• 1
  • 2
2025-06-27, 06:47
Medlem
Vaknade för någon morgon sedan av att min sambo låg och runka brevid mig i sängen och tittade på porr. Har misstänkt detta hänt även tidigare men inte tagit upp det med honom förrän detta tillfället och han berättade då att han runkar och kollar på porr "någon gång i veckan i perioder".
Problemet, eller det som känns jobbigt är inte att han runkar och kollar på porr utan det som gör mig ledsen är att ett problem som varit i vårt förhållande ett tag nu är att jag har högre sexdriv än honom (trodde jag i alla fall) och vill ha sex kanske 2-3 gånger i veckan men att mina initativ oftast slutar med ett avvisande från honom, vilket tar hårt på mig utifrån tidigare erfarenheter och svårigheter med sex, närhet och tillit. Jag har vid avvisande själv onanerat och kollat på porr för att ändå få utlopp för mina behov. Hade det varit tvärt om hade det varit helt fine om han gjorde detsamma.

Han skyller onanerandet på att han gjort det som stressreducering för han haft mycket på jobbet och att det har annan funktion än samlag. Han menar att han älskar mig, vill fortsätta vara med mig och inte har har intresse för att vara med någon annan. Jag kan däremot inte känna annat än ett svek, mig lurad och nästan som han varit otrogen när detta kom fram utifrån hur han fått sin sexlust att framstå. Jag känner att han valt onani framför mig och fått mig att må dåligt för att jag vill ha sex oftare.

Hur går man vidare nu? Har inte kunnat släppa detta sedan dess och klarar inte av att någon beröring eller närhet av honom alls längre. Tilliten är också borta.
Citera
2025-06-27, 06:51
Medlem
PederBergmans avatar
Han kanske älskar dig men inte tänder på dig sexuellt. Rätt vanligt förekommande.
Citera
2025-06-27, 07:03
Medlem
Gingers avatar
Herregud. Svälj satsen så är balansen räddad
Citera
2025-06-27, 07:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Han kanske älskar dig men inte tänder på dig sexuellt. Rätt vanligt förekommande.

Men man kan ju naturligtvis typ vända lite på det också, ge fan i och skinna så kommer du söka dig till din kärring.
Citera
2025-06-27, 07:25
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men man kan ju naturligtvis typ vända lite på det också, ge fan i och skinna så kommer du söka dig till din kärring.
Han kanske inte tänder sexuellt som jag skrev? Det finns kanske inget sexuellt intresse utan mer än vänskapsrelation?
Citera
2025-06-27, 07:28
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomipommi
Hur går man vidare nu? Har inte kunnat släppa detta sedan dess och klarar inte av att någon beröring eller närhet av honom alls längre. Tilliten är också borta.

Redan här förstår man var problemet är. Det är för mycket drama med dig. Tandborsten ska säkert stå på ditt sätt annars jävlar. Sexet också kanske?

Det blir alltså aldrig på hans sätt därför runkar han, för du skriker bara så fort som han vill göra något på egen.

Typisk feminist prinsessa.

"Jag, jag, jag, min dildo, min visa, min radiokanal... Nejmen usch Börje! Ska DU Runka?"

"Nej inte så, kör snabbare, nej sluta! Kör sakta..."
Citera
2025-06-27, 07:45
Medlem
SnutteFia03s avatar
Många killar hade varit väldigt glada om de haft en tjej som du som tar initiativ till sex ofta. Tråkigt att det inte verkar uppskattas fullt ut hos honom. Har ni pratat ut om hur ni vill ha det, vilken typ av sex osv, och upplever du att han kan vara ärlig med sina behov kring det? Kanske saknar han något som är svårt för honom att prata om?

Jag kan dock förstå hans perspektiv när han menar att det är något annat än samlag. Kanske får han utlopp för någon typ av fantasi genom porren som han annars inte får? Men det är klart det blir provocerande när han avvisar dina inviter och sedan kollar på porr och onanerar medan du ligger bredvid i sängen, det låter rätt okänsligt från hans sida faktiskt.

Det där med att det skulle vara ett sätt att hantera stress vet jag inte, må så vara. Men om han nu gör detta öppet så att du kan se det, då är det sannolikt att det även sker ännu mer frekvent när du inte vet om det. Det han säger, att det bara är någon gång i veckan kanske stämmer, men man kan fundera på om det inte är ett beroende han har, som är större än vad han vill erkänna? Speciellt när det verkar ske på bekostnad av erat sexliv.
Citera
2025-06-27, 07:51
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Ibland vill man bara crank one out utan hela baletten med att blanda in andra, vilket tar längre tid och är ett jävla meck. Sex är som alla andra drifter. Alla måltider ni äter är inte tillsammans med ljus och vita dukar. Ibland är det okej att mosa i sig en tunnbrödsrulle med båda händerna lite snabbt. Det betyder inte att han älskar dig mindre, bara att han är hungrig och inte orkar krångla.

Fokusera inte så mycket på saken är mitt tips. Män skiljer på sex och kärlek.
Citera
2025-06-27, 08:04
Medlem
Det är ju bara bra att han runkar? Bättre de än att han går till en annan brud anser ju jag?
Citera
2025-06-27, 08:10
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Fråga honom vilken typ av porr han kollar på så kanske han gillar något som inte du kan ge honom. Kanske kan ni kolla porr tillsammans.
Citera
2025-06-27, 08:14
Medlem
Förmodligen så är han porrskadad, dvs vanligt sex är inte upphetsande. Det är en fälla som väldigt många faller i där de i fantasierna kräver mer och mer för att överhuvudtaget bli kåta.

Jag vet inte om det är något man vill veta mer om för det kan bli rätt grova saker, samtidigt finns givetvis det vanliga att man tänder på någon situation, kanske trekant eller att det handlar om homosexualitet.
Citera
2025-06-27, 08:17
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomipommi
Vaknade för någon morgon sedan av att min sambo låg och runka brevid mig i sängen och tittade på porr. Har misstänkt detta hänt även tidigare men inte tagit upp det med honom förrän detta tillfället och han berättade då att han runkar och kollar på porr "någon gång i veckan i perioder".
Problemet, eller det som känns jobbigt är inte att han runkar och kollar på porr utan det som gör mig ledsen är att ett problem som varit i vårt förhållande ett tag nu är att jag har högre sexdriv än honom (trodde jag i alla fall) och vill ha sex kanske 2-3 gånger i veckan men att mina initativ oftast slutar med ett avvisande från honom, vilket tar hårt på mig utifrån tidigare erfarenheter och svårigheter med sex, närhet och tillit. Jag har vid avvisande själv onanerat och kollat på porr för att ändå få utlopp för mina behov. Hade det varit tvärt om hade det varit helt fine om han gjorde detsamma.

Han skyller onanerandet på att han gjort det som stressreducering för han haft mycket på jobbet och att det har annan funktion än samlag. Han menar att han älskar mig, vill fortsätta vara med mig och inte har har intresse för att vara med någon annan. Jag kan däremot inte känna annat än ett svek, mig lurad och nästan som han varit otrogen när detta kom fram utifrån hur han fått sin sexlust att framstå. Jag känner att han valt onani framför mig och fått mig att må dåligt för att jag vill ha sex oftare.

Är du kille eller tjej?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in