• 1
  • 2
2025-07-10, 07:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Menar du att frågan "stämmer inte den här sidan" är en bärande diskussion i sig?

Den är bärande eftersom du redan fått svar på frågan i tidigare inlägg. Eftersom du är sån som bara förnekar fakta som motbevisar din vanföreställning och fortsatt tramsar (ja, att upprepa fråga du redan fått svar på borde anses som trams) är det förståeligt att du får serverat en länk som innehåller alla satelliter som finns på det avstånd du redan blivit presenterad. Så att du kan kolla själv.

Länken är alltså en källa till ett tidigare inlägg och en följd av att du inte accepterar det första svaret.
Citera
2025-07-10, 09:16
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Mod har rätt. Det finns inget att citera i länken.

Vart nämnde jag det ditt luder?
Man måste beskriva vad som länkas till enligt mods själv, även om det ej finns något att citera.

Tex ”här är en länk med bilder på kakorna du söker” ww.www.se ..
Citera
2025-07-10, 10:16
Moderator
Maviels avatar
Alltså du efterfrågar en ganska så specifik information och får svaret att det finns på sagda länk. Dvs det finns en kontext om man följer er konversation - att på sagda länk finns den informationen som du frågade om. Jag hade också tillåtit det. Skillnaden är om man i en tråd bara random kastar ur sig en länk utan att citera någon eller förklara vad den handlar om.
Citera
2025-07-10, 10:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag ställde följande fråga till användare A i Flat Earth-tråden ( (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Istället valde användare B att citera mig med följande: ( (FB) Flat Earth--Jorden är platt)

En solklar otillåten länkpost enligt moderatorernas egna förtydliganden: ( (FB) VIKTIGT. Läs om länkar och annan information innan du postar i Konspirationsforumet!)

PM och farbror_barbro:s svar på det hela:

Det finns till och med ett moderatorsmeddelande som dyker upp när man ska skriva i tråden som nämner följande:

Men trots det tycker alltså farbror_barbro att det är helt okej att svara en användare med följande:

Sådana inlägg har tidigare konsekvent raderats samt medfört varning, men tydligen inte nu.

Jag anser såklart att ett sådant skitinlägg ska raderas då man knappast ska behöva klicka in sig på okända länkar för att förstå vad länken ska förmedla med eventuellt tillhörande svar, om inte, är det fritt fram nu att bifoga länkar med likadan text så fort någon ställer en fråga?
Som jag skrev till dig så anser jag att inlägget du ogillar är ett direkt svar på en fråga från dig vilket gör att sammanhanget är uppenbart och således inte utgör en länkpost som skall raderas.

Eftersom det var del av en diskussion där du ifrågasatte satelliters existens skrev jag själv ett förtydligande inlägg här:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Oavsett om det första inlägget skulle raderas så skulle detta stå kvar.

Jag släckte den första RP som kom om inlägget i fråga, men eftersom jag väl kan anses något jävig här så lät jag ytterligare RP hanteras av övriga Mod. För att undvika fortsatt diskussion om jäv kommer jag att undvika att moderera just denna tråd.
Citera
2025-07-10, 11:44
Medlem
Citat:
Menar du att frågan "stämmer inte den här sidan" är en bärande diskussion i sig?

Varför felciterar du? Rekvisitet lyder "utan anslag till diskussion från postaren". Utan negerar:Satsen är sann, negationen är falsk. Rekvisitet är ej uppfyllt.
Citera
2025-07-11, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Varför felciterar du? Rekvisitet lyder "utan anslag till diskussion från postaren". Utan negerar:Satsen är sann, negationen är falsk. Rekvisitet är ej uppfyllt.

Kan du sammanfatta din utredning till enkel svenska? Det är trots att semestertider och de flestas hjärnor går på lågvarv.
Citera
2025-07-11, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Alltså du efterfrågar en ganska så specifik information och får svaret att det finns på sagda länk. Dvs det finns en kontext om man följer er konversation - att på sagda länk finns den informationen som du frågade om. Jag hade också tillåtit det. Skillnaden är om man i en tråd bara random kastar ur sig en länk utan att citera någon eller förklara vad den handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Som jag skrev till dig så anser jag att inlägget du ogillar är ett direkt svar på en fråga från dig vilket gör att sammanhanget är uppenbart och således inte utgör en länkpost som skall raderas.

Eftersom det var del av en diskussion där du ifrågasatte satelliters existens skrev jag själv ett förtydligande inlägg här:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Oavsett om det första inlägget skulle raderas så skulle detta stå kvar.

Jag släckte den första RP som kom om inlägget i fråga, men eftersom jag väl kan anses något jävig här så lät jag ytterligare RP hanteras av övriga Mod. För att undvika fortsatt diskussion om jäv kommer jag att undvika att moderera just denna tråd.

Följande text visar tämligen tydligt att ni inte har något stöd för det ni påstår och har fel helt enkelt.

Citat:
Hej!

Tänk på det här, innan du postar i Konspirationer och där tillhörande underforum:

Länkar
* Det finns dedikerade länktrådar i samtliga underforum. Vill du dela med dig av länkar, är det där posten ska hamna. Diskussionstrådarna är avsedda för diskussion, inget annat (Det är helt okej att använda länkar som källor i poster - och det är också okej att posta länkar om någon bett dig styrka något du tidigare påstått.).

Alltså:
Länkar ska postas i länktråden.
I diskussionstråden ska det diskuteras
Om en länk behövs för att styrka en diskussion, som källa tex så är det okej, men det är inte okej att bara posta texter i stilen "Här visas det att xxx gjorde yyy", eller "Kolla här, det är tydligt att det är något lurt", eller "Hani gjorde dittan som synes i den här videon".
Det kan också vara okej att posta en länk om någon begärt en källa från en tidigare post. Men då ska det bara vara länkar som styrker tidigare post. Inte nya länkar, eller lite länkar i allmänhet.
En post ska huvudsakligen innehålla egen diskussion
Poster som bara innehåller länkar, eller bara en kort text och länk, utan anslag till diskussion från postaren, som placeras i andra trådar kommer att raderas som OT. Vid upprepning kommer varning utdelas. Radering av länkposter kommer inte nödvändigtvis meddelas.
Citera
2025-07-16, 19:37
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag ställde följande fråga till användare A i Flat Earth-tråden ( (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Istället valde användare B att citera mig med följande: ( (FB) Flat Earth--Jorden är platt)

En solklar otillåten länkpost enligt moderatorernas egna förtydliganden: ( (FB) VIKTIGT. Läs om länkar och annan information innan du postar i Konspirationsforumet!)

PM och farbror_barbro:s svar på det hela:

Det finns till och med ett moderatorsmeddelande som dyker upp när man ska skriva i tråden som nämner följande:

Men trots det tycker alltså farbror_barbro att det är helt okej att svara en användare med följande:

Sådana inlägg har tidigare konsekvent raderats samt medfört varning, men tydligen inte nu.

Jag anser såklart att ett sådant skitinlägg ska raderas då man knappast ska behöva klicka in sig på okända länkar för att förstå vad länken ska förmedla med eventuellt tillhörande svar, om inte, är det fritt fram nu att bifoga länkar med likadan text så fort någon ställer en fråga?

Hej!
Om jag hade svarat på frågan hade jag skrivit att den och den satelliten finns där och där med kordinater eller hur man nu skriver ut plats på satelliter.
Även svarat med ord på din följdfråga.

Jag själv brukar inte klicka på länkar och om länken försvinner så finns det inget svar på din fråga.

Moderatorerna har talat och flera av dem tycker att det är ett okej svar på din fråga.

Jag tycker att man kan skriva svaret med ord och en länk för att visa källan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in