Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Alltså du efterfrågar en ganska så specifik information och får svaret att det finns på sagda länk. Dvs det finns en kontext om man följer er konversation - att på sagda länk finns den informationen som du frågade om. Jag hade också tillåtit det. Skillnaden är om man i en tråd bara random kastar ur sig en länk utan att citera någon eller förklara vad den handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Som jag skrev till dig så anser jag att inlägget du ogillar är ett direkt svar på en fråga från dig vilket gör att sammanhanget är uppenbart och således inte utgör en länkpost som skall raderas.
Eftersom det var del av en diskussion där du ifrågasatte satelliters existens skrev jag själv ett förtydligande inlägg här:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Oavsett om det första inlägget skulle raderas så skulle detta stå kvar.
Jag släckte den första RP som kom om inlägget i fråga, men eftersom jag väl kan anses något jävig här så lät jag ytterligare RP hanteras av övriga Mod. För att undvika fortsatt diskussion om jäv kommer jag att undvika att moderera just denna tråd.
Följande text visar tämligen tydligt att ni inte har något stöd för det ni påstår och har fel helt enkelt.
Citat:
Hej!
Tänk på det här, innan du postar i Konspirationer och där tillhörande underforum:
Länkar
* Det finns dedikerade länktrådar i samtliga underforum. Vill du dela med dig av länkar, är det där posten ska hamna. Diskussionstrådarna är avsedda för diskussion, inget annat (Det är helt okej att använda länkar som källor i poster - och det är också okej att posta länkar om någon bett dig styrka något du tidigare påstått.).
Alltså:
Länkar ska postas i länktråden.
I diskussionstråden ska det diskuteras
Om en länk behövs för att styrka en diskussion, som källa tex så är det okej, men det är inte okej att bara posta texter i stilen "Här visas det att xxx gjorde yyy", eller "Kolla här, det är tydligt att det är något lurt", eller "Hani gjorde dittan som synes i den här videon".
Det kan också vara okej att posta en länk om någon begärt en källa från en tidigare post. Men då ska det bara vara länkar som styrker tidigare post. Inte nya länkar, eller lite länkar i allmänhet.
En post ska huvudsakligen innehålla egen diskussion
Poster som bara innehåller länkar, eller bara en kort text och länk, utan anslag till diskussion från postaren, som placeras i andra trådar kommer att raderas som OT. Vid upprepning kommer varning utdelas. Radering av länkposter kommer inte nödvändigtvis meddelas.