2025-06-25, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Vem bryr sig? Vad spelar det för roll i det stora hela? Alla partier spelar ändå för samma ägare och det är inte vanligt folk. Det är extremt små skillnader mellan en vänsterregering och en högerregering och det finns för- och nackdelar med båda så ärligt talat, skit samma.
Bland det vettigaste jag läst på länge
Citera
2025-06-25, 07:06
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Man ber inte om ursäkt för något man inte själv gjort eller bidragit till.
Citera
2025-06-25, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Borde han inte be om ursäkt till alla negrer och muslimer också då?
Varför bara judar?

Det var det en annan korkskalle i sossarna som gjorde nyligen eller rent korrekt så bad honom om ursäkt att de behövde bo oblandat och i miljonprogrammen, men lovade att sossarna skulle styra upp det.
Citera
2025-06-25, 07:24
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Jimpas tal igår, utöver ursäkten till judarna, lät som vilken annan partiledare som helst i högern.
Citera
2025-06-25, 07:25
Medlem
Bazze1s avatar
Åkesson har blivit en äkta svensk fittmössa.

Snart kommer ursäkten att han råkade födas som svensk också...jävla nolla.
Citera
2025-06-25, 07:26
Avstängd
Jimmie Åkesson beklagar väl allt numera och det finns inte mycket kvar av partiet. Inga tveksamheter kring HBQT, NATO eller EU utan makten och pengarna har tagit över. SD är numera bara ytterligare ett blekt högerparti som moderaterna utan egen röst för folket som en gång röstade fram dom. Invandrarfrågan? Idag samma som de övriga för vi behöver ju billig arbetskraft och större befolkning för tillväxt. Man har gått från ett argt starkt parti till ett ynkligt.
Citera
2025-06-25, 07:27
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Varför bara judar?
En sak i sänder. Vägen är utstakad. Negrerna och muslimerna står på tur.
Citera
2025-06-25, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Åkesson: Jag ber om ursäkt till judar i Sverige

Jimmie Åkesson har tagit del av Sverigedemokraternas vitbok.

I sitt tal i Almedalen beklagar partiledaren den antisemitism som tidigare funnits i partiet.

– Jag ber om ursäkt för att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande för judar i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...udar-i-sverige

Han ber om ursäkt personligen och å sverigedemokraternas vägnar att det fanns en tid då mitt parti huserade antisemitiska värderingar. Och beklagar djupast och ber om ursäkt att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande hos judar i Sverige.

Han får rungande applåder av alla sverigedemokrater i publiken.

Är det rätt av honom att be om ursäkt? Bör judarna godta ursäkten?

Ja det är smart att be om ursäkt, alla normala människor bör inte lägga energi på att ogilla en specifik grupp människor!, Det finns både bra och dåliga människor i alla former av raser, nationalitet eller grupper. Däremot bör man jobba för att få bort eller inte släppa in alla idioter till människor! Att 98% av muslimer är skit och 99% somalier är dumma i huvudet innebär inte att alla är det! Finns undantag vilket även gäller judar.
Citera
2025-06-25, 08:15
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Ja det är smart att be om ursäkt, alla normala människor bör inte lägga energi på att ogilla en specifik grupp människor!, Det finns både bra och dåliga människor i alla former av raser, nationalitet eller grupper. Däremot bör man jobba för att få bort eller inte släppa in alla idioter till människor! Att 98% av muslimer är skit och 99% somalier är dumma i huvudet innebär inte att alla är det! Finns undantag vilket även gäller judar.
När tycker du att det är lagom att Jimpa ber om ursäkt till somalierna och muslimerna?
Citera
2025-06-25, 08:16
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Vem bryr sig? Vad spelar det för roll i det stora hela? Alla partier spelar ändå för samma ägare och det är inte vanligt folk. Det är extremt små skillnader mellan en vänsterregering och en högerregering och det finns för- och nackdelar med båda så ärligt talat, skit samma.
Både högern och vänstern har sina poänger. Vilka man behöver beror på hur samhället ser ut för tillfället.
Citera
2025-06-25, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du menar övergreppsfilmerna från Epsteins Lolita Island? Skulle inte förvåna mig.
Det var före hans tid, han får inte vara med i de "fina" kretsarna.

Övriga ledare i Europa finns dock med. Vi hade kunnat kolla upp det men så kom ju GDPR-lagen väldigt lägligt så det gick inte, som i Usa, att spåra vilka mobiler som befunnit sig ön..

Tror nog att jimmie tror de ska hjälpa oss skydda oss mot den muslimska invasionen. Vilket är mer än naivt då israel ligger bakom den.

Lite Stockholmssyndrom över det hela
Citera
2025-06-25, 08:24
Medlem
Citat:
Varför bara judar?

han har nog kommit fram till att det krävs stöd av judarna för att förverkliga drömmen om att sitta med i en regering som minister innan tiden rinner ut?

men jag tror inte ens judarna kan fixa en högerregering efter nästa val?

möjligen någon form av plan b, s+m?

muselmanerna får nog vänta på ursäkten?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-utlandska-hot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in