Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Lust att summera? Jag funderar på att inte köra marklyft något mer. Kanske att min rygg gillar sumo varianten men om inte det fungerar så kommer jag helt enkelt skippa mark. Kanske farmers walk hade varit något då för mig? Jag kör mest basövningar på gymmet. Mycket Stronglifts.
Vad är meningen med din träning? Vad är målet? Du kan fortsätta med marklyft även om du lägger till farmers walk. Farmers walk är överlägset marklyft när det kommer till greppstyrka, bålstyrka, man blir otroligt stabil och hjälper en i vardagslivet. Att gå och stå kommer kännas så mycket lättare. Och konditionen kommer bli mycket bättre. Bygger en atletisk och funktionell kropp.
Farmers walk är bäst lägga in på ryggdagen. Och med så mycket vila som möjligt från benpasset. Ben tränar jag bara knäböj. Och kanske sparkar lite i bensparken om jag känner för det.
Ryggen är den muskelgrupp jag tycker kräver flest olika övningar. Pullups eller latsdrag, Skivstångsrodd, och farmers walk. Marklyft har jag inte tränat på 20år.