2025-11-08, 17:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vadå nej!? Det var exakt det jag skrev om och svarade på med medvetet utlämnande av juridiska definitioner.

Har inte kvinnan varit utsatt för någon kränkning finns förstås inget case. Men förutsättningarna här är ju att domstolen funnit att det objektivt är en sådan. Med rätta, eftersom det handlar om en heterosexuell man som mycket väl förstår att hans beteende uppfattas som en sexuell invit och därför har en sexuell innebörd.

Detta understryks mycket tydligt av att kvinnans man också uppfattar detta som att ML raggar på hans fru och med all rätta blir förbannad och vill se honom själv.

Detta misstänkliggörande av mannen och förringande av att han reagerar på ML: s oblyga raggande på hans fru är absurt.

Och att du har varit på plats och sett och förstått att Micke oblygt raggat på René är alltså sanning?
Tycker du ska tona ner dig lite i dina uttalanden. Det är ju väldigt många här som tror och känner att denne René nog inte är så oskyldig som hon vill låta påskina.

Tycker du inte det är konstigt att Renés vän som känner René väl frågar henne om det är något på gång mellan René och Micke? En mer naturlig reaktion om hon nu visste att det fanns 0 intresse från Renés sida vore väl att gå fram till puss situationen och fråga vad som händer och be Micke sluta med det där att det inte är OK? Varför gör vännen inte det? Varför frågar hon istället om det är något på gång mellan henne och Micke?
Citera
2025-11-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du har 100% rätt därför vet dom flesta att är det fyllefest eller som Renée Flodh sa att ikväll ska vi bli ”stupfulla”. Då gäller lite andra sociala regler och man får tåla lite mer. Gör man inte det då bör man inte festa med andra utan hålla sig hemma.

Var t o m "spritfulla"
Citera
2025-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det blir rätt märklig diskussion här, då du verkar att på riktigt omfamna en hanrej-fetischism och tycker andra skall besöka swingersklubbar och slappna av: (FB) SVT-profilen Micke Leijnegard dömd för sexuellt ofredande

Jag sätter mig inte till doms över ditt sexliv, men eftersom du verkar uppfylla definitionen av en ”cuck” är det konstigt när du klassificerar maken här som en sådan när han i själva verket till skillnad från dig motsätter sig flera tuppar på samma höna och konsekvent håller på det.

Försöker du byta definition på hanrej till dess motsats? Sådana språkliga manövrar är ju vanliga idag, människor som kallar sig kvinnor är kvinnor, etc.

Dina fantasier om hur din kvinna ligger med andra är dina och du styr över dem, men dina fantasier om att mannen övertalade henne att anmäla är grundlösa och hittepå. Faktum är att hon ville anmäla och han stödde henne.

Lägg av med att klistra på andra inläggare dina uppenbara issues/hangups. Fakta finns i FUPen som talar tydligt emot dina fria fantasier. Känner du igen dig i Rene'es svartsjuke och kontrollerande mans beteenden?
Citera
2025-11-08, 18:11
Medlem
BananKlases avatar
Jag tror att de hade en hemlig sexuell relation. Smekningar innanför skjortan, SMS med hjärtan.
Tänk efter vem smeker en kollega, det finns ju inte på kartan, vem skickar hjärtan till en kollega. Ingen.
ML på fyllan bryter mot avtalade regler för relationen när han pussar RF offentligt. Andra pussen blir RF förbannad då han äventyrar att relationen ska uppdagas, han på fyllan blir förbannad då han blir bortmotad då han upplever att de är i en relation.
Båda hävdar väldigt bestämt att det bara var en arbetsrelation, men båda två är gifta med familj och kan inte göra annat än att hålla käften.
Citera
2025-11-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Gråtande kvinnor vinner till och med över domstolar idag. Gråt gråt.
De har en relation där hon skickar hjärtan, gråter i varandras famnar och kramas ofta. Men när Micke på fyllan gav en puss på munnen så var det domstolen direkt.

Missförstå mig inte, jag tycker inte det är normalt att göra så när man befinner sig i en relation. Men jag skickar heller inte hjärtan eller kramar andra kvinnor frekvent

Hon var otrogen och fick dåligt samvete, klassiskt. Mannen hennes sa anmäl annars är det slut. Varken hon eller Micke vill såklart erkänna otrohet, således måste man köra på annat spår.

Falsk angivelse av kvinnan och hennes man. Det är dom som borde åtalas för det.

Att kvinnan kladdat innanför Mickes skjorta är tydligen lugnt. Tänk om en man hade kladdat innanför en kvinnas tröja.
Citera
2025-11-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Tycker Leinegård verkar vara en idiot, vem tror han är så dum som går på att detta var nåt annat än ett misslyckat raggningsförsök. Med det Sagt borde kvinnan sagt tydligt nej och inte larvat sig med polisanmälan.

Leinjegård verkar också otroligt korkad som inte tog ett par värktabletter och följde med till stranden för att där desarmera situationen genom ursäkter och krusning och försäkran till väninnan att allt var hans fel. Då hade detta kanske kunnat undvikas

Tvärtom kan jag inte förstå hur någon överhuvudtaget kan tro att det handlar om ett misslyckat raggningsförsök. Helt obegripligt. Då vet man ingenting om hur man umgås med eller "raggar" kvinnor. Det gör man definitivt inte med en smällpuss öppet inför arbetskollegor.

Sedan heter han varken Leinegård eller Leinjegård. Micke heter Leijnegard och hette Johansson upp till gymnasiet (tror jag det var). Det hade kanske varit lättare?
Citera
2025-11-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Jag har haft kvinnor som tagit mig i skrevet. Jag tror jag var 21 kanske. Tror också de skulle gapskratta åt mig om jag valde att anmäla. Sedan tycker inte jag att det är hela världen för min del.
Men om man frågar en feminazi kanske hon skulle anse att min snopp kränkte kvinnans hand som greppade min banan. Att den liksom sög åt sig hennes hand. Att den hyponotiserade kvinnan att greppa den. Likt en ormtjusare.

Ja, enligt dom kan en kvinna aldrig göra fel, och en man kan bara göra fel.
Citera
2025-11-08, 18:22
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Jag delar helt din teori ang det här. Tyvärr så tog inte hans advokat allt det i Tingsrätten. Dom kanske inte trodde att det skulle behövas. Men det kommer dom troligen göra i Hovrätten.

Hon verkar själv flirtig och tafsig när hon druckit alkohol.
Och att hon skulle bli så kränkt av en liten puss är trams.
Hennes gubbe har fått vetskap om händelsen och blivit förbannad. Då har hon fått panik och gör det kvinnor kan när dom blir inmålade i ett hörn. En anmälan.
Japp, det är så de funkar de små liven. Skam över att ha varit lite lösaktig skall döljas till varje pris.
Citera
2025-11-08, 18:43
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag tror att de hade en hemlig sexuell relation. Smekningar innanför skjortan, SMS med hjärtan.
Tänk efter vem smeker en kollega, det finns ju inte på kartan, vem skickar hjärtan till en kollega. Ingen.
ML på fyllan bryter mot avtalade regler för relationen när han pussar RF offentligt. Andra pussen blir RF förbannad då han äventyrar att relationen ska uppdagas, han på fyllan blir förbannad då han blir bortmotad då han upplever att de är i en relation.
Båda hävdar väldigt bestämt att det bara var en arbetsrelation, men båda två är gifta med familj och kan inte göra annat än att hålla käften.

Det är ju faktiskt jävligt märkligt att skicka heart-smileys och ta på någons kropp innanför kläderna och sedan bete sig som att det inte alls skickar några signaler.
Citera
2025-11-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej så då håller du med mig om att det där med hur man reagerar inte bör tas med som någon slags bevisning eftersom det faktiskt är som du säger att det spelar ingen roll hur en målsägare har reagerat, allt tas som intäkt för att personen har varit med om och upplevt det som den säger sig ha gjort.

Det är något jag har sett i många fall jag har läst.

Rätten har sagt sitt.
Citera
2025-11-08, 18:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Rätten har sagt sitt.
Så då håller du med mig om att det där med hur man reagerar inte bör tas med som någon slags bevisning eftersom det faktiskt är som du säger att det spelar ingen roll hur en målsägare har reagerat, allt tas som intäkt för att personen har varit med om och upplevt det som den säger sig ha gjort.

Det är något jag har sett i många fall jag har läst.
Citera
2025-11-08, 18:52
Medlem
Sverglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Rätten har sagt sitt.
Domen har knte vunnit laga kraft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto