2025-07-07, 19:42
Medlem
Har testat olika tårtor genom åren. Men jag personligen tycker dom är verkligen vidriga. Det kanske bara är jag som ogillar tårtorna?

Mycket sällan man ser någon som köper i butiken. Hör heller inget från vänner eller kollegor på jobbet rekommendera deras tårtor.. Hur går företaget runt?

Köpte just den sista jag testar. Kladdkaka Schweizernöttårta. Verkligen oaptitlig!
Skall mejla och klaga och kräva pengarna tillbaka.

Äter du? Vilken sort gillar du? Hur ofta?
Citera
2025-07-07, 19:48
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Dajmtårtan tycker jag är rätt bra. Det är den enda jag köper, en-två gånger om året kanske.
Citera
2025-07-07, 19:54
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Har testat olika tårtor genom åren. Men jag personligen tycker dom är verkligen vidriga. Det kanske bara är jag som ogillar tårtorna?

Mycket sällan man ser någon som köper i butiken. Hör heller inget från vänner eller kollegor på jobbet rekommendera deras tårtor.. Hur går företaget runt?

Köpte just den sista jag testar. Kladdkaka Schweizernöttårta. Verkligen oaptitlig!

Nej, jag tycker de är torra och tråkiga
Citera
2025-07-07, 19:55
Medlem
äckeltårtor .

den enda man köpte ibland var den med riktigt smör.

vet inte om de bytt ut den mot billigare skräpmargarin idag men känner ingen som äter dom.

Men antagligen köper folk dom annars skulle dom ju inte finnas.

Precis som folk köper äckliga gb som tillverkar äckligt glassubstitut som hör hemma i sopkorgen.
Citera
2025-07-07, 20:09
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag tycker att de är ok med lite grädde till, speciellt dajmen.
Antagligen gillar och köper folk dessa, annars hade de inte funnits kvar. Jag förstår inte vad det är som skulle vara så äckligt med dessa.
Citera
2025-07-07, 20:18
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Dajmtårtan tycker jag är rätt bra. Det är den enda jag köper, en-två gånger om året kanske.

Om du äter så få ggr per år tycker jag du nästa gång skall baka själv.
Det är verkligen stor skillnad.
Inte ens 600 kronors tårtorna i svensk konditoritradition är något vidare.
De är ju väldigt smaklösa, tänk princesstårta som endast smakar grädde och socker.

Recept finns här på flashback.
Lycka till och återuppliva din kreativitet.
Citera
2025-07-07, 22:24
Medlem
Citat:

Originalet såklart. Underbart god än idag. Värma på lite nutella och spritsa över och sen lite vispad grädde toppen eller bredvid skadar inte.
Citera
2025-07-08, 01:49
Medlem
Icebags avatar
Ja tycker de är helt okej, vi brukar köpa ett gäng daim, kladdkaka, etc som vi har i frysen i sommarstugan, smidigt att ta upp och tina lite snabbt om man vill ha nått att fika.

Går ju givetvis inte att jämföra med att baka egna eller köpa från ett konditori såklart men det är knappast poängen med dem heller.
Citera
2025-07-08, 01:53
Medlem
De säljer nog tillräckligt mycket bara via IKEA för att få upp volym.
Förövrigt tippar jag på att deras daimtårta är ganska populär överlag hos folket.
Citera
2025-07-08, 02:33
Medlem
Den med daim i är jättegod med grädde till.
Citera
2025-07-08, 04:15
Medlem
De är extremt äckliga.
Citera
2025-07-08, 04:57
Avstängd
tycker daim är god om man inte tinar den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera