Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Inget verkar hindra dig från att veta exakt vad som gått till, även när du inte har ens någon dokumentation. Vad gör dig så speciell?
Ännu en halmgubbe. Jag har aldrig påstått att jag vet något om Fias fall, och jag varken kan eller vill bedöma om LVU:t var korrekt. Det jag reagerar på är er totala tvärsäkerhet, som om ni sitter inne med hela sanningen. Det är på den nivån att man blir mörkrädd.
Varför är det här så viktigt för er? Vad är det som driver er att jaga enskilda föräldrar med sådan frenesi? Kan ni inte bara låta henne vara?
Det är långt allvarligare när en myndighet som socialtjänsten sprider desinformation om föräldrar i dokument som påverkar barns liv på riktigt än om en förälder yttrar sig kritiskt om myndigheten på TikTok. Men det verkar ni helt ha tappat perspektiv på.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Vad är det för icke argument, finns gott om saker som är värre här i världen, finns folk som sitter och argumenterar senaste dramat i deras favoritfotbollslag är du inne i dessa trådar för att påpeka att socialtjänsten minsann kan vara värre! Ne just det, tråden handlar ju om dessa desinformatörer, du vill konstant prata om något annat, och du kan inte gå och göra det i de otaliga trådarna som berör just socialtjänsten av någon märklig anledning.
Ja och nu är det så att en stor del av den påstådda "desinformationen" om socialtjänsten inte alls är någon desinformation, utan INFORMATION som är viktigt att den når ut till allmänheten, eftersom alla förlorar på korrupta tjänstemän på soc.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Jaha så då lär vi se dig sluta prata om fallet Adam då, för där har du ju inte tillgång till denna information heller.
Jag kommenterar bara det jag faktiskt vet om det fallet. Till skillnad från dig och din sekt, som utan minsta självkritik dömer människor på löpande band utan några som helst bevis.
Ni hävdar att LVU är korrekt trots att ni inte har tillgång till hela dokumentationen. Det är heltokigt och visar klart och tydligt att ni inte förstår problemet med LVU-processen.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Påstår du, lagstiftningen säger något annat, allt material som utredningen bygger på har föräldrarna rätt till att få ut, de har gratis ombud som hjälper dom med detta, utöver denna gratis hjälp så ger de allra flesta hemförsäkringar extra pengar för juridiskt stöd just i sånna situationer, dessutom finns det organisationer som denna
https://socialtstod.stockholm/familj...ourhem/stella/
som ger ytterligare stöd i just detta utan kostnad.
Utöver det ska regeringen ge extra stöd för föräldrar med LVU
https://www.regeringen.se/pressmedde...tanfor-hemmet/
Det här har jag redan tagit upp med dig, men du verkar inte vilja ta in det. Det är en enorm skillnad mellan vad föräldrar formellt sett har rätt till och hur verkligheten faktiskt ser ut i LVU-processer.
Visst, de får ett offentligt biträde. Men vad innebär det i praktiken? Några timmar juridisk hjälp, max. Det räcker kanske till att läsa igenom socialtjänstens anklagelser och LVU-ansökan, och klottra ihop ett snabbt försvar inför förvaltningsrätten.
Men det räcker inte till att:
Kontakta vittnen
Gå igenom åratal av journalanteckningar
Kontrollera vad som stämmer eller inte i BBIC-dokumentet, punkt för punkt
Analysera vad som eventuellt utelämnats eller fabricerats
Och samtidigt sitter socialtjänsten med ett helt team, månader av förberedelsetid, och ett informationsmonopol som domstolen blint litar på.
Så snälla, sluta låtsas att det är ett "jämlikt" rättssystem bara för att det på pappret finns ett ombud och rätt till dokument. Det har ingenting med verkliga förhållanden att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Du har fortfarande inte kunnat peka på en enda dom där detta föresgår, där socialtjänsten ska ha suttit på material som föräldern eller ombud nekats fått ut som skulle vara avgörande för beslutet, INTE ETT ENDA!
Vad är det jag har sagt till dig flera gånger nu? Det råder sekretess i dessa fall. De fall jag känner till personligen rör inte min egen sekretess, och jag kommer inte sitta här och outa andra människors tragedier för att du ska få någon slags godkändhetsstämpel på din verklighetsflykt.
Alla de där "myterna" om socialtjänsten stämmer, varenda en. De fuskar i sina utredningar. De ljuger om föräldrar. De undanhåller information och konstruerar narrativ för att få igenom tvångsomhändertaganden och det sker långt oftare än du verkar vilja tro.
Och vet du vad? Du behöver inte ta mitt ord för det. Gå och begär ut ett gäng JO- och IVO-anmälningar. Det finns tonvis. Läs själv innantill. Du kommer snart inse att det här inte handlar om några enstaka misstag. Det handlar om ett systemfel där rättssäkerheten slaktas och barn rycks bort från sina familjer på fabricerad grund.
Så kom inte dragandes med att jag ska bevisa det för dig personligen när bevisen ligger staplade i offentliga arkiv. Du orkar bara inte läsa dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Men ja, samtidigt kan ju bara föräldrarna använda din fina AI-mall och vips så var det här problemet ur världen, så vad fan tjaffsar du ens om detta när du enligt dig själv redan löst det.
Det ska de inte ens behöva göra. Men så kommer det att bli i framtiden när föräldrar själv tar tag i granskningen av socialtjänsten och begär ut alla sina handlingar.