2026-02-05, 20:40
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Jag har fått större underarmar av Farmers Walk.

Se på valfri grov bonde som burit många tunga föremål och som har grova underarmar. Inte har kört isolationsövningar för undiserna.

Ja den övningen är bäst. Och ger så mycket mer än underarmar. Som dom säger i videon nedanför. I slutet av träningspass. För efter farmers walk då är träningspasset över.

Farmer’s Walk vs Deadlift The Strength Secret Every Lifter Needs to Know https://www.youtube.com/watch?v=RwzsEe1zlIk
Citera
2026-02-06, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Ja den övningen är bäst. Och ger så mycket mer än underarmar. Som dom säger i videon nedanför. I slutet av träningspass. För efter farmers walk då är träningspasset över.

Farmer’s Walk vs Deadlift The Strength Secret Every Lifter Needs to Know https://www.youtube.com/watch?v=RwzsEe1zlIk

Lust att summera? Jag funderar på att inte köra marklyft något mer. Kanske att min rygg gillar sumo varianten men om inte det fungerar så kommer jag helt enkelt skippa mark. Kanske farmers walk hade varit något då för mig? Jag kör mest basövningar på gymmet. Mycket Stronglifts.
Citera
2026-02-06, 18:21
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Lust att summera? Jag funderar på att inte köra marklyft något mer. Kanske att min rygg gillar sumo varianten men om inte det fungerar så kommer jag helt enkelt skippa mark. Kanske farmers walk hade varit något då för mig? Jag kör mest basövningar på gymmet. Mycket Stronglifts.

Vad är meningen med din träning? Vad är målet? Du kan fortsätta med marklyft även om du lägger till farmers walk. Farmers walk är överlägset marklyft när det kommer till greppstyrka, bålstyrka, man blir otroligt stabil och hjälper en i vardagslivet. Att gå och stå kommer kännas så mycket lättare. Och konditionen kommer bli mycket bättre. Bygger en atletisk och funktionell kropp.

Farmers walk är bäst lägga in på ryggdagen. Och med så mycket vila som möjligt från benpasset. Ben tränar jag bara knäböj. Och kanske sparkar lite i bensparken om jag känner för det.

Ryggen är den muskelgrupp jag tycker kräver flest olika övningar. Pullups eller latsdrag, Skivstångsrodd, och farmers walk. Marklyft har jag inte tränat på 20år.
Citera
2026-02-06, 20:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Farmers walk ger även go stretch på trapsen. Ganska skönt för oss som brukar ha trapsen lite för spända och "shruggade" under dagarna.

Att lyfta och bära saker har jag alltid tyckt ger med för underarmarna än sitta och handledscurla. Att hänga från en pullupsstång så länge man kan - med eller utan vikt - är också bra.
Citera
2026-02-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vad är meningen med din träning? Vad är målet? Du kan fortsätta med marklyft även om du lägger till farmers walk. Farmers walk är överlägset marklyft när det kommer till greppstyrka, bålstyrka, man blir otroligt stabil och hjälper en i vardagslivet. Att gå och stå kommer kännas så mycket lättare. Och konditionen kommer bli mycket bättre. Bygger en atletisk och funktionell kropp.

Farmers walk är bäst lägga in på ryggdagen. Och med så mycket vila som möjligt från benpasset. Ben tränar jag bara knäböj. Och kanske sparkar lite i bensparken om jag känner för det.

Ryggen är den muskelgrupp jag tycker kräver flest olika övningar. Pullups eller latsdrag, Skivstångsrodd, och farmers walk. Marklyft har jag inte tränat på 20år.

Tack för svar.
Vill helst slippa ha känningar i ryggen i vardagen som uppstår efter några veckor med marklyft. Fick ryggskott för 4 år sedan och vid just marklyft så gör jag en rörelse som inte kroppen gillar så jag ska nog ge upp den övningen bara och köra på säkra övningar. Farmers walk ska jag börja med. =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in