2025-06-08, 22:25
Medlem
ManMedProblems avatar
Jag har det senaste halvåret/året märkt att jag väldigt ofta har en fläck bredvid munnen på kudden när jag vaknar. Inte varje natt men ett par gånger i veckan i genomsnitt, typ. Jag sover nästan alltid i fosterställning så det är inget nytt sömnbeteende vad jag märkt. Jag fyllde 30 år ett par år sedan så jag tror inte det handlar om ålderdom ännu. Varför börjar man dregla helt plötsligt när man sover? Är det något man ska vara orolig för?
Citera
2025-06-08, 22:36
Medlem
Sover mer avslappnat, tidigare spänd/stressad?
Citera
2025-06-08, 22:38
Medlem
bithaxs avatar
Min katt gjorde det. Det visade sig vara tandproblem.
Citera
2025-06-08, 22:40
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMedProblem
Jag har det senaste halvåret/året märkt att jag väldigt ofta har en fläck bredvid munnen på kudden när jag vaknar. Inte varje natt men ett par gånger i veckan i genomsnitt, typ. Jag sover nästan alltid i fosterställning så det är inget nytt sömnbeteende vad jag märkt. Jag fyllde 30 år ett par år sedan så jag tror inte det handlar om ålderdom ännu. Varför börjar man dregla helt plötsligt när man sover? Är det något man ska vara orolig för?

Det kan vara så enkelt som att du andas med munnen när du sover.
Citera
2025-06-08, 23:03
Medlem
Klas-Vegass avatar
Min farfar började röka vid 50. Varför kan man ju undra? Därför att snuset rann (då fanns enbart lös). Tydligen förslappas muskler med ålder.

Det är bara något jag kom på. Du kanske är 22?
Citera
2025-06-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMedProblem
Täppt i näsan och börjat andas genom munnen,, tvätta sängkläderna🤣
Citera
2025-06-09, 00:34
Medlem
Du kanske sover ytligare och sämre just nu och därav märker att du dregglar?
Tror nog de flesta dregglar mer i sömnen än vad dom vet.
Citera
2025-06-09, 02:03
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Du sover kanske tyngre än du brukar? Tror man dreglar mer om man sover djupt. Helt ovetenskspligt från min sida dock.
Citera
2025-06-09, 02:56
Medlem
Majsmannen2s avatar
Låter bara som sköna drömmar.

Jag hoppas och tror det inte är något värre.
Citera
2025-06-09, 04:08
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Låter bara som sköna drömmar.

Jag hoppas och tror det inte är något värre.

Det är nog lite så. Om TS lägger sig hungrig och drömmer om en grillad flintastek med vitlökssmör och en pilsner är det klart han börjar dreggla. Han får väl äta någonting innan han lägger sig?
Citera
2025-06-09, 07:14
Medlem
Kan vara allergier. Prova nässpray. Munnen bör vara stängd när du sover.
Citera
2025-06-09, 07:35
Medlem
GertBennys avatar
Nej det är inget farligt. Folk måste sluta oroa sig för allt. Det är mycket farligare att oroa sig över småsaker än att dregla när man sover.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in