2025-06-12, 16:57
Avslutad
Gick ut idag för att vattna på balkongen i dag, och ser då att det har runnit en mindre mängd gul vätska från balkongen över. Alltså runnit/droppat från taket inne på den inglasade balkongen.. och täckt både bord och en större stolsdyna + trallgolv i trä.

Har såklart redan ringt kundtjänsten och de skulle skicka bovärden idag, såklart dök hen aldrig upp...

Hur går jag tillväga med detta är det något man kan polisanmäla, kräva skadestånd för? Saker med uppskattat värde på 3lax är dränkt och förstört av piss och kommer behöva slängas.

Grannarna är en MENA familj som vi ringt aina på redan för någon blev misshandlad och hördes högt ner, farsan till familjen redan med i belastningsregistret från tidigare så tänker inte ta upp det med dom direkt.
Citera
2025-06-12, 17:05
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Hur vet du att det är piss? smakade du på det?
Citera
2025-06-12, 17:13
Medlem
Onanikrems avatar
Gå upp och pissa på deras dörr, upprepa varje dag några veckor/månader. Hur svårt skall det vara?

Går också att göra som en tidigare arbetskamrat gjorde. han rusade upp till grannen, bultade på dörren och slog grannen på käften när denne öppnade. Blev dålig stämning i huset efter det. Polisanmälan och hela kittet men utredningen lades ned av någon anledning. Grannen slutade dock pissa från balkongen.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-06-12 kl. 17:17.
Citera
2025-06-12, 17:16
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Hade en kompis som var med om samma sak, både grannen och dennes i perioder utelåsta katten pissade på balkongen så det droppade ner på utemöbler och annat.
Han fick ringa Securitas på jourtid så dom kom ut och dokumenterade, vilket efter ett par gånger ledde till att pissaren fick flytta.
Citera
2025-06-12, 17:21
Avslutad
Underbart med sommarlov på flashback. Mer sannolikt att det är kondens än urin. Gnäll på din bovärd istället tyder snarare på att det är dålig ventilation.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-06-12 kl. 17:23.
Citera
2025-06-12, 17:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Underbart med sommarlov på flashback. Mer sannolikt att det är kondens än urin.
Tror inte det är så ovanligt faktiskt, vare sig det är sommarlov eller ej. Märks dock mest på vintern. Don't eat the yellow snow.
Citera
2025-06-12, 17:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Hur vet du att det är piss? smakade du på det?

Citat:
Underbart med sommarlov på flashback. Mer sannolikt att det är kondens än urin. Gnäll på din bovärd istället tyder snarare på att det är dålig ventilation.

Märks ju ganska snabbt på lukten...

Själv kom man just hem från hundpromenaden och ser ett av MENA ynglen (typ 3-4 åring) springa upp till porten, dra ner brallorna och ställer sig och pissar i planteringen bredvid dörren.
Citera
2025-06-12, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Fy fan vilka vidriga as. Om grannarna är kriminella är det nog inte mycket du kan göra. Rekommendera dig att flytta till ett bättre område.
Jo det är inte bästa området direkt (gbg orten), roligt nog fick vi ringa polisen för misshandel på förra grannen som bodde där innan. Värsta är att hyran är på 7lax så det är lite kefft när man hittar bränd folie från rökheroin i trapphuset.

Citat:
Gul kondens? Mannen du är en ärthjärna
Citera
2025-06-12, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cannabischrille

Nej jag talar av erfarenhet, jag äger flera fastigheter. Det är ett vanligt fenomen vid dålig ventilation. Du har sannolikt någon form av fuktproblem i värsta fall mögel/svamp.

Har haft liknande problem själv i en av mina lägenheter jag hyrt ut. Snubben har den inglasade balkongen stängd 24/7, samtidigt som han har en jacuzzi i badrummet, ett par meter från balkongen...
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-06-12 kl. 18:07.
Citera
2025-06-12, 17:51
Medlem
Baisianuss avatar
Hur vet du att det är urin? Det är sommar, det kan vara vatten blandat med blomstergödning? Saft eller läsk? Vatten som missfärgats av att stå stilla i en kruka eller spann? Varför skulle grannen kissa ner på din balkong?
Citera
2025-06-12, 17:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nej jag talar av erfarenhet, jag äger flera fastigheter. Det är ett vanligt fenomen vid dålig ventilation. Du har sannolikt någon form av fuktproblem i värsta fall mögel/svamp.
Tidigt 80tal, inflyttningsfest där undertecknad deltog. Bråk utbryter. "nybliven lägenhetsinnehavare" -Vad fan gör du?, pissar du på min balkong?. - Jo, det var upptaget på toa..
Handgemäng och missär. Pissnisse blir utkastad från festen med våld.
Citera
2025-06-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannabischrille
Jo det är inte bästa området direkt (gbg orten), roligt nog fick vi ringa polisen för misshandel på förra grannen som bodde där innan. Värsta är att hyran är på 7lax så det är lite kefft när man hittar bränd folie från rökheroin i trapphuset.

Nu vet jag inte vad kefft betyder. Kan ni inte flytta från ghettot? Bor det någon normal människa i trappan eller är det bara skumma typer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in