Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
På olika reseforum varnade jag folk från att köra bil in i Köpenhamn.
Vet inte om det var dig eller någon annan jag höll på att tjafsa med som påstod att det visst går att köra bil i Köpenhamn och att man inte behövde ta tåget dit.
Låt din tråd och dina erfarenheter leva vidare till andra. Detta är precis vad jag också varnat för.
När det gäller diesel Euro 5, så skall man registrera sig på en hemsida och man behöver ha bilens reg. bevis till hands och det skall scannas och skickas in. Lite krångligt, men inte helt omöjligt.
I övrigt kan jag skriva under på precis ALLT du har skrivit. Det där med P-skiva har jag missat vid tankning och det kunde lika gärna ha drabbat mig.
Kan också hälsa att det inte är mycket bättre i de västra delarna av Köpenhamn där man bygger Hovedstadens Letbane (spårgavn) och man kör in i på en eländig byggarbetsplats som i princip är en cross-hinderbana.
Danmark i övrigt är rätt bilfientligt med minimala parkeringsrutor och lite lätt arroganta danskar som gärna backar på dig eller smäller upp dörren i din bil.
Jag beklagar att behöva meddela att ni inte har lyckats få bilister att avstå från att köra till Köpenhamn, eftersom antalet bilar på Øresundsbron i juli aldrig har varit större, och fyra trafikrekord har slagits.
https://via.ritzau.dk/pressemeddelel...=90536&lang=da