2025-06-25, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag är mest intresserad av deras gemensamma tankegods och därmed handlande.

Du är en nazist på flashback som sitter och ljuger om skit du inte vet nåt om.
Du visste ju inte ens att Sverige har tagit emot 100 k i snitt per år de senaste 15 åren. Utan
hävdade att den ökade skaran invandrare i Sverige bara beror på invandrare som skaffat barn.

Här kan du ju läsa lite om Judar i Polen t.ex.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jews_in_the_Polish_Army

Du vet judar som "alla" har samma "tankegods"? Tror du du är smart när du säger sånna saker?

Man vill bara slå dig.
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-25 kl. 11:46.
Citera
2025-06-25, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
0,01%? Hur har du räknat fram den siffran? Finns uppgifter om att en tredjedel av bildarna hade nazistiskt förflutet. Lägg till de som blivit uteslutna i nutid för antisemitism. Jörgen Fogelklou i Göteborg är uppenbarligen antisemit.

Mm, man kan ju bara snurra på den siffran "1/3 av bildarna hade nazistiskt förflutet", har du belägg på det själv?

Sen vet jag inte vad du tänker om förflutet. Om man har ett förflutet så kan det innebära att man har släppt det och ändrat uppfattning. Detta kommer givetvis va HELT oacceptabelt för en vänsterkommunist att acceptera att det kan va så. (Om du nu är en sådan.)

Det enda som spelar roll är om dessa bildare av SD faktiskt har fört vidare det i partipolitiken, talar om det, eller har det i sina tal osv. Det är det enda som spelar roll och som man borde gå efter.

Att en 1/3 av bildarna skulle ha nazistiskt förflutet, var finns den siffran? De bör ju va enkelt att hitta det påstående då bildare av ett parti brukar va kända?

I Vitboken framgår precis vilka människor som sagt nazistiska saker i sina tal på tidigt 90-tal osv. så det är väl en sådan forskningsbok man borde gå efter? Eller andra officiella uppgifter?
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-25 kl. 11:48.
Citera
2025-06-25, 11:45
Medlem
Paris24s avatar
Smart där. Nu sätter han Vänstern på pottan. Problemet är inte personer som tycker synd om judar. Problemet är personer som tycker synd om Hamas. Som är nazister om man läser deras styrdokument.

Om Israel-problemen fortgår under nästa val om drygt ett år så får Vänsterpartiet det svårt i valet.
Citera
2025-06-25, 11:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Du visste ju inte ens att Sverige har tagit emot 100 k i snitt per år de senaste 15 åren. Utan
hävdade att den ökade skaran invandrare i Sverige bara beror på invandrare som skaffat barn.

Man vill bara slå dig.
Bara för att späcka din bubbla så vill jag tipsa om att ungefär 5000 personer fick asyl i Sverige 2024, senaste siffran. Den lägsta antalet sedan 1980-talet tror jag. I princip inga utom Ukrainare har fått asyl sedan 2022 när den nya regeringen tillträdde.

Våld är ingen lösning. Vett och fakta är en lösning.
Citera
2025-06-25, 11:52
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Bara för att späcka din bubbla så vill jag tipsa om att ungefär 5000 personer fick asyl i Sverige 2024, senaste siffran. Den lägsta antalet sedan 1980-talet tror jag. I princip inga utom Ukrainare har fått asyl sedan 2022 när den nya regeringen tillträdde.

Våld är ingen lösning. Vett och fakta är en lösning.

Är du sjuk i huvudet?

Här är hela mitt citat som du valt att klippa ihop till något annat och sedan göra ditt egna inlägg från:

"Du är en nazist på flashback som sitter och ljuger om skit du inte vet nåt om.

Du vet judar som "alla" har samma "tankegods"? Tror du du är smart när du säger sånna saker?

Man vill bara slå dig."

Du vet alltså ingenting om vad vi diskuterat och så går du och klipper i hop mitt citat till något annat för att kunna prata om något jag inte ens har sagt?

Jag ville slå han p.g.a. av hans judehat, inte att han hade fel om invandringssiffror.

Jag vet att invandringen har minskat rejält med denna regeringen, jag har koll precis och följer med.
6 st asylinvandrare anlände till Sverige i April, vi har en nettoåtervandring till de länder som vi alltid haft stor invandring ifrån t.ex.
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-25 kl. 11:54.
Citera
2025-06-25, 12:01
Medlem
Orm Ondes avatar
Ack ja, jag är inte förvånad över att denna tråd toppar just nu i avdelningen "aktuella ämnen". Utöver rena NS-forum finns det väl knappast någon annan plats än Flashback där antisemiterna fritt kan uttrycka sig. Som anhängare av yttrandefrihet vill jag inte förmena dem detta, men vill förbehålla mig rätten att säga emot.

Jag skall göra en sak klar: jag är inte judehatare. Jag tror inte på teorin om den stora sionistiska världskonspirationen. Det är bara att se till den svenska ytterhögerns historia - eller för all del den yttre vänsterns - för att konstatera att enighet aldrig har funnits där utan i stället kraftig splittring. Det är helt enkelt otroligt att judarna skulle kunna vara eniga i sin stora konspiration i hundratals år utan att någon gång splittras och bråka inbördes. Ser man till Sveriges historia har judarna inte gjort någon skada utan till största delen varit samhällsnyttiga medborgare. Naturligtvis har det funnits och finns judar som vi klarat oss bättre utan, till exempel Olof Aschberg, Joakim Posener, Dror Felier eller somliga kända journalister, men detsamma kan sägas om en massa etniska svenskar och folk med all möjlig annan härstamning. Att judarna med tanke på sin historia vill ha ett eget land är helt naturligt. I en idealisk värld skulle för övrigt alla folkslag egentligen ha ett eget land, utan att det för den skull vore omöjligt att bosätta sig någon annanstans.

Med detta sagt, så tycker jag att Åkessons ursäkt är helt på sin plats. Jag är i grunden motståndare till ursäkter till höger och vänster till olika minoriteter för saker som egentligen inte kan bedömas rättvist utan att ta hänsyn till den historiska kontexten, men när det är fråga om förhållanden som inte ligger längre bak i tiden än trettio-fyrtio år så kan jag tycka att en ursäkt är motiverad. Judarna är inget hot mot Sverige och de flesta av dem är goda samhällsmedborgare; så var fallet också när SD grundades. Att hata folk bara för att de är judar är korkat.

Oavsett vad man tycker om judar så är ursäkten dessutom bra politik eftersom det, som redan påpekats här i tråden, är lättare att kritisera vänstern för deras antisemitism om man själv har gjort rent i garderoben. Antalet svenska antisemiter i väljarkåren är liten, betydligt mindre än de väljare som tröttnat på gapandet på våra gator. De som tar mellanösterns konflikter till våra gator är inte judarna, det är palestinaaktivisterna och vänsterns terror-romantiker. De är fienden, inte judarna.
Citera
2025-06-25, 12:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18

Man vill bara slå dig.

Jag kan köpa den siffran.
Det vi diskuterar, dock, är vilken regering som tagit hit flest blattar.
Och det är S.
Alldeles oavsett att de blattar som togs hit på 60-90 tal nu ynglat av sig.
Citera
2025-06-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jimpa är inte så förtjust i att läsa böcker. Han föredrar onlinespel.

Han kanske föredrar judböcker.
Citera
2025-06-25, 12:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Hmm, det flesta människor skulle nog inte placera juggar och sydamerikaner i samma fack som mellanösternfolk. Då är du nog rätt ensam om detta. Det är ju ingen jävel idag som bryr sig om juggarna eller latinos.

Bra för dem.
Så de kan flyga under radarn med sin kriminalitet.
Citera
2025-06-25, 12:06
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Ack ja, jag är inte förvånad över att denna tråd toppar just nu i avdelningen "aktuella ämnen". Utöver rena NS-forum finns det väl knappast någon annan plats än Flashback där antisemiterna fritt kan uttrycka sig. Som anhängare av yttrandefrihet vill jag inte förmena dem detta, men vill förbehålla mig rätten att säga emot.

Jag skall göra en sak klar: jag är inte judehatare. Jag tror inte på teorin om den stora sionistiska världskonspirationen. Det är bara att se till den svenska ytterhögerns historia - eller för all del den yttre vänsterns - för att konstatera att enighet aldrig har funnits där utan i stället kraftig splittring. Det är helt enkelt otroligt att judarna skulle kunna vara eniga i sin stora konspiration i hundratals år utan att någon gång splittras och bråka inbördes. Ser man till Sveriges historia har judarna inte gjort någon skada utan till största delen varit samhällsnyttiga medborgare. Naturligtvis har det funnits och finns judar som vi klarat oss bättre utan, till exempel Olof Aschberg, Joakim Posener, Dror Felier eller somliga kända journalister, men detsamma kan sägas om en massa etniska svenskar och folk med all möjlig annan härstamning. Att judarna med tanke på sin historia vill ha ett eget land är helt naturligt. I en idealisk värld skulle för övrigt alla folkslag egentligen ha ett eget land, utan att det för den skull vore omöjligt att bosätta sig någon annanstans.

Med detta sagt, så tycker jag att Åkessons ursäkt är helt på sin plats. Jag är i grunden motståndare till ursäkter till höger och vänster till olika minoriteter för saker som egentligen inte kan bedömas rättvist utan att ta hänsyn till den historiska kontexten, men när det är fråga om förhållanden som inte ligger längre bak i tiden än trettio-fyrtio år så kan jag tycka att en ursäkt är motiverad. Judarna är inget hot mot Sverige och de flesta av dem är goda samhällsmedborgare; så var fallet också när SD grundades. Att hata folk bara för att de är judar är korkat.

Oavsett vad man tycker om judar så är ursäkten dessutom bra politik eftersom det, som redan påpekats här i tråden, är lättare att kritisera vänstern för deras antisemitism om man själv har gjort rent i garderoben. Antalet svenska antisemiter i väljarkåren är liten, betydligt mindre än de väljare som tröttnat på gapandet på våra gator. De som tar mellanösterns konflikter till våra gator är inte judarna, det är palestinaaktivisterna och vänsterns terror-romantiker. De är fienden, inte judarna.

Bra skrivet, det är viktigt att tillägga att bara ett enstaka personer på tidigt 90-tal kom med konstiga uttal om judar som var engagerade i SD. Och ja, som parti måste man be om ursäkt. Det handlar om att maximera sitt väljarstöd, det säger jag inte med hat för politiker asså, utan det är så det är.

Någon måste ju be om förlåtelse även om Jimmie Åkesson inte hade någonting med det att göra, det framgår precis så bra i hans tal precis innan han ber om ursäkt. Att någon måste be om ursäkt även om de inte är direkt skyldiga.
Citera
2025-06-25, 12:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Herregud, så löjligt det känns... Jimmie har ju i alla år förnekat sambandet.

först nu så ska han erkänna att SD var ett gammalt nazistparti eller vad..??? Haha politiskt självmord på G
Citera
2025-06-25, 12:08
Avstängd
Att komma nu och be om ursäkt för SD:s historiska judehat gör det givetvis lättare att attackera S-V-MP-C och deras nutida judehat... Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in