• 6
  • 7
2025-06-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kinesiska statsskicket är dock främst ett problem för kineser. Ser man på ländernas utrikespolitik är USA långt aggressivare och farligare.

Jag är enig med dig.
Citera
2025-07-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Varför skall jag flytta till Kina, för att världen hatar Trump? Jag trivs alldeles utmärkt där jag bor för tillfället.

Men att världen är mer positiv till Xi än till Taco-Trump borde få dig att fundera lite över dina val i livet.
För folk kan inte tänka själva utan styrs av media. Som du till exempel. Dina föräldrar kan inte vara stolt över dig.
Citera
2025-07-01, 13:31
Medlem
risken är väl att usa kommer att försöka behålla herraväldet på alla sätt?

försöker väl att kuva kina ekonomiskt, men slutar väl med krig och elände?

"During a recent Senate subcommittee hearing, the US Air Force (USAF) and the Space Force warned against China’s growing competence in developing a multi-domain ‘kill web’ and the People’s Liberation Army’s (PLA) missile capabilities, adding that the US Department of Defense’s (DoD) budget request for next year prioritizes bolstering defenses in the Indo-Pacific region due to the increasing threat posed by China."

"According to Saltzman, China has already launched more than 470 intelligence, surveillance, and reconnaissance satellites, “which are feeding information into a powerful sensor-to-shooter kill web.”

https://www.eurasiantimes.com/chines...epless-nights/
Citera
2025-07-01, 14:17
Medlem
zergrushs avatar
"Xi luktar godare än en hög med skit!" Ska detta verkligen föreställa en "nyhet" eller något värt att starta en tråd om...?

Om detta är det bästa Chang eller kinesisk statlig media har att komma med så bådar det inte gott för läget inom den kinesiska nationen.
Citera
2025-07-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
För folk kan inte tänka själva utan styrs av media. Som du till exempel. Dina föräldrar kan inte vara stolt över dig.

Tänk att det ser likadant ut över hela världen, med undantag av Ungern och Israel, enligt denna undersökning. Även detta borde få dig att fundera över dina val i livet.
Citera
2025-07-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"Xi luktar godare än en hög med skit!" Ska detta verkligen föreställa en "nyhet" eller något värt att starta en tråd om...?

Om detta är det bästa Chang eller kinesisk statlig media har att komma med så bådar det inte gott för läget inom den kinesiska nationen.

Det är i högsta grad anmärkningsvärt att Kina och Xi ses på, på ett mer positivt sätt än Trump och USA. Det senare landet har ju varit västvärldens föregångsland enda sedan andra världskrigets slut. Detta gäller i ALLA sammanhang, mode, kultur, entreprenörskap och politik med mera.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in