Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-03, 08:50
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ja där måste jag backa och acceptera att du har rätt i detta. Gillar det inte, men så är det.

OK så då var min retoriska fråga varför tas Expos påståenden för sanning hela tiden.

Mitt svar blir då att kvällspressen har människor med bakgrund i den våldsbejakande extremvänstern som deltar i deras redaktionella arbete.

Det var inne på 70-talet att vara terroristsympatisör i det här landet, hela nationens politik gick åt det hållet, och den lukten sitter fortfarande i väggarna ute på redaktionerna.
Citera
2025-07-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
OK så då var min retoriska fråga varför tas Expos påståenden för sanning hela tiden.

Mitt svar blir då att kvällspressen har människor med bakgrund i den våldsbejakande extremvänstern som deltar i deras redaktionella arbete.

Det var inne på 70-talet att vara terroristsympatisör i det här landet, hela nationens politik gick åt det hållet, och den lukten sitter fortfarande i väggarna ute på redaktionerna.
Jag har inte orken att förklara för dig vad det innebär för en journalist att göra ett gräv. Du är redan helt övertygad om att det du nu tror är den ultimata sanningen som aldrig kommer att ändras.
Oavsett vad jag säger så kommer du inte att acceptera det.
Citera
2025-07-03, 08:54
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Wow dom lyckas låta ännu mer skitnödigt högtravande än vanligt:

🤣🤣🤣

Wow, de verkar veta väldigt mycket om den familjen. Alltså det e-psykologiserandet var ungefär det barnsligaste jag läst.

Det går inte att ta på allvar.
Citera
2025-07-03, 08:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

För att man läst Expos avslöjande så klart. De går förtjänstfullt igenom hur de kartlagt honom. Trist om ni är med i samma Ensamma män-klubb men det är utan tvekan honom. Ganska säker på att Johan Forssell som tycker att samröre med extremister är vandel och bör rendera i utvisning hade varit tyst om det inte varit hans son.
Citera
2025-07-03, 09:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det kommer alltid att finnas osäkra individer som skyller sina egna tillkortakommanden på judar, färgade osv.

Men den Svenska Nynazismen är ingen stor folkrörelse som dominerar gatbilden. Dom flesta växer upp och lämnar det destruktiva hatet när dom blir äldre.

Vårt vänstermediala och politiska etablissemang försöker ännu en gång koka soppa på en spik.

Du liksom många andra här i tråden missar fullständigt poängen i detta fall. Det spelar ingen roll om sonen hänger med 200 nazister eller EN enda våldsbejakande extremist. Ur säkerhetssynpunkt är det oerhört känsligt att en minister har dessa kontakter. Och du och jag kan tycka vad vi vill om det men det är så SÄPO resonerar när de säkerhetsprövar folk.
Citera
2025-07-03, 09:03
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
För att man läst Expos avslöjande så klart. De går förtjänstfullt igenom hur de kartlagt honom. Trist om ni är med i samma Ensamma män-klubb men det är utan tvekan honom. Ganska säker på att Johan Forssell som tycker att samröre med extremister är vandel och bör rendera i utvisning hade varit tyst om det inte varit hans son.

Otrevligt fokus på mig och försök till GBA som vanligt från ditt konto.

Hans son kan inte utvisas någonstans och har heller inte begått något lagbrott.

Utvisning på grund av vandel rör i det fallet människor som inte är svenskar.

Kan du försöka argumentera som en vuxen person någon gång, du har haft flera år på dig att mogna?
Citera
2025-07-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Vad fan menar du? Hade det blivit någon skillnad om nyheten publicerats i Expressen utifrån uppgifter lämnade av PRO? eller om Hannif Bali droppat bomben?
Läs gärna inlägget du besvarar.

Det är inte för att det är Expo som avslöjat detta som ministern kommer att lämna sin post utanför att det är omöjligt att fullgöra jobbet som minister med en sån här historia ute i media och bland befolkningen. Om detta kan man tycka vad fan man vill men så är situationen i Sverige.

Att vänsterextrema Expo ligger bakom "avslöjanden" är alltid något som man ska ha i åtanke.

Varför? Expo är en politisk organisation som baserar sin världsbild och sin verksamhet på sin fientlighet till så kallad rasism. Att finna "rasism" hit och dit är deras levebröd. Inte konstigt att de vill göra en stor grej av den här typen av avslöjanden. Det som är klandervärt för dem behöver dessutom inte vara det för andra. Samma gäller "Expressen" och andra organisationer med en politisk vinkel.

Sedan säger det avslöjade inget negativt om ministerns förmåga att utöva sitt jobb. Har sonen gjort något som är olagligt ens? Det spelar absolut ingen roll om JF eventuellt avgår eller inte.
Senast redigerad av EttDoendeFolk 2025-07-03 kl. 09:34.
Citera
2025-07-03, 09:08
Medlem
Citat:
Han kanske inte har 100% koll på vad hans tonåring sysslar med. Vid 15 både knullar och super de flesta utan att de vill att mamma och pappa lägger sig i.

Expo är en organisation som har en tydlig kommunistisk agenda och överlappar med våldsbejakande vänsterextremister vilket gör att de verkligen inte ska tala om sten i glashus.
Goddag yxskaft, jag nämner inte expo med ett ord, det är Forsell och hans gormande om föräldraansvar som rimmar illa med hans anhörigas liv och leverne. Håll dig till ämnet.
Citera
2025-07-03, 09:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Otrevligt fokus på mig och försök till GBA som vanligt från ditt konto.

Utvisning på grund av vandel rör i det fallet människor som inte är svenskar.

Kan du försöka argumentera som en vuxen person någon gång, du har haft flera år på dig att mogna?
Samröre med extremister ska räcka för vandel - enligt Johan Forssell. Jag utgår från vad Tidölaget säger. Du får vända dig till Johan själv om du har invändningar på vad jag skriver.

Nej, han är inte dömd och förhoppningsvis kanske han vaknar upp och bryter med nazisterna. Johan kanske kan ta och avgå med högerns arbetsmarknadsåtgärd arbeta för Timbro och jobba stenhårt på att bli en närvarande far så att inte fler går och blir nazister
Citera
2025-07-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jobbar man inom säkerhetskänslkg verksamhet så bör man berätta för arbetsgivaren om man har samröre med våldsbejakande extremister. Har man det, så utgör det en sårbarhet. Andra typer av sårbarheter kan vara exempelvis ekonomiska problem, otrohetsaffärer, en historik av missbruk eller utländskt medborgarskap.
Precis, fast nte bara "bör", man har i sådana fall en skyldighet gentemot svenska staten att till Säpo och statlig arbetsgivare meddela sådana omständigheter.
Citera
2025-07-03, 09:19
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:

Det här är bara spekulationer från din sida, men vi kör på det spåret. Det är inte orimligt att en ungdom som under en tid varit aktiv i våldsbejakande extremistiska kretsar har brutit mot lagen, även om hen varken är åtalad eller är dömd. Klistermärkena (skadegörelse) bara toppen av ett isberg. Olaga hot, hatbrott, brott mot knivlagen, misshandel och narkotikabrott kommer som ett brev på posten.
Citera
2025-07-03, 09:21
Medlem
Är det Forsell är jag inte ett dugg förvånad.

Det är antisocialitet som är nedärvd till sonen.

Man måste vara i avsaknad av empati, om man förvägrar svältande palestinier hjälp.
Gå lös som ett jehu, jiddra ansvar hit, utvisning dit.
I bästa fall, då är jag snäll, får han anklagas för intellektuellt medlöperi och svag karaktär.

Snacka om att kasta sten i glashus. Det var nåt om grandet och bjälken som den här Forsell borde känt till.

Den här smutsregeringen måste bort i nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in