2025-05-30, 21:46
Avslutad
Hej. För några dagar sedan tog jag 7 st ecstasys 3 dagar i rad, 2, 3 och sedan 2 igen. Ett piller hade 300 mg så jag tog cirka 2100 mg på 3 dagar.

Jag hade 7 st hemma och tänkte att jag ville få bort dem snabbt vilket var därför jag gjorde detta. Jag har tagit ecstasy ett antal gånger innan där jag bara har känt mig lite "tom" dagarna efter men annars har det varit bra.

Just den här gången så mår jag väldigt dåligt. Jag vet att det som jag har gjort är fel och att man brukar må bättre med tiden.

Det som jag är orolig över är om jag kommer känna såhär hela mitt liv? Kommer jag kunna bli den som jag var innan jag tog det här? Just nu har det knappt gått en vecka och jag känner mig redan lite bättre men är orolig över att jag aldrig kommer kunna bli 100% normal igen. Har jag fått några permanenta skador eller kommer allt bli bra igen?

Jag äter bra, tränar och håller mig borta från andra substanser också.
Citera
2025-05-30, 21:53
Medlem
Det är extremt osannolikt att du fått några bestående men som kommer vara tillräckligt starka att du kan känna av dem av 7st e
Citera
2025-05-30, 21:59
Medlem
Du har väl förbrukat drygt 99% av ditt serotonin så ge det några veckor så kommer du tillbaka sakta men säkert.

Tar väl ungefär ~1år att återhämta sig 98-99% från en dos MDMA har jag för mig att många studier visar, men 80%+ tar nog bara 1-2 månader.
Citera
2025-05-30, 21:59
Medlem
One2Manys avatar
Sov och käka grönsaker i några dagar. Det går över.
Citera
2025-05-30, 22:10
Avslutad
Jag förstår, har hört att man kommer bli normal efter några veckor.

Sen har jag också hört om jag någonsin ska ta ecstasy igen så behöver jag vänta minst 6 månader till 1 år eftersom det kommer ta ungefär 1 år för att min hjärna ska vara helt återhämtad igen.
Citera
2025-05-30, 22:16
Medlem
.alprazolam.s avatar
Tog 4 år för mig att bli helt återställd, dock nästan dagligt missbruk av MDMA/E i 2 år.
Citera
2025-05-30, 22:21
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Hej. För några dagar sedan tog jag 7 st ecstasys 3 dagar i rad, 2, 3 och sedan 2 igen. Ett piller hade 300 mg så jag tog cirka 2100 mg på 3 dagar.

Jag hade 7 st hemma och tänkte att jag ville få bort dem snabbt vilket var därför jag gjorde detta. Jag har tagit ecstasy ett antal gånger innan där jag bara har känt mig lite "tom" dagarna efter men annars har det varit bra.

Just den här gången så mår jag väldigt dåligt. Jag vet att det som jag har gjort är fel och att man brukar må bättre med tiden.

Det som jag är orolig över är om jag kommer känna såhär hela mitt liv? Kommer jag kunna bli den som jag var innan jag tog det här? Just nu har det knappt gått en vecka och jag känner mig redan lite bättre men är orolig över att jag aldrig kommer kunna bli 100% normal igen. Har jag fått några permanenta skador eller kommer allt bli bra igen?

Jag äter bra, tränar och håller mig borta från andra substanser också.

Har du IRL kompisar du litar på och kan snacka med? Försök be en nära vän att komma över och snacka med dig.
Jag vet inte hur E funkar men ångest och stress tenderar att "försöka lura en" att det är för evigt. Det är en del av sjukdomsbilden och det som gör det skrämmande. Det viktiga är att tänka på att det inte är det.

MEN vet inget om E men har svårt att tro att det är för evigt. Hoppas du får insiktsfulla svar av folk med bättre drogvana
Citera
2025-05-30, 22:27
Medlem
Oroa dig inte. Du har tömt dig på seratonin. Det kommer gå över. Exakt när kan jag inte säga, men jag skulle bli förvånad om det inte känns bättre imorgon jämfört med idag, och då vet du iaf att det är på väg åt rätt håll.
Citera
2025-05-30, 22:29
Medlem
Det kommer att gå över.

Förhoppningsvis så lär du dig något av det här och inte doserar helt hjärndött. Du kan ta max var tredje månad och absolut inte i de doser du tagit.

Jag har svårt att tro att det faktiskt rör sig om 300mg i tabletterna då 600mg hade gjort dig till en grönsak under ruset. Dosera efter 2mg per kilo och köp kristaller istället för utbankade skit tabletter.

Om du inte har tagit så ofta innan så kommer du vara återställd inom en vecka.
Citera
2025-05-30, 23:01
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du har väl förbrukat drygt 99% av ditt serotonin så ge det några veckor så kommer du tillbaka sakta men säkert.

Tar väl ungefär ~1år att återhämta sig 98-99% från en dos MDMA har jag för mig att många studier visar, men 80%+ tar nog bara 1-2 månader.

Mja, läste en studie där det gav en rätt stor dos MDMA till apor i en vecka (vilket är totalt överdrift ifs, men rätt likt ts situation) - deras serotoninreceptorer hade regenererat med 15% över 12 år, totalförstörda.

Man ska respektera MDMA, skaparen skrev själv att en gång i halvåret är max för att undvika hjärnskador.
Citera
2025-05-30, 23:15
Avslutad
Förstår vad du menar. Det som jag gjorde var mer som en engångsgrej som jag inte kommer göra om igen. Jag har läst på och det står att man kan få långvariga skador om man har missbrukat MDMA under längre tid. Eftersom det här var en engångsgrej så hoppas jag att allting kommer bli bra igen.
Citera
2025-05-30, 23:18
Medlem
Japp, det är permanent. Du fukkade upp dina viktiga kanaler för signalsubstanser i hjärnan, det är nog kört. Kom igen, vakna upp, du är i en dröm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in