2025-04-27, 15:56
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fy fan för att skriva så om en död, vad vet du om det? Han simulerade inte. Karma drabbar dig med om du inte trodde det.

Du är tydligen lika trött som trådens mr Einstein, den döde EXTREMT kriminella individen hade vid oräkneliga tillfällen simulerat sjukdom! Så hur har ni tänkt er att lösningen på detta skulle vara när en intagen inte gör annat än ljuger om sitt fysiska tillstånd?
Citera
2025-04-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Grovt brott mot knivlagen är minimum 6 månaders fängelse. Grovt brott kan vara att man är full och har med sig kniven ute på krogen t.ex. Hade han använt den mot annan person hade han inte kommit undan med 6 månader.
Tack tack. Undrar om att bara visa upp kniven i självförsvar t.ex. om man blir hotad av några ingår i detta för att få dem att backa, men oavsett;

Undrar vad dessa 212 Lexbase-grejer handlade om.

Verkar inte ha varit någon förlust för samhället direkt att världen blev befriad från den där jävla Hussein.

Har han brott bakom sig så som stölder, rån, våldtäkter? Alltså hade han kommit till ett nytt land och betett sig som en korkad, kriminell tjuvaktig kackerlacka? Isf har jag noll sympatier, bara förakt och obrydd.

Låter extremt otroligt att det bara skulle varit 212 fall av cyklande utan lampa, personligt användande av marijuana t.ex. eller såna brott utan brottsoffer, nog mer en allmänt kriminell råtta som rånat, misshandlat och tjuvat och därmed var straffet inte tillräckligt.
Senast redigerad av .Void 2025-04-27 kl. 16:34.
Citera
2025-04-27, 16:31
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Han hade ju tydligen en historia av att simulera sjukdom. Ropar man varg för många gånger så...
Exakt det jag tänkte skriva!

Han får tyvärr skylla sig själv. Ingen som kände igen honom från förr tog honom på allvar antar jag. När han segade ned på golvet tänkte dom nog "ok, here we go again..."
Citera
2025-04-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphiez
Hans lilla dotter???

Ja och alla hans brottsoffer då?

Ja, det är en jämförelse som alla som arbetar inom sjukvården är helt förbjudna att göra av etiska skäl. Tänk dig själv om dina barn ska behöva mötas av sådana argument som att "Din farsa begick så hemska brott så du kan inte få vård här". I hur många generationer tycker du kriminellas straff ska följa?

Personligen har jag tagit om hand ett ungt par med brutna ryggar, på olika nivåer, som vi kunde vårda på samma rum. De var nyförlovade och förlamde från brottsnivån. I rummet intill vårdade vi rattfyllot för den svåra hjärnskakning han hade drabbats av då han körde på paret. De var "gammelsvenskar" alla tre och alla tre har i den svenska vården rätt till professionell vård. Möjligen skulle han möta paret i domstol senare. Hans barn, om han hade några skull knappast behöva straffas för vad han gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
När kriminella föräldrar dör eller utvisas så kan det vara barnens räddning.

Barn till kriminella pappor löper 2 till 4 gånger högre risk att själva bli kriminella jämfört med barn utan kriminell förälder. Barn vars föräldrar dömts till fängelse har 37 % högre risk att själva lagföras för brott vid 25 års ålder jämfört med barn vars föräldrar inte dömts till fängelse.

Risken är högre om pappans kriminalitet är återkommande, våldsam eller organiserad. I detta fall är det tydligt att kriminaliteten var återkommande, och det i sig tyder även på att det finns en genetisk riskfaktor.

En vettig person som vill sitt barn det bästa, inklusive att ge sitt barn de bästa förutsättningar, skaffar inte barn med en kriminell person eller en person med komplicerande diagnoser.

Jag har inte så insatt i den här mannens kriminella ryggsäck. Du får mitt medhåll om att det kan vara barnens räddning om de slipper ifrån en kriminell förälder, om det är så att en kriminell far eller mor är genuint elak och kriminell. Jag tänker då på föräldrar som systematiskt tränar upp barnen i föräldrarnas stöldraider i butiker och varuhus. En liten flicka som smugglades in till Sverige som ensamkommande för att bli "ankare" till sin egen familj i ett senare skede, blev senare mördad. Hela "ankar-affären" var genomplanerad av svenska socialarbetare. Flickan fick tillsammans med sina fostersyskon ranta omkring och plocka på sig saker under fostermammans ledning. Utanför butiken stod fosterpappan med bil och väntade på sin fru och barnen med alla varor de snott.

Sådant är sorgligt från början till slut.

Ja, det är väl bra om man lyckas avråda sina döttrar från att skaffa barn med kriminella. Men kanske ska vi börja tänka igenom detta med "samlagsrummen" på kriminalvårdsanstalterna. Svenska Tommy Zethraeus har under avtjänandet av sitt straff för massmord bytt namn, träffa en kvinna som han gift sig med och bildat familj så nu är den familjen mamma+pappa och tre barn.
Citera
2025-04-27, 17:11
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fy fan för att skriva så om en död, vad vet du om det? Han simulerade inte. Karma drabbar dig med om du inte trodde det.
Nu får du för fan ta och ge dig. Han var bevisligen kriminell och förtjänade både de ena och de andra. Jag hoppas att du aldrig sagt något ont om någon död kriminell, mördare eller Hitler för den delen, för då sitter du i stans största glashus.
Citera
2025-04-27, 17:33
Medlem
Den rasblandande frun borde kanske fundera ett slag över varför hon lierat sig med en kriminell invandrare, samt över mannens eget ansvar för att ha hamnat där han gjorde. Fängelser är rent allmänt farliga platser. Det är inte jättesvårt att inte bli lagförd och inspärrad.
Citera
2025-04-27, 18:00
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Krimvårdens personal är inte den mest intelligenta eller för den delen empatiska. Ett gäng knogsläpare.

Vem kan klandra dem? Borde vara pass om 2-3 timmar om dagen för dessa om de ska hålla upp en positiv energi.
Citera
2025-04-27, 18:10
Medlem
Varför hamnade han i arresten från första början?
Citera
2025-04-27, 18:10
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Krimvårdens personal är inte den mest intelligenta eller för den delen empatiska. Ett gäng knogsläpare.
Hur vet du det, hörsägen eller egna erfarenheter?
Det framgår inte vad apajäveln satt för eller hur sambon Louise kan leva med sig själv
Citera
2025-04-27, 18:14
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
En som fejkat sjukdom "tusentals" ggr tidigare på häkten och olika anstalter har ingen annan än sej själv att skylla!!!
Han har inte fejkat sin sjukdom. Han dog av den. Detta är problemet.
Citera
2025-04-27, 18:17
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Han har inte fejkat sin sjukdom. Han dog av den. Detta är problemet.
Det är inget problem att en kriminell jävla svartskalle har avlidit. Det är en välsignelse.
Citera
2025-04-27, 18:17
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du tror väl inte att brott mot knivlagen är det enda han har gjort? Expressen väljer såklart att bara skriva om det lindrigaste eftersom annars blir det inte lika bra snyfthistoria.
Jag vet inte.Vet du, Jag håller mig till fakta vi har. Expressen och Aftonbladet har jag inget för. Men han är dömd för brott mot knivlagen. Jag har inget emot människor som bär kniv i självförsvar. Morsan blev dömd för att jag gett henne tårgas i självförsvar. Det handlar om. Svensk sjukvård har mördat en till ur inkompetens,
Senast redigerad av wtfuk 2025-04-27 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in