Citat:
Ursprungligen postat av
cinnamontree
Så icke-akademiska yrken där kvinnorna och chefen är lågutbildade och alltså inte akademiker? Det kan jag då tro då utbildning verkar spela roll både i mansdominerade yrken som kvinnodominerade yrken. Har läst om kvinnor som jobbat på mansdominerade yrken där dem är lågutbildade och hon kunde inte stå ut med deras jargong som extremt sexistiska skämt samt sexskämt. Män som beter sig och talar som fjantiga omogna tonårskillar som aldrig växt upp
Sjuksköterskor är inte lågutbildade men du kommer såklart säga tvärtemot bara för att. Just i sjukvården är kvinnorna överrepresenterade och de beter sig som as mot varann. Inte alla och inte hela tiden men påfallande många och väldigt ofta. Det förekommer i alla led, från chefsnivå, bland läkare, verksamhetschefer, ssk, usk osv.
Det finns så mycket att läsa om det här och det är ändå bara en ytterst liten bråkdel av allt som finns att förtälja. Jag skulle kunna skriva en bestseller om de arbetsplatser jag varit på och jag skulle inte behöva ljuga eller överdriva om en enda detalj. Det finns så mycket material att ta av...