2025-05-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Om Thyberg hållt detta hemligt så kan detta användas som utpressning.

Då får man ställa sig frågan - vad döljer Thyberg mer? Och kan detta använda för att utpressa Thyberg. "Säg detta till statsministern när han frågar - annars berättar vi om xxx och yyy".

Thyberg fick inte avgå för att det fanns nakenbilder - han fick avgå för att han försökt dölja detta.
Absolut är det ett problem om Ulf inte visste, och om säpo inte heller visste. Jag tror dock att Ulf har kompetens i området.
Citera
2025-05-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Klart han är diskret. Hur ska böget annars kunna dölja att allt han bryr sig om är bögsex.

Bögar är som psykopater. Dom verkar mer normala än genomsnittet men är onda robotar inombords.

Många som ogillar homosexuella har ofta en osäkerhet vad det gäller den egna sexualiteten. Har många bögar som vänner, riktigt fina vänner. De skulle nog inte nedvärdera andra som psykopater.

Släpp tanken på att Thyberg bara bryr sig om börsen. Han är välutbildad, trevlig och har säkert ett härligare liv än de flesta.
Citera
2025-05-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Absolut är det ett problem om Ulf inte visste, och om säpo inte heller visste. Jag tror dock att Ulf har kompetens i området.
Det är många på Facebook som är förundrade över att
Ulf Kristersson väljer en gråsosse som sin säkerhetsansvarig. Kan det vara så att smygbögen Ulf
såg sin chans till bombom med Thyberg?
Citera
2025-05-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
När det skickas efter 33 min, och skickas till rätt instans på regeringskansliet och till media samtidigt, så är det organiserat. Det var dessutom inte bara profilbilder

Organiserat av någon annan bajspackare som såg sig förfördelad.
Det är inget som främmande makt har tagit fram, om det inte är för att kratta manegen för att vår statsminister som är gift med en kvinnlig präst också är bajspackare...

Det resonemanget kan jag köpa att Uffe vill ha bajspackare som han också kan packa bajs i röven på, annars är det otänkbart med främmande makt.
Kan förstå att Uffe vill leda in det på det så inte alla förstår att det är en bajspackare som leder landet.

M måste vara rökta till nästa val... Ruinfeldt var ju lika illa om inte värre :-) :-)
Citera
2025-05-10, 20:17
Medlem
Har det framkommit något mer om bilden annat än att det var en "dickpic?

Jag tänker att det måste vara något "extremare" för att den ska bedömas utgöra ett säkerhetsrisk. Har svårt att se att en "vanlig" nakenbild på en öppet homosexuell man skulle kunna användas som utpressning eller på annat sätt hota rikets säkerhet.
Citera
2025-05-10, 20:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hm...

Samtidigt bubblar en frustration över hur händelsen har hanterats på utrikesdepartementet, där Thyberg har arbetat som ambassadör och senast som chef för enheten för Östeuropa och Centralasien.

”Folk på UD är upprörda över hur Thyberg slängs under bussen av Kristersson. Det finns en gyllene regel om att politiker i ledande ställning inte ska skylla på tjänstemän och det bryter Kristersson emot nu.”, skriver en UD-källa till Expressen.

Personen berättar också att det råder panik i nationella säkerhetsrådet.

”Folk skriker åt varandra och känslan av att ingen har kontroll är påtaglig efter senaste dygnet. Alla vill skydda Ulf och överreagerar.”

Vad ska detta betyda? Någon på UD tycker att det är Kristersson som ska avgå och inte Thyberg!? Det är väl inte Kristersson som lagt ut kompromotterande på sig själv!?

Att de flesta på UD är inbitna sossar som hatar Kristersson och moderater. Statsrådet Malmer Stenergard, kabinettssekreteraren och statssekreterarna är förstås moderater men resten är tjänstemän och dom längtar efter att sosseriet så snart som möjligt kommer tillbaka och sköter ruljansen på UD — precis så som dom blivit uppfostrade att tycka.
Citera
2025-05-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Många som ogillar homosexuella har ofta en osäkerhet vad det gäller den egna sexualiteten. Har många bögar som vänner, riktigt fina vänner. De skulle nog inte nedvärdera andra som psykopater.

Släpp tanken på att Thyberg bara bryr sig om börsen. Han är välutbildad, trevlig och har säkert ett härligare liv än de flesta.

Och precis ingen normal Svensson skulle byta plats med henem.
Citera
2025-05-10, 20:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Du begrep ingenting av mitt inlägg och vad det handlade om. Istället raljerar du om skillnaden på att skicka en porrbild och vara bög. Skaffa lite läsförståelse innan du postar i ditt tangentbordskrig.

Han är bög. Han postar nakenbild till någon annan bög, och din slutsats är att han kanske blir hackad och det visar sig att han är pedofil?

Vilken jävla normal människa i högre position i samhället är så omdömeslös att han postar OFFENTLIGT nakenbilder på sig självt? Om han saknar det omdömet så kanske det finns fler hål i hans huvud eller hur? Ska sverige ta den risken? Nej. Jag förstad dig 100% och jag tror du innerst inne tänker detsamma men är woke.
Citera
2025-05-10, 20:38
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Det är många på Facebook som är förundrade över att
Ulf Kristersson väljer en gråsosse som sin säkerhetsansvarig. Kan det vara så att smygbögen Ulf
såg sin chans till bombom med Thyberg?

Hur många bögar omger sig Kristersson med egentligen?
Citera
2025-05-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vilken jävla normal människa i högre position i samhället är så omdömeslös att han postar OFFENTLIGT nakenbilder på sig självt? Om han saknar det omdömet så kanske det finns fler hål i hans huvud eller hur? Ska sverige ta den risken? Nej. Jag förstad dig 100% och jag tror du innerst inne tänker detsamma men är woke.
Hur vet du att det är offentligt?
Citera
2025-05-10, 20:47
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Hur vet du att det är offentligt?

Han har sökt kontakt med andra män med porrbilder, det är så Grindr fungerar. (Jag avböjer kommentaren "Hur vet du det", sett den för mycket redan.)
Citera
2025-05-10, 20:48
Medlem
AreYouBacks avatar
Killen är ett pervo, svewrige skall inte riskera na7got. Inget woke är värt landets säkerhet men hälften av er tycks tycka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in