• 1
  • 2
2025-06-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vadan denna otrevlighet?
Jag försöker bara få fram att du tycker om att dansa med en kvinna. Det är alltså inte själva dansen som är rolig eftersom du inte vill dansa med en kille.
Är du en sådan som har svårt att tänka i nyanser?

Att man tycker bättre om att dansa med en kvinna betyder inte att man inte tycker dansen i sig är rolig, och det betyder heller inte att man dansar för att träffa tjejer, vad du nu vill lägga in för betydelse i det.
Citera
2025-06-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter

Att man tycker bättre om att dansa med en kvinna betyder inte att man inte tycker dansen i sig är rolig, och det betyder heller inte att man dansar för att träffa tjejer, vad du nu vill lägga in för betydelse i det.

Fast vill man inte dansa med en kille så är det inte dansen i sig som är rolig utan att det är just en kvinna som man dansar med.
Citera
2025-06-23, 15:46
Medlem
Citat:
Fast vill man inte dansa med en kille så är det inte dansen i sig som är rolig utan att det är just en kvinna som man dansar med.
Så kan du säga om precis allt. Jag skulle inte vilja spela brädspel med en nazist. Betyder det att jag inte tycker brädspel är roligt i sig?
Citera
2025-06-23, 15:51
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Är det lika roligt om du som man måste dansa med en annan man?

Jag dansade bugg när jag bar yngre (skolåldern) och tror vi var tio killar på 60 tjejer så risken att man fick dansa med en annan kille var obefintlig.

Dansar man som äldre så görs det ofta med partner eller danspartner. De som är ensamma och killar är säkerligen i minoritet även då.
Citera
2025-06-23, 16:05
Medlem
Citat:
Så kan du säga om precis allt. Jag skulle inte vilja spela brädspel med en nazist. Betyder det att jag inte tycker brädspel är roligt i sig?

Brädspel är väl lika roligt med män som kvinnor?
Att dansa är inte roligt utan kvinnor. Alltså är kvinnan en väldigt viktig komponent i dansen.
Dansen går ut på att man skall visa vad man är för en potentiell partner för det andra könet.
Citera
2025-06-23, 16:12
Medlem
Citat:
Brädspel är väl lika roligt med män som kvinnor?
Att dansa är inte roligt utan kvinnor. Alltså är kvinnan en väldigt viktig komponent i dansen.
Dansen går ut på att man skall visa vad man är för en potentiell partner för det andra könet.
Det är samma sak. Bara för att jag tycker att en sak är rolig i sig betyder det inte att jag vill göra den saken med alla människor. Om sen anledningen till att jag inte vill göra en aktivitet med en viss person är kön, politisk åskådning eller något annat är egalt.
Citera
2025-06-23, 16:55
Bannlyst
Citat:
Vadan denna otrevlighet?
Jag försöker bara få fram att du tycker om att dansa med en kvinna. Det är alltså inte själva dansen som är rolig eftersom du inte vill dansa med en kille.

Citat:

En svängom i regnbågens färger.
Undrar vilken dans som är bäst lämpad för denna aktivitet?

Och håller med "KamerunHunter".. dans i sig är roligt. Sen kan det också bli ännu roligare beroende på vem man dansar med.
Citera
2025-06-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
En svängom i regnbågens färger.
Undrar vilken dans som är bäst lämpad för denna aktivitet?

Och håller med "KamerunHunter".. dans i sig är roligt. Sen kan det också bli ännu roligare beroende på vem man dansar med.
45Lokar försöker ju få till någon patetisk "du gillar inte att dansa egentligen, utan det handlar bara om att få tafsa på tjejer" i klassiskt manlig "höhö"-manér.

Men att uppskatta att vara intim med tjejer och att gilla att dansa står ju inte till något motsatsförhållande till varandra. Sen finns det ju förstås rent praktiska element, såsom att i pardans är det typiskt sett mannen som för. Att då helt plötsligt bli förd eller att hålla spegelvänt grepp kan ju förstås vara en utmaning.
Citera
2025-06-23, 17:47
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Hej varför dansar ni pardans ?

Är det för att träffa folk ?
Är det för att hitta ett ligg ?
Är det för att det är roligt ?
Är det för att få vara nära någon ?

Ös på med svar jag är nyfiken ?
Nästa fråga är dansare väldigt egoistiska som bara tänker på sig själva och vill visa upp sig synas osv ?
Citera
2025-06-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
45Lokar försöker ju få till någon patetisk "du gillar inte att dansa egentligen, utan det handlar bara om att få tafsa på tjejer" i klassiskt manlig "höhö"-manér.

Men att uppskatta att vara intim med tjejer och att gilla att dansa står ju inte till något motsatsförhållande till varandra. Sen finns det ju förstås rent praktiska element, såsom att i pardans är det typiskt sett mannen som för. Att då helt plötsligt bli förd eller att hålla spegelvänt grepp kan ju förstås vara en utmaning.

haha ser det..

Mannen för i dans. Vet ingen dans där det är väntat att kvinnan för?
Såklart kul att leka med stereotypen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in