Citat:
Ursprungligen postat av
Rognvaldr
Tråkigt att höra.
Jag vet inte exakt, än så länge har jag aldrig behövt bearbeta ett chockartat dödsfall, men jag är tämligen säker på att det sällan finns någon quick fix när eller om det inträffar. Somliga behöver prata, andra stänger in sig medan andra kanske söker tröst i tron. Personligen hade jag nog dragit mig tillbaka och låtit mitt känsloliv vara som vinden genom ett öppet fönster, där man betraktar känslorna utifrån men utan att klamra sig fast vid dem. Åtminstone skulle detta vara min grundinställning. Tills saker och ting börjar lätta får man försöka hålla fast vid de få ljusglimtar som ändå finns för att ta sig vidare till nästa dag och vara tryggt förvissad om att saker kommet att bli bättre på så sätt att man lär sig att integrera och hantera sorgen. Inget tillstånd varar för evigt, inte ens döden. "Death is not the end" som Dylan sjöng.
Ditt inlägg berörde mig på djupet, tack.
Det har knappt gått ett halvår sedan min stora kärlek i livet gick bort. Jag famlar i mörkret.
Orkar knappt leva vidare, men måste.
Min son är min ljusglimt.
Och min bror.
Sorgen gör mig dock elak ibland, och jag har börjat dricka för mycket.
Det är net bara de här två som ställt skorna. Det är min mamma och mina mor och farföräldrar. Alla. Typ.
Jag hanterar inte det här bra.
Så jag vill ha tips.
https://www.youtube.com/watch?v=I6KOa5xxBwg