Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 16:35
  #3841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Gävle? Berätta please. Han pratade dumheter i Norrköping, men Gävle har gått mig förbi.

I övrigt tror jag vi skall avvakta med att inte ta deras röstsedel. De andra i partiet verkade överkörda, och sådant gillar de inte. Det kommer deras landsdagar i oktober ( ? ) och stort kan hända där, om han fortsätter att snacka skit.

Vem tusan skall man rösta på om inte SD?

Gävle..Norrköping..Tjockhult.
Det är ointressant var grodorna uttalades.
Låt oss bara hoppas att det inte sker i våra städer.
Citera
2017-06-08, 16:55
  #3842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Gävle..Norrköping..Tjockhult.
Det är ointressant var grodorna uttalades.
Låt oss bara hoppas att det inte sker i våra städer.
Man kunde ju ha missat något.
Citera
2017-06-08, 21:37
  #3843
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag har röstat på SD så länge som Åkesson har varit partiledare.Självklart blir det omöjligt för mig att fortsätta rösta på ett parti som utformas såsom Åkesson torgförde det i Gävle.
Jag har STOR förståelse för politisk strategi och begriper det politiska spelet relativt hyggligt.
Det sagt så finns det naturligtvis en gräns,och den överskreds med rejäl marginal i Gävle.
Men det finns inget bättre parti än dem i riksdagen och tiden rinner ut för Sverige. Därför är det viktigt att du röstar.
Citera
2017-06-08, 22:19
  #3844
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Om man bortser helt från invandringsfrågorna. (Uttjatat ämne vad gäller SD!)

Vart står SD i övrigt i politiken?

Vilka partier stödjer de i vilka frågor?

Andra frågor de driver?

Har de några duktiga kunniga inom ekonomi / juridik i toppen?

Det finns strömningar inom partiet som vill fokusera mer på traditionell folkmusik, järnrörsutveckling och inte minst bråk i krogkö. Om detta sedan ses som ett försök till realpolitik, möjligen för SD, inte för resten av nationen. Till och med den desperata AKB har börjat rulla bort från nyckelharpapartiet, det om något säger en del om hur än mer isolerade de kommer vara efter nästa val. Som alltid, det finns bara ett regeringsdugligt parti; Socialdemokratin under ledning av Statsminister Löfven. Rekordhög tillväxt Vs järnrörutveckling...
Citera
2017-06-24, 20:39
  #3845
Medlem
Luparions avatar
Med hänvisning till min tråd som blev låst nyligen så rådfrågar jag er här. Är det mest rationella för mig att gå tillbaka till SD för att förbättra min pappas situation eller finns det andra alternativ? jag ser inga andra partier som skulle kunnat förhindrat denna situation från början.

(FB) Det nuvarande Sverige har svikit min sjuka far. En gång för alla, SD 2018 eller inte?
Citera
2017-06-24, 21:47
  #3846
Medlem
Pansarhyenas avatar
Det hela är väl ändå jävligt enkelt: Antingen är du för att Sverige på sikt blir en del av den muslimska världen, med allt vad det innebär i fråga om kultur och värderingar och främlingskap för etniska svenskar, eller så röstar du på SD.

Inget tyder trots allt på att islams enorma tillväxt i landet kommer att brytas med mindre än radikala motåtgärder av ett slag som bara SD är beredda till, och mycket litet tyder på att invandrade muslimer och deras barn i någon högre grad anpassar sig efter sitt nya land.
Citera
2017-07-03, 10:27
  #3847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Många av mina vänner som jag finner är skarpsinnade påstår att Sverigedemokraterna är rasister och vill ta bort exakt alla människor med en annan ursprung. Men jag har aldrig någonsin noterat detta själv att Sverigedemorkaternas mål är det.

Utan deras mål är ju helt enkelt jälpa människor som redan bor i landet, minska invandringen /ha en lång tids stopp av invandring, hjälpa människor i flyktingläger, höja juridiska straff m.m.

Så vart skall man tolka och förstå att de vill få bort alla människor ifrån en annan urspung. Eller är det bara jag som är naiv och inte förstår?

Jag ser mig som en person som inte är särskilt klok av mig och möjligtvist missat kanske den sortens information.

Men mina vänner som faktiskt har god utbildning och påvisat flera gånger att de är kloka, påstår att SD är ett parti som vill få bort alla människor med en annan urspung.

Vad är sanningen?!

Det finns en intervju här från -98 med Jimme Åkesson där han helt vill stoppa den utomeuropeska invandringen och skapa ett återvändningsprogram för de som kommit hit. Samtidigt har jag hittat intervjuer från början där de inte haft nå problem med restrektiv invandring. När jag kikade i deras partiprogram då de kom in i riksdagen hittade jag heller ingenting som tyder på att de skulle ha något problem med personer från andra länder i sig. Det största problemet då som nu, verkar de ha med personer som kommer hit men vill leva som de gjorde i det land de nu kom ifrån.

Samtidigt ska man inte dra sig för att hymla med att SD dragigt till sig personer som tycker varenda icke-vit ska ta sitt pick och pack och åka hem. Precis som man inte ska hymla med att Vänsterpartiet dragit åt sig personer som fortfarande tycker att Kuba är bra och verkar sakna Sovjet.

Själv har jag dragit mig för att rösta på SD, lite av ovan nämnda skäl. Utvecklingen har dock gått så åt skogen i Sverige, tyvärr. Och jag önskar verkligen att de andra partierna kunde ta invandringsfrågan på allvar och dra i nödbromsen. Ordentligt. Tyvärr verkar de inte göra det, och även om endel verkar försöka göra några utspel så känns det lite som om Ingvar Kamprad skulle säga att han behöver betala mer skatt. Sett till tidigare år så går det helt enkelt inte att ta seriöst.

Hörde någon politiker för bara några dagar sedan (tror det var moderat) som talade om integrationsutmaningen. Jag menar...utmaningen? Det är ingen utmaning. Det är ett riktigt allvarligt samhällsproblem (på flera plan) som resulterat i paralellsamhällen!

Här finns föresten även lite gamla grejjer med SD. Men kolla även upp nya.
Citera
2017-07-05, 16:24
  #3848
Avstängd
Röstar på SD för andra gången av 5 anledningar, viktigaste först:

* Jag växte upp i Södertälje och fick från Assyrianer/Syrianer ta emot både spottloskor och ringa misshandel utan anledning. Inte ens de värsta svenskarna betedde sig så, t.ex. mobbaren som hade en alkoholiserad far.

* Det har blivit uppenbart hur fega och/eller bekväma de andra partierna är, när de tvingas konfronteras med SD. Om detta är hur de hanterar invandringsfrågan, hur illa sköter de landet när det gäller andra saker?

* Jimmie Åkesson verkar vara seriös och ha ett stort tålamod.

* Ju större parti SD blir, desto mer intressant kommer politiken att bli. Allt ställs på sin spets, och till slut kanske det är bara de vettiga politikerna kvar.

* För att jävlas med mina bekanta.

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Debatt mellan Richard Jomshof och Ylva Johansson om ökningen av det sexuella våldet kopplat till migrationen. Jomshof är påläst med ett brett faktaunderlag och ger, helt klart, ett seriösare intryck än Johansson.

http://avpixlat.info/2017/03/31/sd-s...-logner-i-bbc/

Tack, intressant
__________________
Senast redigerad av SuperSizeMe 2017-07-05 kl. 16:57.
Citera
2017-07-11, 09:37
  #3849
Medlem
Clidjurs avatar
TS har följande frågor som en anledning till att rösta SD.

1. Invandringspolitiken.

Redan här börjar det velas, prat om "öppen svenskhet" och att inte ens ställa det som krav i förhandlingarna med Allmänna Valmansförbundet, moderata partistrateger tolkar det troligen som tillgång till köttgrytorna för partiledningen är det primära.

2. Det mångkulturella samhällets stora problem med kriminalitet.

De enda som belyser just det problemet är "alternativa" media, som partiledningen anser vara "ideologiskt avvikande" på mycket vaga grunder, mest för att trots att SD har allt att tacka de så kontrolleras de inte direkt av en viss maktgalning, därav "ideologiskt avvikande".

3. Svenskhet i fokus.

Partiet vågar inte ens säga att Islam hör inte hemma i Europa utan att partisekreteraren får pudla offentligt, tvingad till det av partiledningen. Kan man inte ens säga det så undrar jag om man inte satsar på att bli ett nytt "antirasistiskt mittenparti" vilket gör en röst på SD totalt kontraproduktivt.

4. Framtiden - Vilket Sverige vill Du ha i framtiden?

Ett Sverige för etniska Svenskar kan ju vara en bra början. En fullständig självklarhet ända fram till cirka 1980 talet, att SD inte ens säger Sverige åt Svenskar får en och undra om det inte är ett kulturmarxistiskt parti i själva verket.

5. Den ekonomiska politiken.

Varför skulle man rösta på SD när man kan lika gärna rösta på orginalet, moderaterna?

6. EU.

Till och med kritik mot överstalighet är nedtonat så mycket det går, nu är det fläsket från Batra som hägrar och inga sakpolitiska petitesser får störa.

So you tell me, som Donald Trump skulle troligen ha sagt varför man ska rösta på SD?
__________________
Senast redigerad av Clidjur 2017-07-11 kl. 09:40.
Citera
2017-07-12, 16:30
  #3850
Medlem
PropusGhandis avatar
Nja, SD är ju inte alls en kopia av Moderaterna som några skriver. De är ju inte ens borgerliga i normalt använd begreppsmening. Snarare sossiga i ekonomisk politik och EU-tankarna är rätt outvecklade. Inte minst när man ser vilka de har skickat till Bryssel för att företräda Sverige...

Hellre en röst på Medborgerlig Samling där vi icke-sossar kan få en normal borgerlig politik, vilket Allianspartierna har misslyckats med det mesta de senaste åren. Inte minst migrationsfrågan.
Citera
2017-10-09, 21:56
  #3851
Medlem
Jag läste här om dagen där det stod att bara 12 % av hela Sverige är invandrare just nu, men ändå så orsakas 82 % av alla brott av invandrare, patetiskt asså!
Citera
2017-10-09, 23:07
  #3852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
I den här tråden kan vi lista argumenten för varför man ska rösta på Sverigedemokraterna. Jag presenterar några viktiga argument här nedan, bidra gärna med fler.


Om Du vill Sverige och det svenska samhällets bästa så bör Du fundera på om det inte är Sverigedemokraterna Du ska rösta på.


Sverigedemokraterna är ett parti som vill behålla det goda Sverige, det Sverige som dom flesta vuxit upp i. Ett tryggt samhälle där Du inte behöver vara rädd när du går hem på kvällen, ett Sverige som är tryggt och harmoniskt. Ett Sverige som präglas av svenska värderingar och normer, inte muslimska värderingar eller någon annan kulturs normer och värderingar heller för den delen.



Varför Du ska rösta på Sverigedemokraterna:


1. Invandringspolitiken.
Invandringspolitiken har skötts på ett katastrofalt sätt de senaste årtiondena, det har massimporterats människor från främmande länder som har totalt annorlunda normer och värderingar än våra svenska. Invandringen kostar fullkomliga fantasisummor, som Du och jag är med och betalar!

Det har nämts lite olika siffror men en rimlig uppskattning ligger någonstans mellan 40-270 miljarder kronor årligen. Samtidigt har Sverige en ENORM stadsskuld! Samtidigt får många pensionärer inte den hjälp de borde få på sin ålders höst. Samtidigt är massor av ungdomar arbetslösa.

Frågan är om Du verkligen vill att Dina pengar ska gå till en utopisk massinvandringspolitik med extremt stora baksidor? Eller om pengarna kanske kan användas på ett vettigare sätt för alla medborgares bästa? Valet är Ditt, det är Du som måste ta ställning till vad Du vill att Dina skattepengar skall gå till och det enda sättet Du kan påverka det genom är att rösta på ett parti som Du tycker har en sund syn på den saken. Sverigedemokraterna har som jag ser det en mycket sund syn på sakfrågan kring massinvandringens enorma kostnader. Fördelarna uppväger inte på långa vägar nackdelarna med massinvandringen och det mångkulturella samhället.


2. Det mångkulturella samhällets stora problem med kriminalitet.
I och med att vi har tagit hit och fortsätter ta hit så enormt mycket människor från Afrika, mellanöstern mm. Så har vi också fått de stora baksidor som "det mångkulturella samhället" bär med sig! Vi har fått den mångkulturella kriminaliteten i vårt samhälle!

Den hade vi inte tidigare då vi var en mer homogen nation bara för något årtionde sedan.

Vi har tagit hit alldeles för mycket människor på alldeles för kort tid, från främmande länder som är totalt annorlunda från oss själva. Dessa faktorer har skapat väldigt stora problem! Då många av dessa människor har oerhört svårt att anpassa sig till det svenska samhället och förblir därför i utanförskap, något som är en bidragande orsak till den höga nivån av brottslighet bland invandrare!

Vi får också helt nya "mångkulturella inslag" i brottsligheten, sådant som inte existerade tidigare i Sverige, såsom "bötning", "gruppvåldtäkter", "hedersmord" och dylik skit!

Ett annat inslag som kanske inte är "direkt olagligt" men ändå är väldigt obehagligt och fel är det faktum att unga svenska tjejer nuförtiden var och varranan dag får hör att de är "horor" eller "svennehoror", från företrädesvis invandrare från muslimska länder, mellanöstern och Afrika. Sådana grova och oförskämda tillmälen förekom knappt alls för bara ett par decennier sedan innan dessa människor kom till Sverige. Idag används dessa grova förolämpningar dagligen mot unga svenska tjejer.

Våldet och brottsligheten kommer fortsätta att öka i och med att inget av de etablerade partierna i riksdagen är intresserade av att göra något åt massinvandringen, utan nöjer sig med att låta det rulla på som de har gjort nu i många år!

Det borgerliga blocket brukar visserligen slå sig lite för bröstet när det kommer till frågan om "kriminalitet", och visst en marginell förbättring kan ske på den punkten om borgarna vinner valet, men på det hela taget så är det en "droppe i havet"! Det är mest tomma ord och retorik, sen blir det små marginella förbättringar.

Sverigedemokraterna däremot, vill ta krafttag mot det grova våldet och annan grov brottslighet och när det kommer till "kriminella invandrare" så vill Sverigedemokraterna utvisa dessa kriminella element efter avtjänat straff!

VARFÖR ska en grovt kriminell invandrare överhuvudtaget få uppehålla sig i Sverige? Det är något som är komplett vansinnigt och FEL! Om Du har samma uppfattning så är det enda alternativet Du i dagsläget kan rösta på Sverigedemokraterna.


3. Svenskhet i fokus.
I alla frågor där "svenskhet" kan ha relevans ska svenskheten få ökat fokus, svensk kultur, identitet och historia. Exempelvis mer svensk historia i skolorna. Det är viktigt att känna sitt lands kultur och historia och vara stolt över den. Och på den punkten har vi alldeles för lite av den varan i Sverige! Rotlöshet, historielöshet i kombination med mångkultur är en fenomenal mix för att skapa "våld", "kriminalitet" och "mängder med problem"! Det är inte något Sverigedemokraterna vill ha. Sverigedemokraterna vill bevara den svenska identieten och kulturen, det är mycket viktigt för att skapa ett bra land och samhälle att leva i.


4. Framtiden - Vilket Sverige vill Du ha i framtiden?
Om vi inte gör något åt den skenande massinvandringspolitiken snarast möjligt! Kommer det inte finnas något Sverige i framtiden!

Det kommer på kartan finnas ett land som heter Sverige, men det är också allt. Sverige kommer då vara ett land där ingen av idag skulle känna igen sig!

Enligt en bok (som jag tyvärr glömt bort titeln på) så har det gjorts beräkningar som visar att om massinvandringspolitiken fortsätter som den gör idag kommer Du som svensk vara i minoritet år 2056! Kanske det inte spelar Dig personligen en avgörande roll då Du vid det laget är ganska så gammal, men frågan är om det är det land Du vill efterlämna till Dina barn?

Ett land där svensken är i minoritet i sitt eget land, ett land som präglas av våld, kaos och motsättningar mellan olika etnisiter! Ett land där Islam vuxit sig oerhört mycket starkare än idag, ett land som står många steg närmare att när som helst bli en "islamskt stat". Särskilt kvinnor kommer bli de stora förlorarna i en sådan framtid, när islamska värderingar i allt högre grad börjar kuva även svenska kvinnor.

Frågan är om det är så Du vill att Sverige ska se ut? Om det är så Du vill att Dina barn och barnbarn ska ha det?

Om Du inte vill ha det på det viset är det enbart Sverigedemokraterna Du kan rösta på, inget av de etablerade riksdagspartierna är som sagt intresserade av att byta spår, utan vill fortsätta på den inslagna banan med ovan givna framtida scenario som följd!


5. Den ekonomiska politiken.
Sverigedemokraterna är ett mittenparti, det är viktigt att komma ihåg. Det finns många felaktiga påståenden, om att Sverigedemokraterna skulle vara "högerextrema" eller Sverigedemokraterna skulle vara "Socialdemokratiska" etc. Min personliga bedömning är att dom står strax till höger om Socialdemokraterna vad gäller den ekonomiska politiken. Sverigedemokraterna är öppna för samarbete med alla partier vid en riksdagsplats. Vad gäller "sociala trygghetssystem" som A-kassa och sådant så är det inget som Sverigedemokraterna vill kraftigt försämra, vilket brukar vara fallet när man talar "högerpolitik". Sverigedemokraterna är även för en mindre skattesänkning, denna kan man finansiera och ändå bibehålla en hög standard på sociala skyddsnät, genom att överföra de många miljarderna som går rakt ned i vasken (massinvandringen) och istället använda delar av dessa miljarder till en skattesänkning. Det gynnar alla, det ger folket en ökad köpkraft och det stimulerar den svenska ekonomin och ger i slutändan fler arbetstillfällen. Jag är inte så insatt i den ekonomiska politiken, men som sagt vet man att dom är ett mittenparti så har man nog också ett hum om ungefär vart dom står i ekonomiska frågor.


6. EU.
Sverigedemokraterna motsätter sig "överstatlighet" inom EU, dvs att EU skall diktera vad vi i Sverige ska göra och inte. Sverigedemokraterna är för samarbete mellan europeiska länder och länder i vårt närområde, men vill inte se ett överstatligt EU, Sverige skall vara en suverän stat.



Det var några viktiga argument, bidra som sagt gärna med fler Ni som har vettiga förslag.


PS. Jag vill också passa på att poängtera att jag inte har någon som helst koppling till Sverigedemokraterna och att ovan givna argument är min egen uppfattning om vad Sverigedemokraterna står för.

Det där efter PS är nog ljug i den högre skolan.
SD är ett parti som jag inte skulle rösta på, inte ens om hälften av vad de lovar vore sant.
De var ju med och lät skattefifflare stoppa undan 100-tals miljarder i skatteparadis, så något ärligt parti är de inte heller.
De var med och införde amnesti men kallar det självrättelse för skattesmitare, enligt Nordiska ministerrådet finns minst 400 miljarder svenska kronor gömda i skatteparadis. Men enligt Torsten Fensby handlar det snarare om 500 miljarder kronor.
SD är bara en mer brun variant av de övriga högerpartierna i Riksdagen, alltså samma skrot och korn som gamla Ny Demokrati, och en av dess partiledare är ju "mentor" åt Åkesson.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback