2025-05-25, 23:53
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
usa spelade i ut sweizh i final har aldrig sätt nåt liknande i förut dem är så jävla över i lägsna tror mycket är i nhl ock dem har trump i rygg

Jag tror du överskattar Trumps betydelse för amerikansk hockey.
Utspelning var det inte....men USA var värdiga vinnare.
2025-05-25, 23:59
Medlem
junazs avatar
Tre saker man tar med sig från det här mästerskapet:

- Det bästa laget vann i slutändan. Jag tror man underskattade USA:s nivå inför semin. Det är ingen slump att de har börjat vinna turneringar både på ungdoms- och nu på seniornivå.

- Den fina hyllningen till bröderna Gaudreau i samband med prisutdelningen.

- Håkan Södergren är kung.
2025-05-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Tre saker man tar med sig från det här mästerskapet:

- Det bästa laget vann i slutändan. Jag tror man underskattade USA:s nivå inför semin. Det är ingen slump att de har börjat vinna turneringar både på ungdoms- och nu på seniornivå.

- Den fina hyllningen till bröderna Gaudreau i samband med prisutdelningen.

- Håkan Södergren är kung.

Jag hade stängt av redan, hur hyllades Gaudreau och av vem?
2025-05-26, 00:02
Medlem
outback4s avatar
Samma år som Hitler blir tysk rikskansler är alltså förra gången jänkarna vunnit VM..Det ger lite perspektiv.
2025-05-26, 00:04
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d
Jag hade stängt av redan, hur hyllades Gaudreau och av vem?
När lagkaptenen skulle ta emot bucklan åkte ett gäng spelare med fram och så la de ut Gaudreaus landslagströja över pokalen, som för att tillägna honom (och hans bror) guldet.
2025-05-26, 00:06
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Håkan är fan hockey-VM! Tack för allt!

Håkan plus Lasse Kinch är VM för mig
2025-05-26, 00:09
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Samma år som Hitler blir tysk rikskansler är alltså förra gången jänkarna vunnit VM..Det ger lite perspektiv.

OK, jag gillar Hitler - så vad är din poäng!?
2025-05-26, 00:11
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OK, jag gillar Hitler - så vad är din poäng1?

Var inte jag som skrev men jag tror hans poäng är att det är väldigt längesedan. I övrigt handlade det nog inte så mycket om Hitler. Så börja inte frenesiheila nu över det här.
2025-05-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
När lagkaptenen skulle ta emot bucklan åkte ett gäng spelare med fram och så la de ut Gaudreaus landslagströja över pokalen, som för att tillägna honom (och hans bror) guldet.

Fasen fint ändå! På det sättet unnar man USA att de vann för Johnnys skull. Även om man tycker lite synd om Schweiz som trots allt nosat på guldet några år nu och alltid fallit på mållinjen. Dom har gjort sig förtjänta av de på nåt sätt. Hoppas de kniper ett guld om inte allt för länge, har lite dålig koll på dom om de har några nyare talanger under Fialas ålder, har de inga som tar över lär de bli knapert att kanske bärga något när Josi, Meier och Fiala blir till åren sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in