2025-06-04, 08:37
Medlem
Limma skinkbits avatar
Om man skulle ta med sig bilen till Polen och Baltikum i sommar, vilken färjelinje rekommenderas? Jag kan tänka mig att åka från i princip vilken hamn som helst mellan Trelleborg och Nynäshamn. På andra sidan duger det med allt från Gdansk till Tallinn.

Edit: Ge fan i att rekommendera Google eller Chatgtp, jag vill ha aktuella tips från riktiga människor!
Citera
2025-06-04, 08:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Om man skulle ta med sig bilen till Polen och Baltikum i sommar, vilken färjelinje rekommenderas? Jag kan tänka mig att åka från i princip vilken hamn som helst mellan Trelleborg och Nynäshamn. På andra sidan duger det med allt från Gdansk till Tallinn.

Edit: Ge fan i att rekommendera Google eller Chatgtp, jag vill ha aktuella tips från riktiga människor!
Polferries, Ystad-Świnoujście
Citera
2025-06-04, 12:19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Billigast är och har alltid varit Rödby - Puttgarden
Citera
2025-06-04, 16:13
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
vilken hamn som helst mellan Trelleborg och Nynäshamn.
Om du är OK med att köra ytterligare en liten bit norrut, så har Tallink nyligen återupptagit rutten mellan Kapellskär och Paldiski.

Vet dock inte hur priset står sig i jämförelse med andra alternativ, de uppger själva på den länkade sidan 936 kr enkel för bil inkl förare.
Citera
2025-06-04, 16:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Om du är OK med att köra ytterligare en liten bit norrut, så har Tallink nyligen återupptagit rutten mellan Kapellskär och Paldiski.

Vet dock inte hur priset står sig i jämförelse med andra alternativ, de uppger själva på den länkade sidan 936 kr enkel för bil inkl förare.

Jag har kollat runt lite grann men det är svårt att få någon överblick över alternativen. Prissättningen verkar vara lika flexibel som i flygbranschen... 936 kr verkar ju billigt men då ingår ingen hytt, vilket man väl inte behöver om man åker dagtid men fy fan vad värdelöst att sitta på en färja en hel dag utan att kunna dricka (man har ju bilen med sig...).
Citera
2025-06-04, 16:52
Medlem
slush-puppies avatar
Stena från Karlskrona är både dyrast och sämst, så den bör du undvika.
Citera
2025-07-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Billigast är och har alltid varit Rödby - Puttgarden
Stora Bältbron och vägen över Jylland är klart billigare, om man inte har en riktig bensinslukare. Just på väg till Polen/Baltikum är det väl inte förstahandsalternativet men det är billigare än Rödby - Puttgarden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in