Citat:
Men du kan väl flagga bort dem själv. Allt är förstås relativt och du relativiserar väl själv. Det är relativt något annat. Antal mord med skjutvapen har förstås varit rekordhögt. Invandringen är väl inte rekordlåg om man jämför med när där den var som lägst. Men jämför du med 2015 och jämför den med då, kanske det blir så. Nu vill jag inte diskutera det, utan det handlar om yttrandefrihet.
Det finns en stor skillnad. En journalist backas upp av en tidning och utbildning. Med på FB kan en idiot i mammas källare skriva 1000 inlägg per dag helt gratis. Därför bör man kunna flagga bort idioter på nätet men inte idioter i tidningar.
Så stort slöseri med min tid att vada genom trams på FB. Jag skriver alltid samma inlägg "Nej det är rekordlite mord i Sverige", "Nej, det är rekordlåg invandring", "Nej, svensk ekonomi är riktigt bra" osv. Och varje dag kommer det nya idiottrådar med falsk information.
Yttrandefrihet förstörs om den används för falsk information.
Så stort slöseri med min tid att vada genom trams på FB. Jag skriver alltid samma inlägg "Nej det är rekordlite mord i Sverige", "Nej, det är rekordlåg invandring", "Nej, svensk ekonomi är riktigt bra" osv. Och varje dag kommer det nya idiottrådar med falsk information.
Yttrandefrihet förstörs om den används för falsk information.
Man kan väl ta alla marxister, varför ska de få yttra sig? Hela ideologin bygger på påhitt. Deras ekonomiska teorier är helt verklighetsfrämmande. Varför ska man få säga att människor kan byta kön, när det inte är sant? Varför ska man inte få säga att människor är olika, även när det gäller etnicitet, om det är sant? Det finns så mycket skit som sprids och ses som sanningar idag, men är rena påhitt och som man inte ifrågasätter, utan angriper de som säger sanningen istället.
Många journalister idag skulle jag påstår är rena puckon och andra rena aktivister, det handlar mycket om klick, inte journalistik. Att skapa känslor.
Men frågan du bör svara på själv, är varför just du ska få ha yttrandefrihet. Vi kan ta av dig din, då du genom att anse att andra inte ska få ha det, inte är demokrat, utan faktiskt ett hot mot demokratin. Varför ska sådana som du få yttra sig?