• 4
  • 5
2025-05-12, 09:48
Medlem
ja det skulle väl vara om vi kan köra med nollränta inga amorteringskrav och skriva upp priset på bostäder med minst 100%?

det gick ju för 10-15 år sedan utan att riksbanken såg någon inflation
Citera
2025-05-12, 12:37
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Då jag menar rikt land menar jag tillgång till fler jobb och ökad ekonomi i överlag.

Jag har insett nu då jag bor i min lägenhet att hyran har ökat lite men att fastigheten underhålls inte som jag tycker den borde göra.

Jag började jobba i slutet av 2000-talet så kan inte säga hur det var att jobba och leva under 90-talet eller fram till 2010.

Det jag vet är att i den kommun jag bor i kunde man köpa ett radhus för under 120 000 kr i början av sådär 2002. Hade man bott kvar i den idag hade sen varit värd 2,3 miljoner.

Så ,vad fan är det som har hänt och kan vi komma tillbaka till 90-talet igen med den ekonomin?

Värdet har gått upp på grund av bostadsbristen som uppstått pga massinvandringen.
Citera
2025-08-30, 16:04
Medlem
Sverige kan utvinna kanske mer än 10 naturtllgångar o mineraler vi åtminstone sällan brytt oss om tidigare…!! 👍
👍
Låta alkohol säljas fritt från producenter är en ganska så annan inkomst, men också alltid normalt sett viktig
Under normala omständigheter

Är just 2 sätt till en starkare ekonomi
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-08-30 kl. 16:13.
Citera
2025-08-30, 16:15
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
I gruppen "Höginkomst" bland länder så placerar sig Sverige på plats #2 i världen (Efter Schweiz och före USA) enligt WIPO's 2024 rapport. Sverige har återkommande, år efter år, lyckats placera sig högt när det kommer till innovation samt tillväxt. Vi är ödmjuka , innovativa samt anpassar oss dynamiskt för vad som händer runt om i världen. Riktiga vinnare i min bok!

Dette kan vi tacka alla invandrare för som jobbar stenhårdt och berikar Sverige varje dag. Vi behöver importera många fler människor för att Sverige inte ska gå i stå. Dette är enda sättet att få råd till framtidig välfärd och bra pensioner.
Citera
2025-08-30, 16:31
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Då jag menar rikt land menar jag tillgång till fler jobb och ökad ekonomi i överlag.

Jag har insett nu då jag bor i min lägenhet att hyran har ökat lite men att fastigheten underhålls inte som jag tycker den borde göra.

Jag började jobba i slutet av 2000-talet så kan inte säga hur det var att jobba och leva under 90-talet eller fram till 2010.

Det jag vet är att i den kommun jag bor i kunde man köpa ett radhus för under 120 000 kr i början av sådär 2002. Hade man bott kvar i den idag hade sen varit värd 2,3 miljoner.

Så ,vad fan är det som har hänt och kan vi komma tillbaka till 90-talet igen med den ekonomin?

Sverige hade en enorm ekonomisk kris i början av nittiotalet som kollasade huspriser. Ifrån runt 1997 har tillgångspriserna gått rakt uppåt. Det gav ett tidsfönster på runt 10 år där hus var hyfsat billigt jmf med normala människors inkomster. Nittiotalet var ingen ekonomisk guldålder i Sverige då vårat tidigare sossesystem kraschade men framstår lite som det ändå konstigt nog.
Citera
2025-08-30, 17:17
Medlem
Göran Persson är människan som ligger bakom förstörelsen av Sverige till största del, har fått alldeles för lite rättfärdig kritik genom åren, har ansetts som en mysgubbe som inte får röras….??
Av otroligt många
Citera
2025-08-31, 01:48
Medlem
Har mycket hellre velat se Dawit Isaak som statsminister än Persson också
Många borde kunna bringa bättre vålstånd i Sverige än g.persson…. 👍👍
Citera
2025-08-31, 09:58
Medlem
bl-gr-ns avatar
Så länge Sverige har har EUs överhöghet, så kan Sverige inte få svängrum nog för Sverige och svenskarnas välfärd.

Våra EU-sympatiserande/köpta politiker, kan dock stoppa stora pengar i sina egna fickor, genom att vara underdåniga EU-eliten.

Magdalena (Alkis-Magda) Andersson, HBTQ-Kristersson är bara toppen av EUs handgångna henar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in