2025-06-06, 16:38
Medlem
De senaste två månaderna har jag testat dejtingappar för första gången och nu är det fjärde gången på denna korta tid som typ samma sak händer… och jag undrar om det är normalt?!

Vi matchar, de verkar trevliga och vi ”klickar” textmässigt, verkar ha mycket att prata om och gemensamma intressen etc. Allt går bra och vi chattar/messar i några dagar och allt verkar normalt. Jag gillar dem och allt känns kul.

Sen börjar det plötsligt gå undan. De skriver mer och mer, skickar videos, röstklipp, ringer… vill prata i telefon i timmar varje dag.. vill bli exklusiva (!) en skrev en sång till mig som han skickade.. Pratar om vår gemensamma framtid, om äktenskap och att bli styvföräldrar till varandras barn.. Blir svartsjuka, undrar var jag är och vad jag gör.. Pratar om att ”de aldrig känt såhär tidigare”, vill bjuda mig på resor och köpa presenter. Innan vi ens träffats!

Dessa män har alla varit runt 40 år, en var jurist, en snickare och en entreprenör.. Alla såg bra ut och var verbala, charmiga och intelligenta människor.

Men varför gör de såhär? Jag gillade alla fyra i början och hade gärna gett det en uppriktig chans men det går ju inte när de håller på så? För mycket, för snabbt! Är det såhär folk gör nuförtiden i app-världen?
Citera
2025-06-06, 16:42
Medlem
Bifoxs avatar
Dom känns väldigt desperata. Jag hade backat direkt.
Citera
2025-06-06, 16:46
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
De senaste två månaderna har jag testat dejtingappar för första gången och nu är det fjärde gången på denna korta tid som typ samma sak händer… och jag undrar om det är normalt?!

Vi matchar, de verkar trevliga och vi ”klickar” textmässigt, verkar ha mycket att prata om och gemensamma intressen etc. Allt går bra och vi chattar/messar i några dagar och allt verkar normalt. Jag gillar dem och allt känns kul.

Sen börjar det plötsligt gå undan. De skriver mer och mer, skickar videos, röstklipp, ringer… vill prata i telefon i timmar varje dag.. vill bli exklusiva (!) en skrev en sång till mig som han skickade.. Pratar om vår gemensamma framtid, om äktenskap och att bli styvföräldrar till varandras barn.. Blir svartsjuka, undrar var jag är och vad jag gör.. Pratar om att ”de aldrig känt såhär tidigare”, vill bjuda mig på resor och köpa presenter. Innan vi ens träffats!

Dessa män har alla varit runt 40 år, en var jurist, en snickare och en entreprenör.. Alla såg bra ut och var verbala, charmiga och intelligenta människor.

Men varför gör de såhär? Jag gillade alla fyra i början och hade gärna gett det en uppriktig chans men det går ju inte när de håller på så? För mycket, för snabbt! Är det såhär folk gör nuförtiden i app-världen?

Har du berättat att du har flera du är intresserad av?
De är ju uppenbart intresserad av dej, och har uppfattat er relation som nära eller närmare ett potentiellt förhållande.
"Jag gillade alla fyra i början och hade gärna gett det en uppriktig chans men det går ju inte när de håller på så?"

Gett alla 4 en chans?
Jag uppfattar ditt inlägg som att detta är 4 personer under samma tid.
Jag kan missuppfattat.
Citera
2025-06-06, 16:52
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Lite för tidigt för att prata om äktenskap så tidigt kan jag tycka.

Jag vet inte hur folk gör nu för tiden å jag har sällan följt "normen".

Men 4 st samtidigt är nog för mycket svar ja. Vad är det för fel med att hålla sig till en. Blir ju mer genuint då å det kan investeras helhjärtat på en å samma person.
Citera
2025-06-06, 16:54
Medlem
exoticspices avatar
De gör allt de kan för att vara den du vill dejta först så ingen annan hinner före. Desperata för att du antagligen skriver mer och pratar i tfn som ingen tjej gjort tidigare.
Citera
2025-06-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Har du berättat att du har flera du är intresserad av?
De är ju uppenbart intresserad av dej, och har uppfattat er relation som nära eller närmare ett potentiellt förhållande.
"Jag gillade alla fyra i början och hade gärna gett det en uppriktig chans men det går ju inte när de håller på så?"

Gett alla 4 en chans?
Jag uppfattar ditt inlägg som att detta är 4 personer under samma tid.
Jag kan missuppfattat.

Nej, jag menar att jag bara haft dejtingappen i snart två månader. Jag har inte pratat med dessa personer samtidigt utan avslutat en efter en när de börjat bli ”för mycket”. Den första accepterade utan krångel, den andra sa att han gärna ”friendzonar sig själv” för att få fortsätta prata med mig men som vänner, den tredje freakade ur och skickade typ 20 meddelanden på rad och ringde i flera dagar med typ ”lämna mig inte, hur kan du göra såhär”.. (?)

Och den sista har jag inte ”dumpat” än. Vi har en första date planerad imorgon men vet inte om jag ska gå.
Citera
2025-06-06, 16:56
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Men varför gör de såhär?

Därför att kvinnor har fått gå före dom i åratal, så män idag är nog mest bara desperata efter närhet.
Citera
2025-06-06, 16:58
Medlem
Nej, det är inte normalt. Det tar tid att lära känna varandra på riktigt.
Citera
2025-06-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Lite för tidigt för att prata om äktenskap så tidigt kan jag tycka.

Jag vet inte hur folk gör nu för tiden å jag har sällan följt "normen".

Men 4 st samtidigt är nog för mycket svar ja. Vad är det för fel med att hålla sig till en. Blir ju mer genuint då å det kan investeras helhjärtat på en å samma person.

Inte samtidigt, jag menar att dess dykt upp en efter en, efter att jag ”dumpat” dem..

Fast man pratar väl i och för sig inte med en person i taget på dejtingappar?? Innan man ens gått på en första dejt??
Citera
2025-06-06, 17:01
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Nej, jag menar att jag bara haft dejtingappen i snart två månader. Jag har inte pratat med dessa personer samtidigt utan avslutat en efter en när de börjat bli ”för mycket”. Den första accepterade utan krångel, den andra sa att han gärna ”friendzonar sig själv” för att få fortsätta prata med mig men som vänner, den tredje freakade ur och skickade typ 20 meddelanden på rad och ringde i flera dagar med typ ”lämna mig inte, hur kan du göra såhär”.. (?)

Och den sista har jag inte ”dumpat” än. Vi har en första date planerad imorgon men vet inte om jag ska gå.

Det låter som ensamma män som ser all kontakt som den enda eller sista chansen de har.
Det säger egentligen inget om hur de är generellt. Bara att de är på appen av samma anledning som du är.
Du har fått 4 "napp" (sorry för uttrycket) ; de har fått ett och det är du.
De jagar, och du är inte i behov av jakt iom att du är bytet.

Edit: Som tjej har du 10 gånger eller mer chans att träffa nån än vad män har. Jag höftar, men du fattar?
Citera
2025-06-06, 17:09
Medlem
Herregud vilka stresspåslag jag hade fått om jag vistats på datingappar Hade seriöst inte pallat.
Men från vad jag läst mig till här så verkar det ju vara en strid på kniven för män i de sammanhangen. Så desperat fomo gissar jag. Jobbigt.
Citera
2025-06-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Det låter som ensamma män som ser all kontakt som den enda eller sista chansen de har.
Det säger egentligen inget om hur de är generellt. Bara att de är på appen av samma anledning som du är.
Du har fått 4 "napp" (sorry för uttrycket) ; de har fått ett och det är du.
De jagar, och du är inte i behov av jakt iom att du är bytet.

Edit: Som tjej har du 10 gånger eller mer chans att träffa nån än vad män har. Jag höftar, men du fattar?

Så dumt bara… jag gillade dem som sagt. Särskilt den sista, som jag pratar med nu. Om de bara chillat lite och varit sig själva, så hade jag gärna träffat och dejtat dem. De har varit de jag ”klickat” mest med hittills. Men det blir för fort och för överdrivet. Så de förstör ju för sig själva, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in