Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2006-09-03, 06:02
  #37
Medlem
tjackskit

Citat:
Ursprungligen postat av Natty
blöder extremt mkt idag.. tänkte höra kan de va nå annat än sprucket anus som jag har?! typ nån blödning där inne..

va extremt mkt, rann ner på skinkan medans jag satt å sket. nästan som om de spruta blod!

vet många som lider av samma ibland.. har aldrig själv upplevt d..
Citera
2006-09-03, 07:50
  #38
Medlem
MissMs avatar
För det första borde du ta tag i problemet tidigare/oftare och inte vänta i två veckor, Förmdoligen behöver du laxeringemedesl från båda hållen.

Köp laxoberal som löser upp skiten från början av tarmarna samt mikrolax som löser upp den värsta proppen i slutet av tarmen.

På kvällen så dricker du en dubbel dos laxoberal/blanda det i vatten eller ngt annat drickbart, det är nästan smaklöst. Sen kör du någrs mikrolax och på morgonen borde problemet vara löst

Lycka till / Miss M
Citera
2006-09-03, 12:38
  #39
Medlem
Benzo_Manns avatar
Fick skita idag också Körde laxeberal igår också.
Kom som en stormvind när jag vaknad idag
Citera
2006-09-04, 05:42
  #40
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natty
blöder extremt mkt idag.. tänkte höra kan de va nå annat än sprucket anus som jag har?! typ nån blödning där inne..

va extremt mkt, rann ner på skinkan medans jag satt å sket. nästan som om de spruta blod!

Det är nog ingen fara, det sitter mycket ytliga blodkärl vid ändtarmens mynning, och har du magproblem så är det lätt att man skadar något av dem.

Litet mjuk bomull i brallorna bara, så att du inte blodar ner dig bara, så blir det nog bra, skall du se.
Citera
2006-09-04, 23:51
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natty
blöder extremt mkt idag.. tänkte höra kan de va nå annat än sprucket anus som jag har?! typ nån blödning där inne..

va extremt mkt, rann ner på skinkan medans jag satt å sket. nästan som om de spruta blod!

Du har förmodligen (med 99,99% säkerhet) fått hemorrojder. Om det känns som
en kula vid öppningen ligger dom ytligt. Om du inte känner något så sitter dom
"där uppe".
Hemorrojder är oftast inte farligt, och ibland bara tillfälligt. Och det är väldigt
vanligt bland befolkningen. Men vad jag hört kan dom göra ont av bara helvetet!
Kolla länkarna om du vill veta mer:

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1246

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3101


Allt jag kan säga: It's a shitty problem!
Citera
2006-09-05, 10:48
  #42
Medlem
hundens avatar
jag käkade kodein och sket inte på 10-11dagar..till slut blev det för jobbigt så jag åkte till apoteket och köpte laxermedel som sprutas upp.
Sprutade upp alla i röven, men det blev inte så mkt bättre hehe..
så jag slutade med kodeinet. Och efter 2 dagar då jävlar ;D
Citera
2018-03-31, 23:23
  #43
Medlem
Nkpgisits avatar
Börjar bli orolig fan! Har tagit subutex i en vecka nu! Vilket har let till att jag inte har skitit på en vecka! Om jag håller upp några dagar nu, tror ni att det löser sig då?
Citera
2018-04-01, 08:50
  #44
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Börjar bli orolig fan! Har tagit subutex i en vecka nu! Vilket har let till att jag inte har skitit på en vecka! Om jag håller upp några dagar nu, tror ni att det löser sig då?

Försök hålla upp ett tag när du vaknar på morgonen innan du kör mer sub. Drick kaffe och rök cigg.
Funkar inte det så kan jag tipsa om OxyTarm om du vill ha nåt naturligt, istället för såna där tarmretande medel-, är väl lugnt att använda laxeringsmedel nångång ibland men.
men oftast tycker jag man får gå när det absolut måste ut men fy fan då är det inte roligt. Lyckligtvis drabbas jag sällan själv numera kanske nån gång i veckan kan det strula men oftast fungerar det om jag väntar med att köra opiater ett tag och röker cigg kaffe
Sen givetvis drick mycket vatten annars blir det stenhårt.
__________________
Senast redigerad av Yohomie 2018-04-01 kl. 09:08.
Citera
2018-04-01, 09:05
  #45
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Tuggar Kod, ca 500mg om dagen..

Har nu inte skitit på över två veckor ! och min mage är jättespänd.. och inte ont men det känns inte bra.
vet att detta disskuterats många gånger men nu är jag orolig.

Ska hålla upp några dagar så jag får ut skiten förhoppningsvis, men till min fråga...
Är detta farligt ? Att inte skita på två veckor ? Vad kan hända ?

En nödig Mr B

Jag äter 40-80mg dagligen (via min läkare) och får samtidigt ett recept på laxerande. Så köp laxermedel på Apoteket/nätet och ta det regelbundet så funkar magen igen.
Annars är det korkskruv som gäller på dass för att få ut skiten.

Finns många bra laxermedel prova ex "Toilax" piller ta 2 st och vänta någon timme. Drick mycket vatten också det hjälper till.
Citera
2018-04-01, 22:15
  #46
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Försök hålla upp ett tag när du vaknar på morgonen innan du kör mer sub. Drick kaffe och rök cigg.
Funkar inte det så kan jag tipsa om OxyTarm om du vill ha nåt naturligt, istället för såna där tarmretande medel-, är väl lugnt att använda laxeringsmedel nångång ibland men.
men oftast tycker jag man får gå när det absolut måste ut men fy fan då är det inte roligt. Lyckligtvis drabbas jag sällan själv numera kanske nån gång i veckan kan det strula men oftast fungerar det om jag väntar med att köra opiater ett tag och röker cigg kaffe
Sen givetvis drick mycket vatten annars blir det stenhårt.
Ja jag klev av suben för 2 dagar sedan! Men inte kunnat skita, Det ändå som hände va att jag fick huvudvärk av allt tryckande! Men om några dagar så borde jag väll kunna skita? Om jag inte tar mer suv dsv.

Börjar bli orolig
Citera
2018-04-04, 14:35
  #47
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Ja jag klev av suben för 2 dagar sedan! Men inte kunnat skita, Det ändå som hände va att jag fick huvudvärk av allt tryckande! Men om några dagar så borde jag väll kunna skita? Om jag inte tar mer suv dsv.

Börjar bli orolig

Bara att vänta. Tids nog släpper det av sig själv, men du kan hjälpa till genom att dricka mycket vatten (bra för tarmfunktionen), blöta upp en-två matskedar linfrön i vatten per dag och dra i dig (inte mer!), lite katrinplommonjuice eller färska sådana så ska du se att det blir fart.
Kläm inte för hårt, dels gör det ont och dels kan det bli andra effekter som t.ex. blodkärl i/runt ögonen som spricker (självupplevt!).
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback