Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 18:55
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Sovjet provocerade alltså USA genom att utveckla sin kapacitet för raketuppskjutning på andra sidan jorden? Precis som Irak provocerade amerikanarna med icke-existerande kärnvapen?

Stormakter hittar alltid godtyckliga skäl för intervention. Sovjet i sina grannländer, USA i hela världen.
Nej. USA har aldrig sagt att Sovjet provocerade dem att placera robotar t ex i Turkiet. Andra i tråden har sagt att USA provocerade Sovjet, vilket alltså inte stämmer. Genom historien har Sovjet provocerat, och USA svarat.
Men att placera robotar på Kuba var naturligtvis en provokation, och en gamble, som sprack när USA synade, och blockerade.
Och senare släppte de baser i Turkiet man ändå tänkt avveckla.
Citera
2025-04-30, 06:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Fel!

Syltryggen och förrädaren är du!
Du vill upprätthålla ett korrupt system för DU anser själv du är mer värd än vi andra pga ditt skit företag.
Ledsen kompis det är fler än dig som har egendomar och företag i Sverige trots vi inte bor kvar.

Den hjälpen jag fick av Sverige under corona - krisen när vi behövde komma hem var noll!!!
Men du tycker ändå att då skall jag ta mig ett vapen för att skydda de ynkliga i regeringen?

Är du på riktigt så dum i huvudet?
De första jag kommer skjuta på är Sveriges politiker. Sedan i andra hand kommer svenskar som dig och sedan skall jag välkomna ryssen med rosenblad och leda dem fram till bergrummet där resten av makthavarna sitter.

Allt detta skall jag göra GRATIS för att jag hatar allt vad Sverige står för idag.
Du får gärna arkebusera mig men glöm inte bort vi är många fler än vad du tror som är av mina åsikter så akta du dig så det inte blir dig vi hittar först.

Jag pissar inte på Sverige ens om det så står i lågor och att jag skulle offra mig själv och mina barn för skydda så förbannat fula politiker som de vi haft i landet de sista åren kommer aldrig ske!

För övrigt så har NI själva släppt in 3 miljoner muslimer till landet och ändå tror ni att ryssen är ert problem?

Sverige är verkligen över när man läser skit inlägg som dina.

(inlägget innehåller säkert språkfel och annat men jag får skylla på jag skrev det i affekt då jag är så förbannat trött på Sverige och er som bor där).
Ok, du hade i likhet med några miljarder otur under pandemin så nu är du beredd att kasta ut barnet med badvattnet.
Det var inte mycket till resiliens du låg inne med.
Citera
2025-04-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Trumps familj är judar, Zelensky är jude, Putin har en egen rabbi (Berel Lazar) och Dugin är en kabbalist. Om man vill förändra världen skapar man först en stor kris så att folken kräver den förändring som man redan har förberett för dem. Just nu pushar de för en ekonomisk kollaps och därefter ett tredje världskrig vad det verkar. Vad som sedan kommer ur det vet jag inte exakt men någon form av teknokratisk utopi där judarna styr.

Att slåss i det här kriget är att anta en roll som bonde på de satanistiska judarnas schackbräde.

Du är så långt nere i kaninhålet redan så det är bara att gräva dig ner en liten bit till så hittar du det nog.
Citera
2025-05-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sverige är ett av världens mest sekulariserade länder. Att du lider av katastroftankar, får du hantera med din terapeut.
Du är alltså helt omedveten om att svenskar kommer att vara i minoritet 2040? När andra folk, som inte är sekulariserade, tar över Sverige så kommer det att bli ändring. Titta på UK som ligger före vad gäller shariah.
Citera
2025-05-01, 12:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Du är alltså helt omedveten om att svenskar kommer att vara i minoritet 2040? När andra folk, som inte är sekulariserade, tar över Sverige så kommer det att bli ändring. Titta på UK som ligger före vad gäller shariah.
Storbritannien är också ett av världens mest sekulariserade länder, där den brittiska lagen alltid övertrumfar sharia.
Det finns råd, som muslimerna själva ombesörjer, men det övervakas noga och ingrips om brittisk lag överskrids.
Citera
2025-05-02, 08:30
Medlem
Citat:
Storbritannien är också ett av världens mest sekulariserade länder, där den brittiska lagen alltid övertrumfar sharia.
Det finns råd, som muslimerna själva ombesörjer, men det övervakas noga och ingrips om brittisk lag överskrids.
Brittisk lag kan ändras på ett kick. Det handlar bara om tid innan de sekulariserade är i minoritet. Sen blir det full fart och alla kommer att se ut som fågelholkar.
Citera
2025-05-02, 09:52
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Brittisk lag kan ändras på ett kick. Det handlar bara om tid innan de sekulariserade är i minoritet. Sen blir det full fart och alla kommer att se ut som fågelholkar.
Jaha, vi diskuterar alltså en katastrofångestkonspiration som du har och inte verkligheten.
Då lämnar jag diskussionen. Det där får du ta med en psykolog. De har blivit skickliga på din typ och på klimatångestpatienter.
Citera
2025-05-08, 13:08
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Mycket intressanta antaganden. Är med stor sannolikhet långt över din nivå när det kommer till träning och hälsa

Bubben då. Du är säkert en riktig liten gymråtta. Tyvärr räcker det inte med trappmaskin och höftlyft för att bli en god soldat. Apropå intressanta antaganden. Men du ska inte skämmas. Hela din generation är värdelösa i det här avseendet. Ni törs inte ens prata med det motsatta könet. Massor av smoothies men inte så mycket hembränt. Då blir det såhär.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2025-05-08 kl. 13:15.
Citera
2025-05-08, 19:53
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Bubben då. Du är säkert en riktig liten gymråtta. Tyvärr räcker det inte med trappmaskin och höftlyft för att bli en god soldat. Apropå intressanta antaganden. Men du ska inte skämmas. Hela din generation är värdelösa i det här avseendet. Ni törs inte ens prata med det motsatta könet. Massor av smoothies men inte så mycket hembränt. Då blir det såhär.

Haha mycket hembränt gör ju en till en god soldat, man märker att du har rätt prioriteringar. Du kvalar säkert in bra i ryska armén
Citera
2025-11-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/forsvarsministern-statens-overlevnad-det-viktiga-du-kan-offras

[b]

Så försvarsministern erkänner att om kriget kommer så sitter han själv i ett bergrum någonstans?

Hur har Pål tänkt att göra med alla invandrare som kommit hit? Gäller även detta för dessa? Lycka till, säger jag till herr Pål.

å andra sidan behöver han nog inte sitta så länge i bergrummet när han skickar dessa att mota ryssen?

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel/gymnasieelever-levde-rovare-i-matsalen-kastade-mat-pa-vaggarna/j8m1k81l
Citera
2025-12-01, 14:37
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ok, du hade i likhet med några miljarder otur under pandemin så nu är du beredd att kasta ut barnet med badvattnet.
Det var inte mycket till resiliens du låg inne med.

Vad menar du nu med barnet och vattnet har det någon relevans?
Citera
Igår, 13:33
Medlem
Kanske är det i fel forum denna hamnar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pBgyo6/darfor-utvisas-sa-manga-fran-sverige-just-nu

Utvisningarna ökar - antagligen för att krigshotet ökat. Alltså är inte ivandrare trovärdiga medlemmar i Sverige vid en häftig (läs stormande) krissituation.

Mitt förstånd säger att nee invandrarna kan man inte lita på till 100 procent.
Det är i samma riktning svensk stat nu pekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in