Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-17, 02:02
  #3805
Medlem
Fundamentalistisk islam gör att jag troligtvis kommer rösta på SD. Det blir ett HELVETE om VI inte säger ifrån!
Hur stor är chansen att något annat parti gör det?
Kanske behövs det en extrem för att övervinna en annan.

https://www.youtube.com/watch?v=Tv05...CqvLcLV0-3d2Gv
Citera
2016-07-17, 19:12
  #3806
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Den senaste tidens utveckling har fått mig att börja överväga att rösat på SD igen dels den senaste beslutet att favorrisera invandrare har verkligen börjart få mig förbaskad. Men vill SD bli seriöst bemötta bör dom ha en politik som även inluderar den miskötta infrastrukturen, Sociala orättvisorna och Bostadsfrågan som jag anser vara en av dom absolut viktigaste samhällsfrågorna.
Problemet är att alla frågor kokar ned till statens resurser och åtaganden. Massinvandringen suger allt mer av statens resurser, det gör att det blir svårt att både investera och lösa diverse problem inom statens fögderi. Utbildning, infrastruktur, försvar, polis, sjukvård och äldrevård, allt blir lidande, allt.
En mycket kraftigt reducerad invandring och rejält sänkta bidrag och förmåner till invandrare utan egen försörjning eller medborgarskap är ett måste.
Citera
2016-10-12, 14:15
  #3807
Medlem
Hej. Jag håller på med en uppsats och som ni säkert förstår är jag ganska desperat när jag letar svar här. Jag behöver helt enkelt exakta och konkreta svar på varför SD blivit så stort - m.a.o. varför människor väljer att rösta på partiet. (Detta vet jag självklart, men jag behöver en trovärdig källa, och ni förstår nog att den inte kan vara flashback.) Så tack till dig som skriver dina åsikter här i min enkät också:
https://surveyplanet.com/57f4e76b0fd7773010cf39c1
Citera
2016-10-13, 08:25
  #3808
Medlem
Returpappers avatar
Man kan tycka att Sd;s politik är bra på andra sätt än när det gäller invandringen. Att alla pensionärer ska betala lika skatt som andra, att vi ska ha ett starkare försvar. Det vill kanske Kd också men inte genast. Att vi inte ska vara med i EU och Inte med i Nato tycker även vänsterpartiet.

Sd är bara unika på en punkt de vill minska invandringen mer än de andra. Helst inte ha någon alls även om de tonat ner det kravet som orealistiskt just nu.

De vill även ta bort lyxboenden och unika förmåner för invandare som till exempel full garantipension till invandare trots att de inte jobbat mer än något år i Sverige. Invandrare ska inte ha bättre bidragsvillkor än svenskar. Den djupa orättvisan är det bara Sd som vill häva.
Citera
2016-10-13, 08:35
  #3809
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag har röstat på SD sen dom kom, men i nästa val så blir det en blankröst. SD är i dag lika jävla sopiga som Sossarna och MP. Sverige är utom räddning, det är förlorat sen Reinfeldts öppna era hjärtan - politik infördes.
Svenska folket vill ju så gärna ha det så här, så det är väl bara acceptera läget.
Citera
2016-10-14, 19:20
  #3810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wayfarer285
Fundamentalistisk islam gör att jag troligtvis kommer rösta på SD. Det blir ett HELVETE om VI inte säger ifrån!
Hur stor är chansen att något annat parti gör det?
Kanske behövs det en extrem för att övervinna en annan.

https://www.youtube.com/watch?v=Tv05...CqvLcLV0-3d2Gv


SD tycks inte ha några planer på ett förbud mot fundamentalistisk islam - eller islam överhuvudtaget. Sådant förekom möjligtvis tidigare inom partiet men knappast nu längre, sedan SD blivit ett riksdagsparti.
Normaliseringsprocessen omvandlar alla riksdagspartier - inklusive SD.
Citera
2016-11-26, 11:36
  #3811
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Hur står sd i Israelfrågan?
Citera
2016-11-26, 11:52
  #3812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Hur står sd i Israelfrågan?

SD framstår allt oftare som riksdagens mest Israelvänliga parti. Vilket gör allsköns nazifascistiska antisemiter, som tidigare hoppades stort på SD, komplett rosenrasande. Riktigt lattjo att studera.
Citera
2016-11-26, 11:56
  #3813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag har röstat på SD sen dom kom, men i nästa val så blir det en blankröst. SD är i dag lika jävla sopiga som Sossarna och MP. Sverige är utom räddning, det är förlorat sen Reinfeldts öppna era hjärtan - politik infördes.
Svenska folket vill ju så gärna ha det så här, så det är väl bara acceptera läget.

Som liberal internationalist har jag alltid gillat ultranationalister av din sort, som kvickt kastar in handduken.
Citera
2016-11-26, 13:23
  #3814
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
SD framstår allt oftare som riksdagens mest Israelvänliga parti. Vilket gör allsköns nazifascistiska antisemiter, som tidigare hoppades stort på SD, komplett rosenrasande. Riktigt lattjo att studera.
Mmm, frågan är om man kan rösta på dom då? Fundera på Sverige i Palestinas situation.......
Självklart ska sd inte stödja rasism, här eller någon annanstans.
Citera
2017-01-15, 05:24
  #3815
Medlem
Jag har röstat på SD sedan 2006 och hoppats mkt på dem.
Men, frågan är vad de kan göra egentligen? Även om de skulle få 52% och kunna fatta alla beslut själv så har vi press/gap o skrikvänstern/mp-mupparna.
Skulle SD stå emot dem? Knappast, det har de ju inte gjort hittills, så fort media skriker så dansar SD. De kan inte fatta några impopulära beslut, då blir det som i USA och med Trump. Pressen skriver ner dem och det demonstreras hej vilt.

Titta bara på polisen, de är fullständigt lamslagna av ovan nämna galningar och det enda de kan göra är att bjuda på fika. Situationen i Göteborg och Nordstan är utom kontroll tydligen och som vanligt så kan polisen inte gå in och sköta sitt jobb. Hade det varit i Frankrike ex vis så hade det nog varit lite andra tag från polismakten.

Vi har en regering som är 1000 % globalister och en opposition som är skyldiga till att ha satt igång eländet (och som också vill ha en nattväktarstat och fixar det med öppna gränser). Så med andra ord så finns det inget parti som kommer att göra något åt situationen utan vi får nog finna oss i att detta land (+ Europa och som det synes USA också) är för evigt förlorade!

Dessutom så dröjer det nog inte länge innan alla galningar protesterar och skriker tills läget blir ohållbart (med Ryssland ex vis) och vi får ett fullskaligt världskrig på halsen. Globalisterna och eliten ger sig inte utan att förstöra världen först!
__________________
Senast redigerad av Dramig 2017-01-15 kl. 05:33. Anledning: Tillägg
Citera
2017-01-16, 11:33
  #3816
Medlem
goran744s avatar
Jag vet inte om det jag skriver nu hör ihop med den här tråden men jag vill säga varför jag tycker att man ska rösta på SD och ur min syn på saken.

Att lägga en röst på SD i det odemokratiska klimat som råder i landet idag är ett sätt för mig att egentligen ge min röst för yttrandefrihet som jag anser håller på att försvinna.
Politiker uppifrån har skapat ett odemokratiskt klimat där det tillåts att tysta folket.
Folket törs inte längre vara öppna med sina åsikter när de styrande tillåter folket att hoppa på människor, sparka människor och tysta människor som av rädsla att råka ut för otrevligheter och enbart på grund av åsikter om sakfrågor blir tysta.
Vi får inte prata öppet längre.
Vi får inte diskutera med varandra utan en otäck hatstämningen.

Jag accepterar inte det.
Jag accepterar heller inte öppen mobbing som i mitt tycke också är ett sätt att tysta massan.

För övrigt håller jag med i mycket som tagits upp här ovan.
Behöver inte gå in på partiets ideolog.
Det vet alla som röstat/ röstar på SD.
Det är synd att min röst skall behöva läggas på ett annat parti än det jag alltid röstat på ( Moderaterna)
Vacklat länge nu och kommer förmodligen att göra det fram till valet.

Rösta alltså på SD för yttrandefrihetens skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback