2025-07-04, 21:19
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Landmärken i Stockholm? Kaknästornet, Globen, Norra tornen? Kommer inte på något mer. Inget är särskilt spännande eller imponerande längre. Kaknästornet kan man inte ens åka upp i som man kunde tidigare. Stockholm har inte ens Sveriges högsta byggnad längre.

Jag föreslår att Stockholm satsar på ett nytt imponerade landmärke.
Jag föreslår att vi bygger Europas högsta typ utsiktstorn, med bar och restaurang, takbar kanske med fantastisk utsikt över hela Stockholm.

Vad tror ni?
Andra förslag?
Citera
2025-07-04, 21:30
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Landmärken i Stockholm? Kaknästornet, Globen, Norra tornen? Kommer inte på något mer. Inget är särskilt spännande eller imponerande längre. Kaknästornet kan man inte ens åka upp i som man kunde tidigare. Stockholm har inte ens Sveriges högsta byggnad längre.

Jag föreslår att vi bygger Europas högsta typ utsiktstorn, med bar och restaurang, takbar kanske med fantastisk utsikt över hela Stockholm.

Vad tror ni?
Andra förslag?

Är det där ett uttryck för någon typ av penisavund?
Visst, Malmö har Turning torso och Göteborg har Karlatornet, men räcker det inte att Stockholm har störst testikel i form av globen?
Citera
2025-07-04, 21:36
Medlem
Det finns ju två fula nybyggda hus som liknar legobitar räcker inte de?
Citera
2025-07-04, 21:40
Medlem
Definitionen på ett landmärke är INTE att det ska va så högt som möjligt
Citera
2025-07-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Definitionen på ett landmärke är INTE att det ska va så högt som möjligt

Precis som med en stor kuk så är det respektingivande, samma princip. Klart det ska vara ett stort ståtligt respektingivande torn av nått slag som alla kan se.
Citera
2025-07-04, 23:10
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Precis som med en stor kuk så är det respektingivande, samma princip. Klart det ska vara ett stort ståtligt respektingivande torn av nått slag som alla kan se.

Hey, hur kan en stenballe inte vara ett landmärke?

https://png.pngtree.com/background/2...e_10868861.jpg

Med det sagt så kan man fundera över varför det anses så viktigt för många med den typen av "symboliska landmärken".
Citera
2025-07-04, 23:26
Medlem
De är upptagna att jubla eller krisa över att uppgraderingen av Slussen är nog mer än halvvägs färdig.

Jag tycker den ser ut som en riddarborg från ett turnerande tornerspel om man sitter på t ex Cafe Mazzarini i södraste Gamla Stan.

Inte helt färsk panorama:
https://maps.app.goo.gl/vWWBLFHC4JhjmYtC8?g_st=ac
Citera
2025-07-04, 23:42
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:

Vad tror ni?
Andra förslag?
Varför inte en stor staty föreställande Rawa Majid för att verkligen visa politikernas vurmande för att invandrare ska kunna komma till vårt land och ställa till det?
Citera
2025-07-04, 23:48
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Varför inte en stor staty föreställande Rawa Majid för att verkligen visa politikernas vurmande för att invandrare ska kunna komma till vårt land och ställa till det?
Gillar jag inte.

Men kul idé med en person.
Kanske en jättestaty likt frihetsgudinnan, fast guden Thor.
Eller ett gigantiskt Yggdrasil-träd (minst 500 meter högt), med olika plattformar i trädkronan som man kan gå mellan.
Citera
2025-07-05, 04:36
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

Vad tror ni?
Andra förslag?

stadshuset räcker, varför ha massa skrytbyggen som förstör? turister kommer hit för att se våra gamla skruttiga byggnader. det är inte dubai.
Citera
2025-07-05, 12:18
Medlem
Ny Slussen, Karolinska, E4 förbifart , norra länken, 4´de spåret m.m. Strawberery Arenan, jag tror att 08-folket har fått nog att betala för de kommande 50 år. Plus de orimliga bostadspriserna de sista 20 år. Men framsteg..framsteg...
Citera
2025-07-05, 17:50
Medlem
Tranquility Bass avatar
Varför denna besatthet av landmärken? Vad tillför det för nytta med landmärken? Att enbart bygga för att det ska bli ett landmärke känns rätt meningslöst och när man göt det faller det många gånger platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in