bara råkar vara under en viss ålder. Om vi inte hade vetat den andra människans ålder så hade ingen sett handlingen som omoralisk. Låt mig ge dig ett exempel, titta på denna scenen i slutet av filmen Breakfast Club (om du inte ett filmen behöver du inte titta, vill inte spoila filmen för dig)
https://www.youtube.com/watch?v=DQ1QUK8KLH0
Molly Ringwald (rödhåringen) var 16 år gammal skådespelerska i denna scenen. Mannen som du ser kysser henne och får smycke av henne var en 25 år gammal skådespelare. Så mannen du ser är 25 år gammal och kvinnan du ser är 16 år gammal. Det var ingen som reagerad på detta trots att miljontals människor sett filmen. Om man inte vet folks ålder så kommer man inte se något fel med detta då en 16 åring är biologiskt vuxen. Men om man i verkligheten hade varit i förhållande så hade mannen kunnat fått ett långt fängelsestraff i Kalifornien.
Det är detta jag menar med "semantik". Jag bara frågar här om vi har en liknande situation med Jeffrey Epstein.
Sen är det väldigt uppenbart att du inte vet vad ordet pedofil betyder.