Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-16, 22:32
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Oj, jävlar... Då gör jag ju något fel alltså. Kan vara att jag är punkare och går på punkspelningar. Tycker att dom är helt värdelösa sett till kvalité, älskar dock utseendet. Kan tillägga att jag ägt runt en tio par.



Vax är ju skitbra och och skokrämen är ju mest för att dom ska se finare ut.
OT: Du är en av mina favoritanvändare på flashback. R-F-F-R!
Thanks!
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Om jag får rekommendera nåt till alla miljöpartister eller nazister eller alla emellan: NPS shoes i GB tillverkade DocMartens innan de tog produktnamnet och drog till Asien. Numera gör de samma skor i GB under namnet Solovair till ungefär samma pris som kinesiska Docs.

https://www.solovair-shoes.com
Tillverkas Docs i Kina?
Citera
2015-12-25, 01:40
  #206
Medlem
WalterSullivans avatar
Var kan man hitta Martens för herrar i butik i Stockholm? Gillar inte att köpa skor online eftersom det oftast går åt helvete med o få skor som passar utan att prova innan.
Citera
2015-12-25, 01:50
  #207
Medlem
WisteriaLanes avatar
Är gammal användare av deras persedlar och bra kvalitet är det verkligen!
Citera
2015-12-25, 03:38
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Var kan man hitta Martens för herrar i butik i Stockholm? Gillar inte att köpa skor online eftersom det oftast går åt helvete med o få skor som passar utan att prova innan.

The Dr. Martens Store
Katarina Bangata 15

http://www.drmartens.com/uk/store?storeId=82
Citera
2017-10-29, 23:24
  #209
Medlem
bobhnuds avatar
Efter 5-6 års flitigt användande har sulorna på mina 1460 gått sönder så att det är hål i hälen på båda kängorna. Jag bestämde mig för att köpa nya, och hipsterbrudarna har köpt upp alla i storlek 36-42, så zalando reade ut kängorna i större storlekar. Jag köpte ett par cherry-röda för 899kr. Bra pris!

Men hur är det att gå in de här kängorna? Hur lång tid kan det tänkas ta och hur misshandlade kommer mina fötter bli? Mina nuvarande kängor var nämligen mjuka när jag köpte dem - den där bruna naturliga modellen - så jag behövde inte gå in dem.
Citera
2017-11-05, 14:50
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Efter 5-6 års flitigt användande har sulorna på mina 1460 gått sönder så att det är hål i hälen på båda kängorna. Jag bestämde mig för att köpa nya, och hipsterbrudarna har köpt upp alla i storlek 36-42, så zalando reade ut kängorna i större storlekar. Jag köpte ett par cherry-röda för 899kr. Bra pris!

Men hur är det att gå in de här kängorna? Hur lång tid kan det tänkas ta och hur misshandlade kommer mina fötter bli? Mina nuvarande kängor var nämligen mjuka när jag köpte dem - den där bruna naturliga modellen - så jag behövde inte gå in dem.

Det är nog väldigt individuellt. Använd dem så som du tänkt använda dem, sätt plåster när det börjar klia eller göra ont, byt skor om det känns alltför jävligt. Några veckor kanske, inklusive läktid för fötterna? Sen lär de fortsätta mjukna med tiden.
Citera
2017-11-06, 11:06
  #211
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det är nog väldigt individuellt. Använd dem så som du tänkt använda dem, sätt plåster när det börjar klia eller göra ont, byt skor om det känns alltför jävligt. Några veckor kanske, inklusive läktid för fötterna? Sen lär de fortsätta mjukna med tiden.

Tack för svar!

Hittade en del tips på hur man kan gå in dem på nätet. Jag har börjat med att ha på mig kängorna när jag går kortare sträckor på 20-30 minuter och har raggsockor på fötterna. Det har fungerat bra, har inte fått några skavsår än så länge. Kängorna är dock väldigt stela, känns lite som att gå omkring med skidpjäxor. Jag får väl successivt utöka tiden som jag går runt i dem, annars lär det ta flera månader att få dem mjuka och sköna.
Citera
2017-11-08, 17:08
  #212
Medlem
Gamla martens som är gjorda i England är ju kvaliten top notch på, höll ju i flera år om man tog hand om dom.
Men dom nya som tillverkas i Thailand tror jag? Är verkligen skit
Citera
2017-11-08, 18:23
  #213
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Gamla martens som är gjorda i England är ju kvaliten top notch på, höll ju i flera år om man tog hand om dom.
Men dom nya som tillverkas i Thailand tror jag? Är verkligen skit

Mina som höll i 5-6 år var gjorda i Thailand, och det var som sagt till sist själva sulan som blev nednött och gick sönder, så det berodde knappast på själva tillverkningen att de gick sönder. Men det tillverkas fortfarande Martens i England, men de är dyrare att köpa än de som är gjorda i Thailand.
Citera
2017-12-07, 20:04
  #214
Medlem
.....
__________________
Senast redigerad av foreveryoung123 2017-12-07 kl. 20:06.
Citera
2020-01-02, 17:13
  #215
Medlem
Mahlass avatar
Bumpar tråden och även riskerar att bli dumförklarad men...
vad betyder tillägget "mono" på vissa modeller? att dom är monochromatic? alltså helt enfärgade eller?

vet inte om det är nåt jag har fått för mig men det känns som att dom är lite kantigare vid tårna medans dom 1460 som inte är mono är lite rundare vid tårna?

kan det stämma eller borde jag uppsöka en läkare?
Citera
2020-01-14, 15:21
  #216
Medlem
Erzengels avatar
Håller med. Servade mina jag hade i lumpen -85 japp -85. Och dom fungerar igen. Taskig bakkappa som dom fixa.

Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Gamla martens som är gjorda i England är ju kvaliten top notch på, höll ju i flera år om man tog hand om dom.
Men dom nya som tillverkas i Thailand tror jag? Är verkligen skit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback