2025-05-26, 12:35
Medlem
Uppmuntrad av Chatgpt köpte jag detta ljudkort, jag är en äldre herre god datorvana som försökte få igång detta ljudkort. För att på ålderns höst börja spela lite elgitarr och göra lite musik.

Laddade hem drivrution nån ASIO4ALL från Behringers sida, installerade den och pluggade in ljudkort och gitarr, laddade ner reaper och försökte få nån reaktion. Icke.
Sen har jag googlat runt lite, verkar var strul för de flesta men inte alla med UMC22 och Windows 11.

Nån som har tips på fix?
Citera
2025-05-26, 12:57
Medlem
Mycket saker som har slutat fungera, kanske inte just pga Win11, utan snarare senaste versionen av Win11: 24H2, vilket du troligen har.
Så, synd att du köpte nåt som inte är specat för att fungera med Win11, står Win7-10 på hemsidan.
Men, nån kanske hittar en lösning tillsist, håll lite utkik.

Sen ASIO4All är väl inte Behringers? Jag hamnar iaf inte hos dem när jag söker på nätet. Dubbelkolla.
Citera
2025-05-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Mycket saker som har slutat fungera, kanske inte just pga Win11, utan snarare senaste versionen av Win11: 24H2, vilket du troligen har.
Så, synd att du köpte nåt som inte är specat för att fungera med Win11, står Win7-10 på hemsidan.
Men, nån kanske hittar en lösning tillsist, håll lite utkik.

Sen ASIO4All är väl inte Behringers? Jag hamnar iaf inte hos dem när jag söker på nätet. Dubbelkolla.
Har du en url?
Citera
2025-05-26, 13:33
Moderator
Nospheratus avatar
Till att börja med måste du nog antagligen välja Asio4All som enhet (ljudkort) i Reaper. Förmodligen är väl grundinställningen att den väljer ditt vanliga inbyggda ljudkort.
Citera
2025-05-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Har du en url?

Vadå? https://www.google.com/search?q=ASIO4All
Första länken? Huruvida hårdvaran funkar med drivrutinen vet jag ej. Ej heller hur den funkar, har inte behövt köra sån här programvara på 15 år.
Som ovan nämnts också, srätt inställning i programmet lär behövas också.

Kvarstår den lilla frågan om hårdvaran annars är OK för Win11... Enligt hemsidan är det bara Win7-10 som sagt.
Citera
2025-05-26, 15:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Just det ljudkortet verkar Behringer dumpat men jag löste drivrutinsproblemet genom en länk i en YouTube-video (vad jag minns) så gå in på YouTube och sök.
Citera
2025-05-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Vadå? https://www.google.com/search?q=ASIO4All
Första länken? Huruvida hårdvaran funkar med drivrutinen vet jag ej. Ej heller hur den funkar, har inte behövt köra sån här programvara på 15 år.
Som ovan nämnts också, srätt inställning i programmet lär behövas också.

Kvarstår den lilla frågan om hårdvaran annars är OK för Win11... Enligt hemsidan är det bara Win7-10 som sagt.
Jo så är det men en del verkar få det att funka mot Win 11, en del inte...
Citera
2025-05-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Jo så är det men en del verkar få det att funka mot Win 11, en del inte...

Därav min fundering över Win11 version... Man har ändrat en hel del till 24H2 som kanske har fått en del hårdvara att, så att säga, ramla över kanten...
Citera
2025-05-30, 10:45
Medlem
Fick det att funka till slut, det var en konstig jävla inställning i ASIO4All control panel, då man väl hittade dit djupt inne i Reaper. Men det går alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in