2025-05-05, 11:41
Avstängd
Det finns massor av filmer som baserar sig på serier men den absoluta majoriteten av dem verkar bygga på amerikanska superhjältar. Vad skulle du vilja se omvandlas till film och hur skulle det se ut? Skulle du vilja att det är tecknat, animerat eller kanske vill du att riktiga människor ska spela de seriefigurer du gillar så mycket?

Har tänkt på Thorgal en hel del på sistone. Kan faktiskt inte förstå varför han inte har hamnat i klorna på nåt stort film- eller TV-bolag som kan göra nåt fantastiskt av honom. Hur kan de ha missat Thorgal som är en av de största serierna i världen? Det är obegripligt.

Svårt för mig att välja om det skulle bli animerat eller om det skulle vara skådespelare som skulle ta rollerna. Tror det skulle kunna bli riktigt bra med det senare. Film eller TV-serie? Vilket som, bara det blir av. Sen hålla tummarna för att de väljer duktiga och okända skådisar. Vem skulle spela självaste Thorgal? En fråga att klura länge och väl på.
Citera
2025-05-05, 11:48
Medlem
Malawi-Golds avatar
Kronblom
Citera
2025-05-05, 11:51
Medlem
VoktorDodkas avatar
Modesty Blaise som tv-serie, det funkade inte på film men i serieformat skulle det nog bli bättre, samma med Fantomen.

Kanske Agent X9 som tv-serie med lite längre avsnitt än brukligt, då med en serie i varje avsnitt, typ ett avsnitt med Rip Kirby, nästa avsnitt med Garth osv, kunde gå i en evighet.
Citera
2025-05-05, 11:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Kronblom
Tecknat, animerat eller kanske har du en skådis i åtanke? Vem skulle passa att spela Kronblom?
Citera
2025-05-05, 11:55
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Tecknat, animerat eller kanske har du en skådis i åtanke? Vem skulle passa att spela Kronblom?

Jonas Karlsson kanske?
Citera
2025-05-05, 11:58
Medlem
One2Manys avatar
Über av Kieron Gillen

https://madhouseuk.net/cdn/shop/products/1_f7630232-0663-4b80-9ccd-a542c103c373.jpg?v=1596413196
Citera
2025-05-05, 11:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Modesty Blaise som tv-serie, det funkade inte på film men i serieformat skulle det nog bli bättre, samma med Fantomen.

Kanske Agent X9 som tv-serie med lite längre avsnitt än brukligt, då med en serie i varje avsnitt, typ ett avsnitt med Rip Kirby, nästa avsnitt med Garth osv, kunde gå i en evighet.
Skulle det vara tecknat/animerat eller vill du se Modesty spelas av en skådespelerska? Vem då i så fall? Även jag skulle vilja se Modesty som TV-serie. Skulle kunna bli riktigt bra. En av mina gamla favoriter.
Citera
2025-05-05, 12:00
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Skulle det vara tecknat/animerat eller vill du se Modesty spelas av en skådespelerska? Vem då i så fall? Även jag skulle vilja se Modesty som TV-serie. Skulle kunna bli riktigt bra. En av mina gamla favoriter.
Det skulle bli skitabra om det filmades i samma stil som Sin City(2005), en yngre Angelina Jolie hade varit grym som Modesty.
Citera
2025-05-05, 12:18
Medlem
Som föregående skribent, familjen flinta kommer jag att tänka på. Humor och äventyr. Jag saknar mycket av humorn som fanns i serietidningsvärlden.
Citera
2025-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Kronblom
Kronblom finns. Men är gammal. Likaså 91:an 47 Löken och Biffen & Bananen. Ingen särskilt bra.
Citera
2025-05-05, 13:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Pyton - nakna tjejer drar vitsar.
Citera
2025-05-05, 13:29
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Kommer ihåg min drömkombination var en film om Garth med Arnold i huvudrollen. Så klart! Men det var 20-30 år sedan. Nu är Arnold gammal och ingen läser väl Garth längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in