2025-05-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Riksbögen Gardell griper in och försöker rädda Thybergs jobb.

https://www.expressen.se/kultur/jona...-talet-langre/

Gardell fattar inte, det är just pågrund av mentalitet som Gardell att man inte kan arbeta inom säkerhet. Hade det varit statsministerns fru som vikt ut sig eller skickat naken bilder så är det en annan femma. Men det här handlar inte om att man är homo eller gay, det handlar om anseendet. Jag känner personligen några absoluta topp politiker som har skeva tankegångar och inte alltid perfekta men dom skulle aldrig ens få för sig att dela naken bilder på sig själva på internet, det finns inte på kartan. Dom skulle göra allt för att inte tabba sig. Du kan inte ha den högsta säkerhets positionen och ha dick picks samtidigt. Sorry men nej! Gardell ge dig. Gardell avslutar artikeln med att Thyberg kan skicka sina naken bilder till honom själv. Gardell gör inte saken bättre för bögar med topp positioner med detta avslutande inlägg.
Citera
2025-05-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Sverker Åström var motsatsen till ”fullkomligt öppen”.

Karln ”kom ut” vid 87 års ålder, år 2003.

Genom att Åström i en tidningsintervju, respektive i efterordet till en nyutgåva av boken ”Ögonblick. Från ett halvsekel i UD-tjänst”, berätta att han var homosexuell.

För allmänheten, ja, men internt var han lika öppen som de tonårsarslen som han uteslutande knullade. Verkligen alla visste det. När han kom ut för allmänheten tydliggjorde han att han inte bara var bög utan också pederast. "Pojkarna har alltid varit i samma ålder oavsett hur gammal jag varit" och "när de blev äldre tappade jag intresset", beskrev han sin typ av bögeri.

Det visste UD, säpo och statsministrarna redan från 1940-talet.
Senast redigerad av banal 2025-05-09 kl. 13:39.
Citera
2025-05-09, 13:20
Medlem
FredochFrids avatar
Jag tycker det känns alldeles självklart, och helt uppenbart, att den av statsministern utsedde säkerhetsrådgivaren antas ha lagt upp bögbilder på grindr
Citera
2025-05-09, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Gardell fattar inte, det är just pågrund av mentalitet som Gardell att man inte kan arbeta inom säkerhet. Hade det varit statsministerns fru som vikt ut sig eller skickat naken bilder så är det en annan femma. Men det här handlar inte om att man är homo eller gay, det handlar om anseendet. Jag känner personligen några absoluta topp politiker som har skeva tankegångar och inte alltid perfekta men dom skulle aldrig ens få för sig att dela naken bilder på sig själva på internet, det finns inte på kartan. Dom skulle göra allt för att inte tabba sig. Du kan inte ha den högsta säkerhets positionen och ha dick picks samtidigt. Sorry men nej! Gardell ge dig. Gardell avslutar artikeln med att Thyberg kan skicka sina naken bilder till honom själv. Gardell gör inte saken bättre för bögar med topp positioner med detta avslutande inlägg.

Jaa ..ge Gardell jobbet. Han har ju rätt kvalifikationer... ärkebög och myrhjärna samtidigt.
Citera
2025-05-09, 13:22
Medlem
Patetisk moralpanik av islamisterna här i tråden. Eller ni kanske är sk konservativa nationalister — samma sak. Har inget brott begåtts förstår jag inte problemet med bilderna. Problemet jag ser här är att han undanhöll information om bildernas existens, inte bilderna per se. Jag skulle t.o.m. vilja påstå att om bilderna är kända och kanske även sprids bland skvallrande folk på nätet så borde det minska säkerhetsrisken. Hur skulle dessa bilder kunna användas i utpressningssyfte om alla redan känner till deras existens? Bryr sig någon vuxen kulturellt svensk överhuvudtaget om att någon annan vuxens kukbilder ligger på nätet bland alla andra hundratals miljoner kukbilder på nätet? Detta kanske vore chockerande för 20 år sedan men knappast idag. Ska alltså ingen som skickat någon porrig bild på appar kunna inneha politiskt uppdrag i SD:s islamsverige? Lycka då till med att hitta kompetenta politiker i framtiden när generationerna som växte upp med dessa appar tar över. Då får vi de politiker vi förtjänar, dvs totala losers som indoktrinerats i partipolitiken sedan barnsben och aldrig levt ett normalt liv.
Citera
2025-05-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttsing
Om nu bilderna inkommit till Regeringskansliet så borde de vara allmän handling, som kan begäras ut?

Ja, i princip men bilderna kommer allra minst att maskas. Nån borde, dock, verkligen pröva!
Citera
2025-05-09, 13:26
Vad jobbade hans man med under tiden i Ukraina? Homolobbying mot ukrainska ungdomar? Väldigt suspekt i sig självt.

Finns dessa också med på bilderna?
Citera
2025-05-09, 13:30
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Florian Fuckner (älskar namnet plus stilig karl) och Tobias verkar inte vara heller bögar som kör med lack och latex eller med amfetamin-fester. Vill inte kalla dom trista men... har en känsla att "jogga söndag klockan 6" och "nymålad hall i greige" är mer deras pryl.
(visserligen i dom stillaste vatten osv)
På något sätt tycker jag att det senare beteendet är om möjligt ännu sjukare.
Citera
2025-05-09, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad är det för bild? Bilden måste fram nu på direkten? Man undrar ju lite hur en bild kan påverka så mkt.

Han kanske ligger och kryper naken, med halsband och koppel, hehe.
Citera
2025-05-09, 13:33
Medlem
Stämmer det att TT fortfarande sitter kvar på ämbetet som Sveriges ambassadör i Ukraina?

Hemskt om detta fallet inbegriper övergrepp på unga utsatta pojkar i Indien, Afghanistan och Ukraina.
Citera
2025-05-09, 13:36
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
På något sätt tycker jag att det senare beteendet är om möjligt ännu sjukare.
Lol! Är beredd att hålla med. Problemet här verkar ju snarare vara att han har undanhållit det, känns som en grej man borde berätta under säkershetsprövningen. Sen tycker jag att det är befogat att ställa frågor om hur granskningen går till. Han har tagit sig igenom hela processen men blir avslöjad av pressen på några timmar. Har de inga egna möjligheter att gräva utan att personen berättar allt?
Citera
2025-05-09, 13:36
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Är det inte en riskfaktor att ha homofiler inom säkerhetsklassade jobb?

på vilket sätt skulle det vara det, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in