2025-06-28, 17:40
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Så sant som det är sagt.

Vad kommer hon få för tjänst om hon skulle tvingas "jobba" tror ni? Samma ställe som Anna Kinberg Batra?

Nja, skulle förvåna mig ifall hon skulle få någon högre statlig tjänst. Åtminstone så länge S inte sitter i regeringen. Blir väl snarare någon tjänst inom S eller någon av de organisationer som är kopplade till dem, ex. LO.

Vid ett maktskifte öppnas dock dörrar, kanske landshövding eller ambassadör i något attraktivt land ifall hon är intresserad.
Citera
2025-06-28, 17:41
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Majoriteten av den vuxna befolkningen har säkert någon gång missat en räkning som lett till en påminnelse. Inkasso betyder att man struntat i flera påminnelser. Och för Strandhäll handlade det inte om en enstaka räkning, det var många gånger. Bland annat för en skönhetsbehandling.

Vad de allra flesta neurotisk robotsvenskar inte fattar, är att de är en skön frihet att ha - att kunna skita i om räkningar förfaller eller inte.

Jag har allting betalt. Fastigheter, bil etc. Och skiter i lite extraavgifter här och där. Bryr mig noll om en räkning går till fogden eller inte. För jag har råd med det. Har jag inte lust att betala, så gör jag inte det. Och om någon ny bekantskap i min omgivning ifrågasättande frågar om min ekonomi, p.g.a tagen UC och sett mina betalningsanmärkningar, så blir jag bara glad över att ha fått veta vad för sorts individ det handlar om. Och slipper ödsla mer tid på waisten.

Jag är inte heller beroende av, eller orolig över, vad andra människor tycker och tänker om mig. Till skillnad från de flesta neurotiska svenskar som behöver yta för att låtsas må bra.

Det viktiga är inte om folk har skulder eller inte, eller om dom hamnat hos fogden eller inte. Det som är viktigare är personens moral, drivkraft, prioriteringar och andra saker.
Citera
2025-06-28, 17:41
Medlem
Q6s avatar
Har Strandhäll skaffat sig något stadigt eller grabbar hon fortfarande tag i första bästa?

Borde bli lite ensamt i det stora huset lm hon skall sluta jobba ?
Citera
2025-06-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vad de allra flesta neurotisk robotsvenskar inte fattar, är att de är en skön frihet att ha - att kunna skita i om räkningar förfaller eller inte.

Jag har allting betalt. Fastigheter, bil etc. Och skiter i lite extraavgifter här och där. Bryr mig noll om en räkning går till fogden eller inte. För jag har råd med det. Har jag inte lust att betala, så gör jag inte det. Och om någon ny bekantskap i min omgivning ifrågasättande frågar om min ekonomi, p.g.a tagen UC och sett mina betalningsanmärkningar, så blir jag bara glad över att ha fått veta vad för sorts individ det handlar om. Och slipper ödsla mer tid på waisten.

Jag är inte heller beroende av, eller orolig över, vad andra människor tycker och tänker om mig. Till skillnad från de flesta neurotiska svenskar som behöver yta för att låtsas må bra.

Det viktiga är inte om folk har skulder eller inte, eller om dom hamnat hos fogden eller inte. Det som är viktigare är personens moral, drivkraft, prioriteringar och andra saker.
Det är så lagom roligt för de företagare som inte får betalt för varor och tjänster. Men du kanske menar att sådant inte har någon betydelse när man bedömer en människas moral och prioriteringar? En sak är säker; Annika Strandhäll prioriterar sig själv.
Citera
2025-06-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Majoriteten av den vuxna befolkningen har säkert någon gång missat en räkning som lett till en påminnelse. Inkasso betyder att man struntat i flera påminnelser.

En påminnelse räcker för att ärendet ska gå till inkasso. Branchstatistik visar att inkassokrav är extremt vanliga och med största sannolikhet något som de flesta råkar ut för nån gång i livet.

https://via.tt.se/pressmeddelande/39...237042&lang=sv

Låt oss för skojs skull jämföra Strandhälls vandel med David Långs (SD):
Riksdagsledamot avhyses från sin bostad: Är en sanitär olägenhet
Under lång tid har bostadsrättsföreningen försökt få kontakt med riksdagsledamoten, som äger en lägenhet i centrala Stockholm.

Nu går föreningen till tingsrätten för att avhysa honom.

Bilder från lägenheten visar hur larver kryper omkring i kylskåpet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...itar-olagenhet
Gissa två gånger vem nassarna tyckte synd om och vem de hängde ut.
Citera
2025-06-28, 17:55
Medlem
BorgeHs avatar
Annika Strandhäll har varit känd för sin aggressiva och reflexmässiga debatt-stil på nätet. Har för mig att hon skulle lugna ned sig ett tag, men det varade inte länge.

Gissar att ”Maggan” varit tydlig och sagt att det blir ingen ledande position, om sossarna vinner valet. Det är inte roligt med en spelare som gör självmål hela tiden.

En annan kvinna med liknande agerande som redan lämnat offentligheten är Veronika Palm. Hennes debattagerande och argument är också för det mesta självmål. Gissar att hon också fick förklarat för sig att hon är ute i kylan. Men där trivs hon bra, hög riksdagsersättning utan krav. Varför skall man då jobba?
Citera
2025-06-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Har Strandhäll skaffat sig något stadigt eller grabbar hon fortfarande tag i första bästa?

Borde bli lite ensamt i det stora huset lm hon skall sluta jobba ?

Du vet att riksdagsåret 2026-2027 börjar först efter valet och att Ankan får lön som riksdagsledamot fram tills dess?

Därefter får hon 85 % av arvodet, som från den 1 juli ligger på 78500 kronor och självklart kommer höjas 2026, 2027 och 2028, i två år. Alltså fram tills någonstans i september 2028.

Tror nog att den stiliga, vackra, stolta, vältaliga och intelligenta kvinnan kommer ha tid på sig och säkert inga problem att skaffa sig nya inkomster. Och kunna ha ett bra liv fram tills dess. Det är hon väl värd.
Citera
2025-06-28, 18:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Annika Strandhäll, tidigare S-minister, säger att hon ska lämna politiken och kommer inte att stå med på listorna när kandidaterna till nästa val ska utses.

– Jag kommer inte att kandidera för en period till i riksdagen och jag kommer också att avveckla mina andra politiska uppdrag, säger hon.

Annika Strandhäll är ju främst känd för konfrontationspolitik och en del märkliga uttalanden.

Tror ni att det är bra eller dåligt för Socialdemokraterna och för Sverige att Annika Strandhäll slutar med politik?
Förmodligen bra för S. Det ligger naturligtvis en risk i att Strandhäll hittar på för mycket eget eller drar sig in i diskussioner hon inte kommer ur men annars är hon en frisk fläkt som är bra för politiska diskussioner.
Citera
2025-06-28, 18:40
Medlem
HRTs avatar
Tack Käre Gud.
Citera
2025-06-28, 18:40
Medlem
Vad trist hon kom med en del bra förslag.
Citera
2025-06-28, 18:53
Medlem
Intern kritik för att hon på S kongress ändrade sig om arbetstidsförkortning, ingen lag om
kortare arbetstid som hon tidigare förespråkat
Senast redigerad av mangne 2025-06-28 kl. 18:56.
Citera
2025-06-28, 19:05
-Vilken humör höjare avskrädet bjuder på-äntligen.
Vore finemang om fler följde hennes väg tillbaka under stenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in