Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-22, 21:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det vet du inget om än. Låt oss se. De ställde över flera toppspelare idag och slog Hammarby borta.
Är väl ingen som vet något tills den sista matchen är spelad, men jag förutspår ett Mjällby som landar på sjätteplats med 100 miljoner extra på kontot.
2025-05-22, 21:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl ingen som vet något tills den sista matchen är spelad, men jag förutspår ett Mjällby som landar på sjätteplats med 100 miljoner extra på kontot.
Du har tippat AIK i botten hela året så din tipsförmåga ger jag inte mycket för. AIK och Mjällby kommer slåss om guldet.
2025-05-22, 21:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Mjällby kommer aldrig få behålla sin trupp i sommarfönstret, och dom kommer inte kunna ersätta spelarna dom förlorar denna säsongen.
Det gäller samtliga lag.
Dessutom är det bara spekulationer. Mjällby har inte sämre förutsättningar att stå emot än övriga i toppen och dom är ju erkänt skickliga på att hitta nya spelare
2025-05-22, 21:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Du har tippat AIK i botten hela året så din tipsförmåga ger jag inte mycket för. AIK och Mjällby kommer slåss om guldet.
Det har jag absolut inte gjort. Däremot har jag tippat Malmö och Bajen som etta/tvåa.
2025-05-22, 21:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det gäller samtliga lag.
Dessutom är det bara spekulationer. Mjällby har inte sämre förutsättningar att stå emot än övriga i toppen och dom är ju erkänt skickliga på att hitta nya spelare
Exakt. En Zeneli för Elfsborg eller en Saletros för AIK känns nästan som det skulle förstöra mer för de lagen än en Stroud eller Röjkjaer för Mjällby.
2025-05-22, 21:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det har jag absolut inte gjort. Däremot har jag tippat Malmö och Bajen som etta/tvåa.
Vi har ju tjafsat om det hela säsongen. Jag har sagt att AIK tar guld, du har kämpat emot med näbbar och klor och sagt att AIK är skit och att de inte har något med toppen att göra.
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Hoppas att Mjällby nu vinner Allsvenskan, men de lär väl sälja sina bästa spelare under sommaruppehållet som vanligt.
Ett möjligt SM-guld betyder inte så mycket när en turkisk div 2 klubb ger dig 100 turkiska lira mer i månaden...
Medlem
mishimas avatar
Hur ofta gör AIK mål på ett Tychosen-inkast? Har frågat tidigare men aldrig fått svar.
2025-05-22, 21:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Guldet står mellan Elfsborg och Mjällby. Är inte ens en diskussion.
2025-05-22, 21:20
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Vad hände med djurgården? Var inte många dagar sedan du hävdade att djurgården var enda laget som kunde utmana aik
2025-05-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl lite väl kallt eller hur?

På tal om kallt, Haksabanovic, som har så dåligt självförtroende att han man ser skräcken i ögonen när han ser att bollen är på väg till just honom, där snackar vi iskall.

Sigurdsson kan som sagt vinna snyggast på ribban i sommar men i ett fungerande mff har han inget att göra.

0-0 mot fakking aik, uselt
2025-05-22, 21:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det gäller samtliga lag.
Aa, det gör det väl, till en viss grad men det finns ju ganska stora skillnader mellan att Mjällby förlorar Stroud, Manneh, Röjkjaer, och kanske till och med Törnqvist mot vad andra lag kan tänka sig tappa. Sen är det alltid svårare för lag som Mjällby/Sirius som egentligen lever på sitt scoutingarbete att ersätta dom stora spelarna. Det är betydligt fler som kan tänka sig flytta till Stockholm, Göteborg, eller Malmö än det är som kan tänka sig flytta till Sölvesborg. Och dom mindre klubbarna har inte heller samma "trygga inkomster" att luta sig tillbaka, vilket påverkar hur mycket dom kan erbjuda i löner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in