Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-01, 20:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Och i såna fall, vad beror det på?

Jag tänker på såna saker som rasism, homofobi, avsky mot transpersoner. Jag möter sällan kvinnor som har såna åsikter medan det verkar vanligare hos män. Är män generellt mer rädda för människor och företeelser bortom sina egna horisonter?

Vi kan lämna mans- och kvinnohat utanför diskussionen tycker jag. De diskuteras ju flitigt i flera andra trådar.

De flesta män struntar i någons ras, sexualitet eller vad det nu är som är grejen med "transpersoner". Så är det, på riktigt. Det är någon enstaka neurotisk man som har bög- eller blatteskräck, men de är få.

Däremot så är det ofta viktigt för kvinnor att aktivt visa att acceptans för invandrare, bögar och allt vad det är.

Män och kvinnor funkar helt olika där. Män visar acceptans genom att ignorera. Kvinnor visar acceptans med bekräftelse. Kvinnor har en helt annan form av social kontroll, där det är viktigt att visa för andra kvinnor att man delar vissa värderingar.

Därför fungerar det så i ett så pass feminiserat samhälle som vårt eget, att den som inte går omkring med en rosa, urringad t-shirt där det står "jag stödjer bögar, fast jag inte ens är bög!", anses vara "homofob". Kvinnor kan inte (och har aldrig kunnat) tolka manlig tystnad.
Citera
2025-06-01, 20:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Män och kvinnor funkar helt olika där. Män visar acceptans genom att ignorera. Kvinnor visar acceptans med bekräftelse. Kvinnor har en helt annan form av social kontroll, där det är viktigt att visa för andra kvinnor att man delar vissa värderingar.

Därför fungerar det så i ett så pass feminiserat samhälle som vårt eget, att den som inte går omkring med en rosa, urringad t-shirt där det står "jag stödjer bögar, fast jag inte ens är bög!", anses vara "homofob". Kvinnor kan inte (och har aldrig kunnat) tolka manlig tystnad.

Lysande beskrivning av könsskillnaderna i denna fråga.
Citera
2025-07-12, 17:13
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
De flesta män struntar i någons ras, sexualitet eller vad det nu är som är grejen med "transpersoner". Så är det, på riktigt. Det är någon enstaka neurotisk man som har bög- eller blatteskräck, men de är få.

Däremot så är det ofta viktigt för kvinnor att aktivt visa att acceptans för invandrare, bögar och allt vad det är.

Så mycket skitsnack speciellt i tider som dessa.

Gruppen män struntar inte alls i någons "ras", sexualitet, kön, osv.

Gruppen män har aldrig varit så besatta av just dessa ting som just nu.
Citera
2025-07-12, 19:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så mycket skitsnack speciellt i tider som dessa.

Gruppen män struntar inte alls i någons "ras", sexualitet, kön, osv.

Gruppen män har aldrig varit så besatta av just dessa ting som just nu.

Om du kollar igenom partiprogrammen till de partier som lockar flest män, så kommer du se att tas, sexuialitet och kön nämns väldigt sällan, om du jämför med partiprogrammen från de partier som flest kvinnor röstar på. Vad tror du det beror på?
Citera
2025-07-12, 19:17
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Om du kollar igenom partiprogrammen till de partier som lockar flest män, så kommer du se att tas, sexuialitet och kön nämns väldigt sällan, om du jämför med partiprogrammen från de partier som flest kvinnor röstar på. Vad tror du det beror på?

Om du kollar igenom exakt alla sociala medier och kommentarerna på olika sociala medier och debattforum så kommer du att se att män är helt besatta av ras, sexualitet, manligt/kvinnligt, kön, osv osv osv
Citera
2025-07-12, 19:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Om du kollar igenom exakt alla sociala medier och kommentarerna på olika sociala medier och debattforum så kommer du att se att män är helt besatta av ras, sexualitet, manligt/kvinnligt, kön, osv osv osv

Du kommenterade inte ens mitt påstående, utan bytte i stället ämne. Loser.
Citera
2025-07-12, 19:29
Avstängd
Jenny9s avatar
Felpost
Citera
2025-07-12, 19:30
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:

Citat:
Du kommenterade inte ens mitt påstående, utan bytte i stället ämne. Loser.

Hur många läser verkligen igenom partiprogrammen?

Hur många partier följer verkligen sitt partiprogram?

Loser kan du vara själv.

Fakta kvarstår, gruppen män är besatta av kön, manligt/kvinnligt, sexualitet, ras, osv osv osv
Citera
2025-07-12, 19:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Hur många läser verkligen igenom partiprogrammen?

Hur många partier följer verkligen sitt partiprogram?

Loser kan du vara själv.

Fakta kvarstår, gruppen män är besatta av kön, sexualitet, ras, osv osv osv

Du argumenterar ju inte ens.
Skärp dig, och posta något som är värdigt ett svar.
Citera
2025-07-12, 19:35
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Du argumenterar ju inte ens.
Skärp dig, och posta något som är värdigt ett svar.

Haha shit vad du försöker slinka undan nu.

Oavsett partiprogram så kvarstår fakta att män som grupp är helt besatta av kön, manligt/kvinnligt, sexualitet, "ras", osv osv osv. Du hade fel helt enkelt.
Citera
2025-07-12, 19:51
Medlem
Tror män tänker mer långsiktig än vad kvinnor gör, vi män förstår vad som kommer ske när Islam blir tillräckligt stora i landet tex och det fattar nästan inga kvinnor.
Citera
2025-07-12, 19:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Haha shit vad du försöker slinka undan nu.

Oavsett partiprogram så kvarstår fakta att män som grupp är helt besatta av kön, manligt/kvinnligt, sexualitet, "ras", osv osv osv. Du hade fel helt enkelt.

Jaha, så du tillstår att mans-partierna är mindre besatta av ras och kön? Det skrev du inte.
Och du väljer då att hoppas över till kommentarer på sociala medier, eftersom "ingen läser partiprogram"? Jag kan berätta för fröken att människor röstar på de partier som för den politik som de efterfrågar. SD och KD t ex, tycker att rasism är en icke-fråga. Du tycker inte att rasism är en icke-fråga. Du är jätteintresserad av ras och kön. Det är du som är rasisten och sexisten. Just nu sitter du och postar om ras och kön på Flashback. Förklara dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in