Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Nej det har den inte, ledsen göra dig besviken men vi fortsätter tjäna pengar. Sverige är en liten procent globalt som har en sådan förtryckande ställning mot kvinnor.
Om 91 procent av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen så innebär det att du har fel när du försöker analysera. Den nya sexköpslagen är till för att skydda kvinnor i utsatthet. Man kan nästan tro att du fått solsting i värmen 😁
Du är bara ilsken för att du har fått ett stort inkomstbortfall pga den nya lagen. Byt bransch om förutsättningarna förändras för er "entreprenörer" online, samma krassa verklighet gäller för alla som är verksamma inom branscher och yrken som inte är lika lönsamma längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Kolla på våra grannländer som Danmark tex men även öst länder där förtrycks inte kvinnor.
Kolla på vårt grannland Norge, även där finns en sexköpslag. Du borde kanske flytta dit? 😁
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Jag är helt säker på att detta kommer slå tillbaka dels att lagen inte går att upprätthålla genom att det är olika lagar utomlands och Sverige. Sen tror jag inte folk kommer bry sig samt inte ens polisen .
Det ska lanseras digitala poliser läste jag häromdagen. Förhoppningsvis kommer detta att leda till en större nedgång för sexhandeln online.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Dessutom skulle skilsmässor öka snabbt, dom skulle inte orka vara kvar.
Skilsmässorna kommer nog att öka ännu mer nu när de gifta männen får en prick i belastningsregistret pga sexköp på distans.
Alltså är det bäst att låta bli ☺️