2025-05-29, 23:37
Medlem
Har testat xanor(ksolal nu och gett det en chans, tycker man blir så otroligt dämpad av den på ett dåligt sätt. blir nästan lite deprimerad typ. Förut hade jag imovane på recept och älskade den ångestdämpande känslan av den medicinen. nu till sommaren tänkte jag tänkte jag gå av mina paroxetine( tar redan låg dos) för att kunna ha lite kul i sommar och ta lite mdma bland annat, men ha något ångestdämpande när den blir allt för påfrestande. Vilken är nästa att prova? Vill ha någon som är så lik imovane som möjligt och som har relativt kort halveringstid samt kort verkningstid

Har kollat själv på oxascand och Lorazepam men dessa är helt omöjliga att få tag på just nu
Citera
2025-05-29, 23:49
Medlem
StonedMonkeys avatar
Oxascand ruset jämförs ofta med alkoholruset, gillar du att dricka?

lyrica, det är inte benzo men en drog man antagligen älskar eller hatar. Men var försiktig, tar du den för ofta så är avtändningen inte kul sen! Max varannan dag i låga doser så är det lugnt.
Citera
2025-05-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

lyrica, det är inte benzo men en drog man antagligen älskar eller hatar. Men var försiktig, tar du den för ofta så är avtändningen inte kul sen! Max varannan dag i låga doser så är det lugnt.

nja, diggar inte känslan av alkohol, av någon skum anledning så ger alkoholen mig mer känsla av ångest ibland. kanske Oxascand går bort också då

synd att imovane är en rc drog, har läst så sjukt mycket här på flashback om folk som gjort galna saker, även när de inte druckit någonting
Citera
2025-05-30, 00:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
- - -
synd att imovane är en rc drog, har läst så sjukt mycket här på flashback om folk som gjort galna saker, även när de inte druckit någonting

Imovane/zopiklon är ingen RC..???

On-t; bens är inget man "trippar" på. Iofs verkar det funka på somliga. Själv aldrig ätit kartvis.

15 mg zopiklon i en Treo är dock en helt ok "koppla av"-grogg.
Citera
2025-05-30, 00:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

On-t; bens är inget man "trippar" på. Iofs verkar det funka på somliga. Själv aldrig ätit kartvis.

Fick Imovane, 5mg (tror jag det var) mot sömnproblem för några år sedan men det hjälpte inte alls - är ganska stor, kan det ha stjälpt mina chanser till en god sömn? Större kropp, mer blod = behöver större dos, eller?
Citera
2025-05-30, 04:08
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
nja, diggar inte känslan av alkohol, av någon skum anledning så ger alkoholen mig mer känsla av ångest ibland. kanske Oxascand går bort också då

Vad menar du med att Imovane är en RC drog? Det är en av de vanligaste sömntabletterna du får av din läkare.
Citera
2025-05-30, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Vad menar du med att Imovane är en RC drog? Det är en av de vanligaste sömntabletterna du får av din läkare.

Han menar nog att det är en z-analog, dvs inte en riktig benso. Men ja inte alls vad RC betyder.
Citera
2025-05-30, 09:06
Avstängd
Du verkar tycka om den hypnotiska effekten av zopiklon. Så kolla vilka bens som har den effekten oxå så kanske du blir nöjd.

Hmm, det verkar som alla benso typ är hypnotiska?

Den mest euforiska ickebensodiazepin jag nånsin tagit är lätt bretazenil! Den tillhör samma grupp som zopiklon men är så mycket bättre! 2mg bretazenil och det slog t.o.m. flubromazolam, klonazolam och flualprazolam.

Försök att få tag på bretazenil(det finns att hitta om man googlar) du kommer inte bli besviken och som grädde på moset så syns den inte på prover
Citera
2025-05-30, 09:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fick Imovane, 5mg (tror jag det var) mot sömnproblem för några år sedan men det hjälpte inte alls - är ganska stor, kan det ha stjälpt mina chanser till en god sömn? Större kropp, mer blod = behöver större dos, eller?

För mig funkar zolpidem mkt bättre mot sömnproblem, helst 10 mg.
Citera
2025-05-30, 09:52
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
För mig funkar zolpidem mkt bättre mot sömnproblem, helst 10 mg.

De är effektiva, alltså? Mot sömnbesvär? Är det svårt att få utskrivet på recept? Hur är det med ev. "baksmälla"?
Citera
2025-05-30, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Känns inte som alkohol. Dålig jämförelse, för övrigt en riktigt dålig benzo i rus syfte.

Citat:

Koppla av på en skit drog? Max 1-2 timmars effekt, de e för insomning och inget annat annars kan de gå åt helvete. Däremot om man blandar det med alkohol får det en HELT ny mening, blir världens känsla. Önska att jag visste det när jag hade de utskrivna men det nog för de bästa!

Citat:
Ursprungligen postat av neix
Han menar nog att det är en z-analog, dvs inte en riktig benso. Men ja inte alls vad RC betyder.

Alla droger har varit en "rc". Det står för research chemical, samlingsnamn för nya substanser och därför de oftast är lagliga men här i sverige klassar vi direkt så de försvinner fort.

Till ts: En benzo som alltid finns är klonazepam/diazepam. Klonazepam (iktorovil) är inte jätterolig i rus syfte för man får ingen eufori som på alprazolam, men har ok ångest dämpning och ypperlig för att slappna av musklerna. Diazepam (stesolid/valium) är bättre om man vill må bra men mycket bra för muskelavslappning. Valium.

Nackdelen med dessa är att de sitter kvar i kroppen rätt länge så blir man pissad kan de bli tokigt.
Citera
2025-05-30, 12:57
Avslutad
Citat:

alkohol förstärker ju känslor, så är du glad blir du gladare, är du ångestfylld så kommer du få rejäl ångest tills du petat i dig ett par öl, sen brukar det lossna

om man inte somnar, utan forstätter vara vaken på imovane så blir man helkonstig. alkohol gör det värre men man kan bli rejält skum
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in