2025-07-09, 23:03
Medlem
Har kommit över 15g mexikanska cubensis.
Problemet är att jag trappat ut sertralin under ett tag och står nu på 25mg per dag.
Kommer detta dämpa effekten av svampen? 25mg är ju en väldigt låg dos, någon som har erfarenhet?
Citera
2025-07-11, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pisskukfitt
Problemet är att jag trappat ut sertralin under ett tag och står nu på 25mg per dag.
Kommer detta dämpa effekten av svampen? 25mg är ju en väldigt låg dos, någon som har erfarenhet?

Förmodligen! Jag tog 2g Penis envy, som skall vara en av de starkaste cubensissorterna. Jag går iofs på 50mg, men jag kände väldigt lite medans min vän fick en hyfsat stark upplevelse på samma dos.
Citera
2025-07-14, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pisskukfitt

Du kommer förmodligen få sämre effekt då SSRI och SNRI-preparat påverkar samma signalsystem.
Mitt tips är att lägga ner sertralinet helt inför trippen då det blir lättare att dosera svampen, men du bör nog prata med din läkare innan utsättning.
Citera
2025-07-31, 17:25
Medlem
Hur mycket det påverkar kan nog skilja från person till person och vara beroende av dosen av SSRI man tar. Hade jag vart du hade jag sparat svamparna tills du ej tar sertralin mera och ge det ytterligare lite tid efter det så sertralin molekylerna hinner metaboliseras. Känns mest som att kasta bort vad som hade kunnat vara en kul resa för att man är för otålig för att vänta in en signifikant starkare trip lite längre fram.

Jag hade en bekant som käkade ssri (Escitalopram tror jag) för ett gäng år sedan och vi brukade käka svamp emellanåt. Han gick på maxdos, han hade läst på nätet att en del som käka ssri och ville svampa hoppa över att ta sin ssri typ 3-5 dagar innan svampen skulle ätas och han bruka göra så, han fick ju effekt av det men svårt att bedöma hur effekten hade blivit utan någon ssri inblandat.

Nä rent spontant tänker jag mig att man kanske borde kika på substanser som ketamin om man vill ha nåt trippigt medan man äter ssri.
Senast redigerad av NZT1337 2025-07-31 kl. 17:29.
Citera
2025-10-03, 13:48
Avstängd
funplacess avatar
Ja, även låg dos sertralin kan dämpa effekten av cubensis, eftersom SSRI plattar till serotoninsystemet som svampen verkar på. Vissa känner fortfarande lite, andra nästan inget alls. Att vänta tills sertralinet är helt ute ur kroppen brukar ge en mycket tydligare och starkare tripp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in