2025-07-08, 22:57
Medlem
Spud-boys avatar
Jag funderar på att göra ett mini bygge - Med BARA lampa, lysrör.
Tanken är att jag bara ska driva upp plantor tills dom är typ 1dm - sedan sonika sätta ut dom i skogen..
Inget IN-Blås/Ut-Blås och sånt - bara EN LAMPA..

Men nu pratar vi verkligen MINI - utrymmet är ca: 17cm högt, 57cm brett och 37cm djupt..

Men visst borde det gå att sätta lysröret så det lyser från sidan??
Citera
2025-07-08, 23:24
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jag funderar på att göra ett mini bygge - Med BARA lampa, lysrör.
Tanken är att jag bara ska driva upp plantor tills dom är typ 1dm - sedan sonika sätta ut dom i skogen..
Inget IN-Blås/Ut-Blås och sånt - bara EN LAMPA..

Men nu pratar vi verkligen MINI - utrymmet är ca: 17cm högt, 57cm brett och 37cm djupt..

Men visst borde det gå att sätta lysröret så det lyser från sidan??
Det bör fungera. Se till att inte skapa för mkt värme bara...

Men är du helt säker på det där med att sätta plantorna i skogen sen? Är du säker på att ingen ser osv?
Citera
2025-07-08, 23:43
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Det bör fungera. Se till att inte skapa för mkt värme bara...

Men är du helt säker på det där med att sätta plantorna i skogen sen? Är du säker på att ingen ser osv?

Justja - lysröret kanske avger lite värme.. Men det kommer att visa sig..

Jag menar, när jag säger "lysa från sidan" så menar jag såklart snett-uppifrån...alltså från "taket" på skåpet, längst in och uppåt-snett-ifrån - lyser neråt mot centrum...du hajjar...INTE rakt från sidledes..

Vad tror du, om man kör 12/12 från början, sedan kanske man kan röka dom när plantorna blivit 12-15cm hög, med nån vecka/veckor extra blomnings-växande, i värsta fall..?

Utrymmet är som sagt 17cm högt - men jag bryr mig inte om POTENS (jag skulle vara glad om man bara får en tillstymmelse till Buzz, då kan det gå..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in