2025-06-27, 23:01
Medlem
Att knarka på recept är ju helt ok, finns massor av roliga piller.
Men akta sig då man blir knarkare om man äter samma piller utan recept….👀
Alkohol är ju helt ok…men det finns ju två typer av missbrukare som pissar och skiter ner sig på parkbänkar och dessa är…tadaa, alkisar och heroinister, skål på er hycklare!
Cannabis är den minst skadliga drogen inkluderat ”lagliga” droger samt alkohol.
Citera
2025-06-27, 23:52
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Att knarka på recept är ju helt ok, finns massor av roliga piller.
Men akta sig då man blir knarkare om man äter samma piller utan recept….👀
Alkohol är ju helt ok…men det finns ju två typer av missbrukare som pissar och skiter ner sig på parkbänkar och dessa är…tadaa, alkisar och heroinister, skål på er hycklare!
Cannabis är den minst skadliga drogen inkluderat ”lagliga” droger samt alkohol.

Vilket egentligen är helt skitsamma. Säg att cannabis hade varit helt jävla livsfarligt. Då hade det ju varit ännu mera akut att legalisera för att få ned skadeverkningarna. Men en sån drog hade aldrig blivit så populär som cannabis.
Citera
2025-06-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vilket egentligen är helt skitsamma. Säg att cannabis hade varit helt jävla livsfarligt. Då hade det ju varit ännu mera akut att legalisera för att få ned skadeverkningarna. Men en sån drog hade aldrig blivit så populär som cannabis.

Sant, om man som missbrukare söker vård idag så blir man av med körkort och ev barn om man inte klarar av att sluta.
Med den risken så skiter man nog i att söka vård och väntar tills man åker fast istället då domen blir densamma.
Sätta dit sig själv känns jävligt långsökt!
Citera
2025-06-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Absolut inte, kontentan är att jag såg hans förändring på nära håll.

Varför vill du då inte ha ett samhälle där kunskapen finns för att kunna snappa upp sånt här och en vård där man arbetar med modern forskning för att kunna skapa förutsättningarna för att det inte går så illa som personen du refererar till?

Vi alla är fullt medvetna om att land efter land runt oss kommer legalisera, cannabis kommer aldrig oavsett hur mycket skattepengar vi plöjer ner i det försvinna helt från vårat samhälle, snarare tvärtom.

Ska man på något vis finna logik i varför en person som upplevt det du gjort fortfarande vill ha en oreglerad marknad är i sådantfall för att du går i tron om att personen du refererar till hade fått ett tillräckligt stort bötesbelopp, blivit ytterliggare utfryst och placerad ännu djupare i facket missbrukare - på något vis hade räddat honom från sig själv?

Jag är ledsen men hur jag än försöker förstå dig så, så lyckas jag aldrig hitta den röda tråden.
Citera
2025-06-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Varför vill du då inte ha ett samhälle där kunskapen finns för att kunna snappa upp sånt här och en vård där man arbetar med modern forskning för att kunna skapa förutsättningarna för att det inte går så illa som personen du refererar till?

Vi alla är fullt medvetna om att land efter land runt oss kommer legalisera, cannabis kommer aldrig oavsett hur mycket skattepengar vi plöjer ner i det försvinna helt från vårat samhälle, snarare tvärtom.

Ska man på något vis finna logik i varför en person som upplevt det du gjort fortfarande vill ha en oreglerad marknad är i sådantfall för att du går i tron om att personen du refererar till hade fått ett tillräckligt stort bötesbelopp, blivit ytterliggare utfryst och placerad ännu djupare i facket missbrukare - på något vis hade räddat honom från sig själv?

Jag är ledsen men hur jag än försöker förstå dig så, så lyckas jag aldrig hitta den röda tråden.
Ja vi får väl hoppas du får nån politiker med dig på detta, jag tror det aldrig.
Citera
2025-07-14, 18:37
Medlem
Jag ställer mig ofta frågan:

Om cannabis är så farligt som Sverige utgör det till, varför legaliseras det i civiliserade länder runtom i världen?

Förgiftar myndigheter medvetet sin befolkning eller kan det vara så att de har insett att cannabis inte är så farligt?

- forumuser
Citera
2025-07-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Jag ställer mig ofta frågan:

Om cannabis är så farligt som Sverige utgör det till, varför legaliseras det i civiliserade länder runtom i världen?

Förgiftar myndigheter medvetet sin befolkning eller kan det vara så att de har insett att cannabis inte är så farligt?

- forumuser

Tycker grass is greener dokumentären beskriver ganska bra vad som egentligen hände i början på 1900 talet.

Allt grundar sig egentligen i att trycka tillbaka negerns handelsvaror, hade man inte hittat lösningar på att mota cannabisen på den tiden hade kanske istället varit afrikanerna som börjat tälja guld när det började komma upp till amerika.

Sedan var det en amerikan under blues-eran som skapade massa propaganda för att han inte ville att dom vita och negrerna skulle beblandas, och det var just den propagandan som våra ledare i Sverige på den tiden svalde med hull och hår.

Sedan finns det givetvis idag efter att man lyckats forma motståndet mot cannabis mycket lobbyister som skulle förlora stora pengar på om cannabis blir lagligt över hela världen, och dem är väl det egentliga motståndet som samtliga länder brottas med innan dom lyckas få igenom sina legaliseringar.

Men att motarbeta cannabisen är en indikation på att man ogillar svarta människor, påstår man något annat så har man mycket att lära av historien.

Vi har ganska gott om rasister här på forumet som visar sig mellan varven.
Citera
2025-07-31, 20:13
Medlem
shnagfniys avatar
Är inte Sverige en Monarki? Isåfall är detta Kungens lagar, eller? Att Cannabis ska hållas illegalt.
Citera
2025-07-31, 20:39
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shnagfniy
Är inte Sverige en Monarki? Isåfall är detta Kungens lagar, eller? Att Cannabis ska hållas illegalt.

Konstitutionell monarki.
Citera
2025-07-31, 20:42
Medlem
Personligen tror jag debatten kommer att komma inför nästnästa val och lagändringar om tre val.
Det händer för mycket i övriga Europa och i våra närliggande länder för att Sverige ska kunna stå emot hur länge som helst. Ev kommer påtryckningar från EU också.
Citera
2025-08-01, 20:51
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Legalisering av rekreationellt bruk bryter mot konventionen.
Som land har man tre alternativ, antingen följa, bryta eller gå ur konventionen.

Har inga problem om Sverige väljer att bryta eller gå ur, men tror det är enklare att få igenom en legalisering på hemmaplan om man fortfarande följer konventionerna.

USA, Kanada, Uruguay och steg två i Tysklands legalisering avviker från konventionen, men FN har än så länge inte utfärdat några sanktioner eller åtgärder för att försöka få tillbaka ländernas lagar i linje med konventionen.

Eftersom Tyskland använder reglering i syfte att förbättra folkhälsan, är det endast tillåtet under en begränsad tid.
FN saknar jurisdiktion i Sverige.
Dravel om FN är bara skitsnack i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in